Dnepr MT10-36, 1981
#21

Tänud. Pekar'id on ikka küljes, sai need viimati talutavalt sünkrooni, kuid endiselt vanaviisi, et järsult gaasi andes poos kinni. Proovin hooaja lähenedes, kuidas selle ava puurimise järel asi toimib ja annan tulemustest teada.
Vasta
#22

3 aastat on möödas, enamus ajast Dnepr seisnud. Märkusena, hetkeseisuga on 8 aasta jooksul minu käes Dnepr hodomeetri järgi läbinud kõigest 261km. K68 Pekar'ite puurimise asemel sai need vahetatud K-65te vastu. Kuna kinnituvad need samamoodi, siis lihtne ümber tõstmise vaev. Seni toimib nendega mootor proovitust kõige paremini. Meenub, et vahepeal on vahetatud kõik rattalaagrid ning rattad rihitud – mitmed kodarad pidi asendama. Lisaks on ette ja taha uued Mitase rehvid saanud. Nüüd üle kahe aasta sai ratas välja aetud ning käivitatud, lootuses see hooaeg mõni sõit ka teha. Katsun rattale ülevaatuse lähiajal teostada ning hooajaks garaaži "löögivalmis" jätta.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
   
Vasta
#23

Jätkuna. Ülevaatus saigi hommikul läbitud, ainus märkus üks mõrane summuti. Eks passiivselt on käinud uute summutite otsimine, kuid korralikke polegi nii palju leida. Kuna ilm oli sombune, siis valisin lähima, ca 200m kaugusel oleva ülevaatuspunkti ning mingit erilist sõitu ei teinud. Garaaži tagasi jõudes ilmnes, et kummist klapikaane tihendi vahelt tilgub õli. Oma mälu järgi olin neid juba vahetanud, aga ju siis mitte. Õnneks olid varudes olemas silikoonist tänapäevased tihendid.

[Pilt: IMG-7412.jpg]



[Pilt: IMG-7414.jpg]
Vasta
#24

Kas vanadest rehvidest oli mõni niipalju kobe, et kõlbaks mõnele seisvale masinale alla panna?
Vasta
#25

Paraku on need garaaži koristamisel ühes teiste vanarehvidega utiili läinud, rehvivahetus toimus praeguseks juba tükk aega tagasi.
Vasta
#26

Kuna ratas on varasemalt mitu aastat seisnud, siis taastärkanud huvi tõttu on see sel hooajal parasjagu sõitu saanud. Ühel sõidul purunes esiratta õhukumm, õnneks korvi peal oli kasutusvalmis tagavararatas ning tee peale ei jäänud. Kaduma on läinud gaasikäepideme küljest trossi/keti katik. 
Viimati sai ette võetud esiamordid, millalgi neis õli vahetades väljus sealt mingi ebamäärane gemüse. Uued puksid jms olid saadaval, kuigi peab mainima, et ülemiste pukside mõõdud polnud päris õiged ja seetõttu võttis kogu üritus veidi kauem kui arvatud. Puksid vahetatud, kogu värk läbi puhastatud, 135ml õli sisse ja sellega korras praeguseks. 
Mootoris loksub Aeroshell 100 (SAE50), mis paistab mootorile sobivat. Käigukastis ja ülekandes Teboili 85W90. Hetkeks tundub, et preventatiivse hoolduse mõttes on kõik sõlmed üle käidud, mis vaja, seega mingeid suuremaid plaanilisi töid ei paista hetkel. Uueks hooajaks võiks 2 uut rehvi soetada, kuna velgi on vahepeal juurde tekkinud ning mingi väikese kerge tungraua külgkorvi panipaika, et enam teist korda rauast toru ja telliskividega tsiklit üles ei peaks tõstma kui ratast tarvis tee peal vahetada. 


[Pilt: Rv50DN.md.jpg]

[Pilt: Rv5ExI.md.jpg]


[Pilt: Rv58W7.jpg]
Vasta
#27

Tänaselt Nõo laadalt leidsin juhuslikult ka kadumaläinud gaasitrosside katiku. Täna läks kodule üsna lähedal ka siduritross puruks, aga kuna uustoodangut kasutades ei tule see üllatusena, siis oli tagavara tross korvis (mis muidugi on uustoodang, ca 2cm pikem kui peaks).


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#28

Kui see on 10-36 mudel, siis seal ju käigukastis selline poolautomaat sidurimehhanis/hoob, et saab ilma trossita sõita. Isegi paigalt peaks ära saama selle jalgsiduriga
Vasta
#29

(11-09-2021, 19:46 PM)Raudpats Kirjutas:  Kui see on 10-36 mudel, siis seal ju käigukastis selline poolautomaat sidurimehhanis/hoob, et saab ilma trossita sõita. Isegi paigalt peaks ära saama selle jalgsiduriga
Nii ongi,tross katki siis varbaga lahutad.Kasti võllis on varras ja see ühenduses hoovaga ja kui pedaali näpid liigub ka hoova.
Vasta
#30

[Pilt: IMG-8724.jpg]

Jälle aastaid mööda läinud. 
Vahepeal üht teist on tehtud. Varem mainitud orginaal summutite otsimise asemel sai garaažist võetud üleliigseks jäänud siinmail haruldase Moto Guzzi Griso 850 orginaalsummuti, ning hoopis sellest tehtud 2-1 süsteem. Kuna musta numbri huvi selle rattaga ei ole niikuinii, siis omapärane ja vaikne tämber ja välimus on eelistatud orginaal lahendusele.
Süütesüsteem sai see kevad uuesti seadistatud ning klapid reguleeritud - parem silinder ei käinud hästi ning süüteregulaator oli lõppasendisse keeratud. Nüüd korras. Üks tähelepanek veel, sellele mootorile ei meeldi üldse uued NGK küünlad. Nii kui NGKd panna, siis on käivitusprobleemid ja üks või teine silinder ei käi. Vanu vene küünlaid õnneks veel leiab varudest.
Kuna karteri pabertihend lekkis, siis juba ammu olin soetanud tagavaraks kummitihendi. Lähiajal sai see vahetus ette võetud ning karteri põhjas olnud gemüse puhastatud. Mootorisse läks uuesti Aeroshell SAE50 ning käigukasti mingi Motorexi 80w90. Korvi põhi ja mõned kergemini korrodeeruvamad kohad töödeldud Ardrox AV30ga.
Muidu nagu ikka, rattaid on vahepeal rihitud ning tagavaraks mõni velg uute laagritega ja määrdega koostatud. Seda mõõtu SKF laagrid on päris kallid, aga hiinakad vaid paar euri tükk, sain neid vist PMKaubamajast. Mingit vahet neil brändikatega ilmselt küll pole.
Möödunud nädalal sai uus aku pandud ning kõik uued pirnid laternatesse, ning ülevaatus tehtud. See suvi võiks mõne tiiru ikka teha. Kokku on 9 aastaga sõidetud koguni 380km.

[Pilt: IMG-8653.jpg]

Millalgi peab ilmselt tagurpidikäigu hoova simmerit vahetama, sealt jookseb käigukastiõli välja pikapeale.
Vasta
#31

Järjekordne hooaeg selle ratta jaoks on selja taga. Mõned meeleolukad sõidud sai tehtud. Paraku selgus aga, et tulevaks hooajaks vajab mootor pisut tähelepanu. Nimelt, paistab, et parempoolse silindripea tihend vajab vahetust. Kohati on kaane ja silindri vahelt kuulda külma mootoriga vilinat, ning silindri alla kogunes seistes ka väike õliloik. Seega, miinimumprogramm on silindripea tihendi vahetus, tõenäoliselt leiab lahates veel põhjust midagi välja vahetada. Arvestades, et vasapoolne silindripea on nõukaaegne uus, parempoolset pole ilmselt kunagi lahti võetudki, käib mootor tegelikult hästi, ühtlaselt ja jõuliselt. Silindripea maha võtmiseks peab ilmselt korvivanni eemaldama?

[Pilt: IMG-8954.jpg]
Vasta
#32

Parema silindripea võiks kätte saada, kui lased korvi tõmmitsad ülevalt lahti, alumised kinnitused veidi lõdvaks ja kallutad tsikli vasakule küljele. Need poldid on 10+mm ja kannatavad keeramist.
Ma enda korvile lõikasin sellele kohale augu ja panin hiljem plekitüki ette.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne