käivitusmootori süütemoment
#1

Kuna talv tulekul ja käivitusmootor natuke jõuetu (kipub vahel paukuma jne) tekkis mõte, et ehk pole süüde päris õige. Kuidas selle reguleerimine käia võiks?
Vasta
#2

Kolb 2,5-3mm enne ülemist surnud seisu ja seal peab kontakt lahutuma.
Lihtsaim kontrollida nii, et juhe kontaktidelt lahti, tester külge ja keerata magneetot seni kui kontaktid lahutuvad.
Vasta
#3

reguleerimiseks on kaks põhilist varianti. Esmalt tuleb kontaktivahe õigeks panna. Kui see on tehtud, siis magneetot on võimalik natuke pöörata ja sellega süütenurka muuta (kinnituspoldid või mutrid tuleb enne lõdvemale lasta). Kui see variant ei anna soovitud tulemust, siis ilmselt peab magneeto maha võtma ja hammasratast kas edasi või tagasi tõstma. Osadel ajamitel saab hammasratta võllilt kätte ilma igasuguse jamata, teistel on mingi stoperdus ka olemas. Paukumise põhjus võib olla muidugi ka mujal, näiteks karburaatoris.
Vasta
#4

(04-11-2012, 12:06 PM)2715 Kirjutas:  Kolb 2,5-3mm enne ülemist surnud seisu ja seal peab kontakt lahutuma.
Lihtsaim kontrollida nii, et juhe kontaktidelt lahti, tester külge ja keerata magneetot seni kui kontaktid lahutuvad.


VALE VASTUS!


2,5-3mm enne ülemist surnud seisu on ilmselgelt hiline, töötab küll kuidagi..

Lugu siis selline et nagu mainitud, kõigepealt kontaktivahe paika. Kel kontaktiviil siis sellega üle käia. Puhastamiseks sobib kasvõi paber, selline karedam(priima pakk näiteks.. Big Grin )
Siis küünal maha ja kontaktid peaks avanema 5.8mm enne ülemist surnud seisu. Kordan, viis koma kaheksa mm. Wink

Testriga pole seal midagi teha.... Toungue

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#5

Ma küll täpselt ei tea palju kirjandus annab käivitusmootorile, kuid kui võtta niimoodi, et Iz tüüpi rattal on antud 3mm enne üss ja käivitusmootor on samasuguse käigu ja läbimõõduga, siis ma selle järgi oletasin.
Igatahes mina küll ei tahaks sellise eelsüütega mootorit nöörist käivitada vabatahtlikult.
Eriti veel kui kontaktivahet silmajärgi panna võib sinna veel 1mm otsa trehvata.
Vasta
#6

(05-11-2012, 11:44 AM)2715 Kirjutas:  Ma küll täpselt ei tea palju kirjandus annab käivitusmootorile, kuid kui võtta niimoodi, et Iz tüüpi rattal on antud 3mm enne üss ja käivitusmootor on samasuguse käigu ja läbimõõduga, siis ma selle järgi oletasin.
Igatahes mina küll ei tahaks sellise eelsüütega mootorit nöörist käivitada vabatahtlikult.
Eriti veel kui kontaktivahet silmajärgi panna võib sinna veel 1mm otsa trehvata.
No mis, raamatuandmed ju, kõik õige. Eile alles reguleerisin süüdet, tagasi küll ei löönud kordagi. Tagasilöömise hirmus kannan kindaid ja ei keera nööri ümber käe ja ei kasuta mingit käepidet vms, et kui peaks pauk valel ajal käima siis tõmbab nööri peost ära lihtsalt. Selline hirm oli tegelikult ainult paaril esimesel korral, mälestused lapsepõlvest kui isa oma näe päris korralikult ära nikastas vale süüte tõttu (oma lollus tal ilmselt). 5.8mm on õige ja ei juhtu midagi.
Vasta
#7

5mm ei tõmba naljalt tagasi, kui just memmepoeg nööriküljes pole Big Grin Toungue

Ise olen käivitusnöörile jupi kummivoolikut otsa sidunud, hea kinni hoida ning samas ohutu.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#8

Ok kui praktika kinnitab, et 5mm on hea ja ka ette määratud ma vabandan ja tunnistan ome teadmatust sel alal.
Olen Belarusile ikka 3mm pannud ja jõuab vedada ilusti ka -30 juures.
Proovin siis ära, kas 5mm annab suurema jõu sellele vigurile.
Vasta
#9

Ise olen Belarussi käivitusmootorit tõmmanud käima tavalise nn heinaplli nöörist kolmekordseks punutud nööriga ja väike puujupp on taga, et hea oleks peos hoida. Pallinöör üldselt sobib selleks päris hästi, kuigi kulub nii paari aastaga ära.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#10

On olnud mõned korrad vajadus magneeto maha võtta. Tagasi olen ta pistnud alati märkide järgi ja töötab ideaalselt. Pole tundnud vajadust täpsema reguleeringu järele. Ja käima läheb alati esimesest tõmbest.
Nööriks oli veel hiljuti MTZ originaal nahk rihm, mis hiljuti pooleks läks.
Sellest käepidemest nööri otsas. Isa mul rääkis, kui ta kunagi liiki tõstis, siis oli neile räägitud, et sellist asja ei tohi kasutada. Pidi olema ohtlik nii traktoristile kui ka masinale.
Vasta
#11

No igatahes ma tänan info eest ja katsun selle siis üle kontrollida, sest arvan, et vale see on. A teemaarendus kipub allpool juba mööda minema, sest erinevate nööride headust mul veel tarvis ei lähe kuna täiesti elus starter ja aku on pealSmile
Vasta
#12

Vaatasin , et probleem tuttav.Omal oli hiljuti ka jamasid ,aga peale magneeto ja karbussi puhastamisi-kuivatamisi-reguleerimisi jamas vahel edasi.Aitas tihendite vahetus.Silmnähtavalt oli läbi vaid starteripoolne vändaotsa simmer.Poes ,,PD,,tihendikomplekt ca5-6euri.Kahe mehega u.4tundi tööd ´+kerged õlled ja asi korras.Pärast seda pole vaja olnud akut laadida ,ja bensiinikulu olematu. Tagantjärele tundub et tasus ette võtta ,ehkki ennem oli raske põhjust uskuda.
Vasta
#13

Võid panna selle süüte võimalikult hiliseks,kui muud asjad töötavad töötab see mootor ka.Ja ei tõmba tagasi,kui see kartus on.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne