Palu abi velgede ostmisel
#1

Hetkel on autol all veljed kus on sellised tunnused 6j x 17 ET50, 5x112.

Milliseid velgesi siis nende asemele osta kuna need hakkavad juba läbi minema. rehvi laius on 205

Leidsin netist sellised veeljed, kas mni neist võiks sobida?

https://www.rehvid365.ee/et/veljed?f[]= ... atleast4=1
siit siis 62 eurine

https://www.aalux.ee/kasutatudveljed//5x112/17
siit mõni 40 või 50 eurine

http://www.avelg.ee/pood/toode/veljed/1 ... -si-50589/
või see

Ühesõnahga on soov osta veljed ja maksta mitte väga palju üle 50 euri võivad olla ka vähe kasutatud.
Või on kellelgi ehk välja pakkuda mulle velgesid või kust saaks osta sellise hinnaga?
Vasta
#2

Äkki kirjutad ka auto mudeli siia.
17 tolli velg? Ja 6 tolli lai ainult?

Keskaugu läbimõõt ka oluline.
Vasta
#3

Arvesta, et iga auto on rehkendatud töötama mingi kindla rattapaigutusega. Kui seda minna muutma, võib asi minna paremaks. Aga enamasti läheb hullemaks...

17" diameeter ja 6" laiust viitab kaunikesti vanale autole. ET50 pole ka vähe... Tasub kontrollida, kas asendusratas üldse alla mahub. Eriti järelturu valusad veljed kipuvad olema seest kaunikesti ruumisöövad ja ei pruugi piduritest mööda mahtuda. Ning ega neid 17" rehvegi nii kitsana kuigi kerge leida ole mõistlikus hinnaklassis.

Üks kena lehekülg on https://www.willtheyfit.com/, kus ratta võimalik paiknemine ka kenasti välja joonistatakse alguperase pääle.
Vasta
#4

Mida tähendab "veljed hakkavad läbi minema"?

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta
#5

auto on Volkswagen Caddy Kombi 2013.aasta
Vasta
#6

(08-10-2018, 16:55 PM)Kristjan78 Kirjutas:  auto on Volkswagen Caddy Kombi 2013.aasta

Vähemalt pole keskavaga suurt muretWink Lähevad nii mersu kui klonksvaageni rattad.

Üllatav, et nii kitsast velge üldse nii uuel asjal kohtab... 6" laiust eeldab mitte üle 195 laia rehvi. Aga seda muidugi keegi tänapäeval ei vaata.
Vasta
#7

Siin esineb igat sugu võrdlusmaterjali - http://www.rehvikeskus.ee/veljed/velgede-sobivustabel
Vasta
#8

(08-10-2018, 17:06 PM)v6sa Kirjutas:  Üllatav, et nii kitsast velge üldse nii uuel asjal kohtab... 6" laiust eeldab mitte üle 195 laia rehvi. Aga seda muidugi keegi tänapäeval ei vaata.

Vabandan teema solkimise pärast, a mul sodiläkil 7" veljel 275/60 r15 papu. Ehk, et 205mm 6 tollisel veljel ei tohiks midagi rabavat olla.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#9

(08-10-2018, 22:11 PM)DevilDeVille Kirjutas:  
(08-10-2018, 17:06 PM)v6sa Kirjutas:  Üllatav, et nii kitsast velge üldse nii uuel asjal kohtab... 6" laiust eeldab mitte üle 195 laia rehvi. Aga seda muidugi keegi tänapäeval ei vaata.

Vabandan teema solkimise pärast, a mul sodiläkil 7" veljel 275/60 r15 papu. Ehk, et 205mm 6 tollisel veljel ei tohiks midagi rabavat olla.

Rehv annab targemana palju järele. Big Grin Samas vähesed on nõus säärase ballooni pakutava tagasiside puudumisega.

Eks rehvi- ja veljetootjate soovitused ongi nõrkadele.
Vasta
#10

Seal on ära loetud kõik velje mõõdud, mis Caddy'le alla lähevad.
https://www.wheel-size.com/size/volkswagen/caddy/2013/
Tahad odavamalt läbi ajada, siis võid 17" asemel 16" veljed osta. Rehve on siis kah uusi vaja muidugi :-)
Vasta
#11

(09-10-2018, 11:22 AM)v6sa Kirjutas:  
(08-10-2018, 22:11 PM)DevilDeVille Kirjutas:  
(08-10-2018, 17:06 PM)v6sa Kirjutas:  Üllatav, et nii kitsast velge üldse nii uuel asjal kohtab... 6" laiust eeldab mitte üle 195 laia rehvi. Aga seda muidugi keegi tänapäeval ei vaata.

Vabandan teema solkimise pärast, a mul sodiläkil 7" veljel 275/60 r15 papu. Ehk, et 205mm 6 tollisel veljel ei tohiks midagi rabavat olla.

Rehv annab targemana palju järele. Big Grin  Samas vähesed on nõus säärase ballooni pakutava tagasiside puudumisega.

Eks rehvi- ja veljetootjate soovitused ongi nõrkadele.

Nuh, eks see tagasiside puudumine on ka suht subjektiivne asjandus - e34 nimeline baieri pasavabriku produkt 225/60 r15 laiusega 7" otsis teed hullemini, kui eelpoolmainitud sodiläkk 275/60 papuga. Kui rööbastes tee otsimine on tagasiside, siis jah, selle olen kaotanud. Sama sodiläkk tehasemõõduga, elik 235/75 r15 tahtis ringteepeal otse lidiseda, 275-ga on igati konkreetne juhitavus.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#12

(08-10-2018, 16:02 PM)hellrix Kirjutas:  Mida tähendab "veljed hakkavad läbi minema"?

Siis lähevad läbi, kui pikalt tühjade rehvidega sõita ja need lõpuks tükkidena eralduvad või maha põlevad.

Aga eks ta ilmselt mingit värvikahjustust mõtleb. (kuigi isegi 5a vana Volkkari kohta väheusutav)
Mina viiks nad liivapritsi ja pulber peale, pole ju luksusautoga tegu ja kogu video.
Vasta
#13

Minu arusaama järgi on /veljed läbi/, kui pikalt lahtiste/valede poltidega sõita, lõpuks on augud nii suured, et enam ei saagi kinni keerata.
Või siis meie (löök)auklikel teedel servade ära tagumine, nii kõveraks, et enam rehvid tuult ei pea. Ka kõnnitee servadel saab hästi /veljed läbi/ ajada... Üle koormamine aitab kaasa.
Eks igaüks näeb ise puudusi. Värviprobleem ei tohiks küll asjasse puutuda.
Vasta
#14

(10-10-2018, 16:45 PM)samodelkin Kirjutas:  Minu arusaama järgi on /veljed läbi/, kui pikalt lahtiste/valede poltidega sõita, lõpuks on augud nii suured, et enam ei saagi kinni keerata.
Või siis meie (löök)auklikel teedel servade ära tagumine, nii kõveraks, et enam rehvid tuult ei pea. Ka kõnnitee servadel saab hästi /veljed läbi/ ajada... Üle koormamine aitab kaasa.
Eks igaüks näeb ise puudusi. Värviprobleem ei tohiks küll asjasse puutuda.

Suurusjärk 50...60€/velg uued veljed osta on kindlasti odavam kui vanu pritsida/värvida (eeldusel et ostetavad on korras värvikihiga muidugi).
Ka ei pea uue komlekti soetamisel lahendama muid auto ajutise puudumisega seonduvaid probleeme.
Vasta
#15

(10-10-2018, 17:14 PM)maaks Kirjutas:  
(10-10-2018, 16:45 PM)samodelkin Kirjutas:  Minu arusaama järgi on /veljed läbi/, kui pikalt lahtiste/valede poltidega sõita, lõpuks on augud nii suured, et enam ei saagi kinni keerata.
Või siis meie (löök)auklikel teedel servade ära tagumine, nii kõveraks, et enam rehvid tuult ei pea. Ka kõnnitee servadel saab hästi /veljed läbi/ ajada... Üle koormamine aitab kaasa.
Eks igaüks näeb ise puudusi. Värviprobleem ei tohiks küll asjasse puutuda.

Suurusjärk 50...60€/velg uued veljed osta on kindlasti odavam kui vanu pritsida/värvida (eeldusel et ostetavad on korras värvikihiga muidugi).
Ka ei pea uue komlekti soetamisel lahendama muid auto ajutise puudumisega seonduvaid probleeme.

Ma ei ole ise kunagi neid 50 euri tk uusi velgi ostnud, aga on nagu kõrva jäänud, et üldiselt pehmed ja õrnad on.
Ma sama eelarve juures nilliks tema asemel ilmselt vw foorumist, auto24-st jms kohtadest golfi/passati originaalveljed sinna alla 16 või 17 tolli. originaal ikka hea tugev asi. hea õnne korral saad koos norm rehviga vb isegi.
150-200 euri ring liigub väga korralikke 16 tolli audi/vw originaal valuvelgi, millest osa kindlasti sobivad sinna.
Vasta
#16

Odava otsa replica velgedel tihtilugu jutt juures,et ei sobi talvel kasutamiseks.Värvikiht ei kannata meie teedele külvatavat keemiat.Iseasi kui palju ja kui valju häälega müüjad sellest räägivad.Ise vaataks ka kasutatud heas korras originaale.
Oma töö Caddyle õnnestus möödunud aastal saada esindusest veljed mis tehasest tulles olid autol all ja ostjale ei sobinud
mõõdu tõttu.Seega nagu oleks kasutatud olnud aga tänaval polnud veel käinud.Muidugi väga kiiresti see leidmine ei käinud.
Küll ei olnud sobivaid,küll ei saanud müüja arvet teha aga lõpuks õnnestus.
Vasta
#17

(10-10-2018, 17:14 PM)maaks Kirjutas:  Suurusjärk 50...60€/velg uued veljed osta on kindlasti odavam kui vanu pritsida/värvida (eeldusel et ostetavad on korras värvikihiga muidugi).
Ka ei pea uue komlekti soetamisel lahendama muid auto ajutise puudumisega seonduvaid probleeme.

50-60€/tk saad sa hiina pehmed saviveljed, millel ei seisa värvgi üle aasta peal. (KUI sinu jaoks "uus" muidugi teise mehe vana ja kõver ei ole)
Prits + pulbervärv maksab mingi 150, oled oma jutus ikka täitsa kindel? (ja sihukesel töökärul võib neid pulbervärvide küll; isegi sõidukatel värvivad täna juba pulbriga) Suvaline hinnanäide.
Iseasi, kui kõverad nad teemaalgatajal on, aga isegi mina pole kohanud ühtegi inimest, kes kõvera velje kohta "läbi" ütleks. Kõver velg on kõver velg ja seda saab sirgestada, ükskõik, kui kõva ta ka on.

Volkkari originaal 17 tolli valuvelg maksab uuena 200-350€/tk see on küll suht kõva asi.
Selle sinu 50€-sega ei anna kohe mitte kuskilt otsast võrrelda.

Mis talvevelgedesse puutub, siis puuduvad tihti ka kallima otsa tootjal need valikust: näiteks vaata AEZ-sid: https://www.dbv.eu/public.php/?request=felgen, kus ainult mõnel mudelil on lumehelves juures.
Eestis müüdavad valuveljed peaks korralikus kontoris olema kõik talvekindlusega, mingi häälega nad sellest ei räägi.

.
Vasta
#18

Ega mina ei otsinud velgi, teemaalgataja otsis ja temapoolt uuritud hinnavahemik oli just sinna 50...60€ kanti :-)
Pulbervärv.ee hinnale lisandub käibemaks (20%), koos sebimisega 4-a velje hind kindlasti üle 200€.
PS Kui need VW orginaalid nii head on, siis miks nad teemaalgataja 2013a autol juba nüüd "läbi" on :-)
Mul Hyundai maasturi (sihipärast kasutust saanud) orginaalid (suvised) + samal ajal ostetud mingid "teised" (talvised) küll veel täitsa rahuldavas seisus. Jah on kohati oksüdeerunud ja värv koorub kohati, aga see tippikiirust ei mõjuta.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne