> Oli tootmises ja tehti vist paartuhat eksemplari.
1955-57 valmistati kokku 4677 sellist autot. Siis leiti, et 4x4 jaoks oleks sobivam Moskvits ja ilmus mudel 410, millega seoses 4x4 Pobi valmistamine lõpetati.
> Tehnika on hübriid M20-st ja GAZ 69-st.
Täpsemini - 4x4 aluspobiks on Pobi 1955. aastal tootmisse evitatud 3. seeria, mis kandis tähist M-20B (ladina tähena võib panna V).
> Mootor vana hea GAZ M 20, aga puuritud variant ja nihkes
> tsentriga kepsud. 55 HP.
Puuritud \"vana hea\" Pobi mootori juures midagi polnud, silindrid ikka 82 cm jämedad ja kolvikäik 100. Ehk M-72 peale pandi tavaline Pobi mootor, mis oli aga 3. seeria tootmise alguseks 1955 jõudnud algselt 50 hobujõult 55le mitmete pisimuudatuste sisseviimisega. Üldse valmistati M-72 GAZi tehase kõrvaltootena suurelt osalt standardsete 3. seeria Pobi ja GAZ-69 detailidest, v.a. mõned sõlmed nagu sillad, mis olid veidi muudetud.
Nihutatud tsentriga kepsud olid aga hoopis vanadel GAZ 51del.
Kes tahab teada täpsemat teavet, võiks vaada
http://www.zone.ee/pobeda/?id=ajalugu
ja
http://gaz20.spb.ru/modif_m72.htm
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel