T40 kolvirõngaste vahetus
#1

Tere.
Plaanin t40 kolvirõngaid vahetama hakata. Lugesin raamatust, et tuleb vahetada, kui rõngaste lukuvahe on suurem kui 5mm, aga midagi pole raamatus kirjas selle kohta, kui väike lukuvahe minimaalselt olla võib.
Arvan, et oleks õige rõngast silindrisse proovida ja ära mõõta, et vajadusel õigeks viilida. Äkki keegi oskab aidata mind selles osas?
Ette tänades Hannes.
Vasta
#2

Kui sa uued paned siis näed ,et kindlasti see vahe seal on ja midagi viilima ei pea. Vahel võib uue rõngaga vahe isegi suurem olla kui on ebakvaliteetne või hülss kulunud. Iseasi, kas aind rõngaste vahetus mingit efekti annab juba kulunud mootoril.
Vasta
#3

(18-07-2013, 22:07 PM)Hannex Kirjutas:  Tere.
Plaanin t40 kolvirõngaid vahetama hakata. Lugesin raamatust, et tuleb vahetada, kui rõngaste lukuvahe on suurem kui 5mm, aga midagi pole raamatus kirjas selle kohta, kui väike lukuvahe minimaalselt olla võib.
Arvan, et oleks õige rõngast silindrisse proovida ja ära mõõta, et vajadusel õigeks viilida. Äkki keegi oskab aidata mind selles osas?
Ette tänades Hannes.

Hea küsimu kusjuures, ei saa auto mootoriga võrrelda ka nagu. Kui t-40 on kolb 105 mm ja autol nt: 86 mm, siis auto mootoril on minimaalne pilu esimesel rõngal 0.35 mm, maks kusjuures 0,65mm, seega loogilisem on kui raamatus on mingi trüki viga, et mootoril on rõngas kulunud, kui pilu on 0.5 mm, 5 mm asemel.

Tegelikult rõnga pilu ei ole sõltuvuses kolvi suurusega, kolvi ja silindri tolerants on sõltuvuses kolvi suurusest.

Rõngaid tuleb kindlasti mõõta silindris "pingu" all olles. Enne mootori laiali kakkumist ma mõõdaksin kompresioonid üle, siis teab mida otsida, kas plokikaaned tahavad remonti või rõngad vahetust. (kuigi noh, t-40 on lihtsam silinder maha tõmmata kui klapp plokikaanest välja võtta)

Kindlasti kui hoolega rõngaid vahetama kukud, siis kui kasutusse jäävad vanad silindrid, siis need tuleb üle lasta hoonida, või ise hoonida, et rõngas kiiremini sisse käiks ja silindri seina peale jääksid sooned mis õlitaksid rõngaid.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#4

Mul suuremas koguses kolvirõngaid...aga mõõduks on 105,7 "remontnõi".
Mida nendega teha, kuidas saaks kasutada?
http://nagi.ee/photos/pildidplatsil/2108...et/313365/
kliki "suurused" ja siis "originaal" ...siis leiad pildilt kärbsesita kah üles Big Grin

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#5

Kolvirõnga lukuvahe mootoril D-37M on 0,20-0,63 mm. Suurema lukuvahe korral tuleb ette võtta mootori remont. Nii väidab "traktoristi piibel". Sama lukuvahe on arvatavasti ka D-144 tüüpi mootoril.

Rõngaste vahetus üksi on suht tänamatu tegevus. Kui on soovi mootorit remontida, siis rõngad ja hülsid tuleks koos vahetada. Kolvi võib isegi vana jätta, kui ta normaalselt hülssi sisse istub.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#6

Ma nüüd 100% ei tea, kuid vististi müüakse hülssi ainult koos kolviga.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#7

Selle lukuvahega on lugu selline,et pole mõtet eriti pead vaevata. See 0,2 alustuseks kõlbab. See,et lukuvahe 1-2 mm. ei sega tööd ega elu. Põhiline häda tuleb ikka siis,kui mootor käima ei lähe või joob õli. Viimase puhul võetaksegi remont ette. Õlirõngas kulub ikka ennem ära,surverõngaste pärast käiks veel. Ja põhi häda ikka see,et Bakuu pole enam meie.... õli maksab....Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne