Bedford Blitz
#81

Volvo kast istub ainult 2.4 ja 2.5 diislite otsa, 1.9 kojavalem on teistsugune.
Vasta
#82

(15-03-2022, 12:35 PM)lauren Kirjutas:  Volvo kast istub ainult 2.4 ja 2.5 diislite otsa, 1.9 kojavalem on teistsugune.
Tõsi ta on. Unustasin ära, Volvo kast pole topeltvalemiga nagu 01A ja 01E.
Siis ikka tagasild tagurpidi ja kestab kaua kestab.
Vasta
#83

Kui saab otsa saab uue leiutada sinna. 
Juba on vihjeid asendustest.
Vasta
#84

(15-03-2022, 14:51 PM)MeelisV Kirjutas:  Kui saab otsa saab uue leiutada sinna. 
Juba on vihjeid asendustest.
Ehk leiutab Audi ülekande sinna sisse? Wink
Vasta
#85

(15-03-2022, 10:41 AM)twist Kirjutas:  Tundub, et eeltöö on tehtud, aga kahtlen kui väga diffri käbi laagritele see valepidi surve meeldib. Ilmselt on seal koonusrulllaagrid.

Seda, et silla ringi pööramisel muutub ainult õlikorgi asukoht vale kõrguse peale, laagrid ja hammikad töötavad täpselt samapidi edasi.
Kui sillal juhtub olema tuulutus siis sellele peab ka tähelepanu pöörama.
Vasta
#86

(15-03-2022, 21:49 PM)Valmet Kirjutas:  
(15-03-2022, 10:41 AM)twist Kirjutas:  Tundub, et eeltöö on tehtud, aga kahtlen kui väga diffri käbi laagritele see valepidi surve meeldib. Ilmselt on seal koonusrulllaagrid.

Seda, et silla ringi pööramisel muutub ainult õlikorgi asukoht vale kõrguse peale, laagrid ja hammikad töötavad täpselt samapidi edasi.
Kui sillal juhtub olema tuulutus siis sellele peab ka tähelepanu pöörama.
Piltlikult öeldes hakkab ülekanne ju elu lõpuni tagurpidi käiguga sõitma (kardaan pöörleb teistpidi). Ehk iga hammas hakkab oma senisest asendist teisele poole koormust saama. 
Erinevalt lihtsast koonushammasrataste paarist, kus hammasrattad tahavad koormusega ainult ühes suunas hambumisest välja liikuda, tahab hüpoidülekande spiraalsete hammaste tõttu liikuda ka käbi oma teljel aksiaalselt hambumisest ära. Seetõttu on hüpoidil üldiselt käbi laagrid sellised, et surve pool on suurem ja kardaani pool väiksem. Nüüd siis hakkab kogu koormust vastu võtma see väiksem laager, mis pole üldse selleks mõeldud.
Ja kuidas kardaan ära mahub kui käbivõll vastu põhjaplekki on?

Kui tagasild pole hüpoid või on mingi rekka alt pärit siis ilmselt kestab kah.
Vasta
#87

Kui hüpoidülekandega sild tagurpidi käima panna kiirelt sõitval masinal, siis seal on probleeme nagu eespool viidatud.

Esiteks jääb kardaan silla tsentrist kõrgemale ja paljudel juhtudel pole selleks ruumi.
Välja on vaja mõelda kuidas õlitada teo välimist laagrit, kuna õigetpidi on ta pooleni õlis ja üleval on ava, kust taldrik ajab värsket õli laagritele ja tekib ringlus soojuse hajumiseks.
Reduktorit ei saa ometi ääreni õliga täita, kuna leke pooltelje tihenditest ning õli läheb ka väga kuumaks.

Suurenevat koormust välimisele laagrile juba käsitleti aga see pole veel kõik.
Nimelt kuna tigu on tsentrist välja nihutatud siis et sisemisele teolaagrile koormus ülisuureks ei läheks on hammaste spiraali nurk nõnda valitud, et need tasakaalustavad ära külgjõu.
Tundub uskumatu, kuid kui võtta kätte tigu ja taldrik ning panna hambumisse siis teole surudes ta hambumisest välja ei libise kuid tõmmates on pea võimatu teda hambumises hoida.

Mitte vähetähtsa asjana on veopoole hambad kontaktpinnal pea täisnurga all et tasakaalustada tekkivat külgjõudu.
Tagasikäigul tekib seega ka diferentsiaalilaagrile tõsine lisakoormus mis tahab taldrikut hambumisest välja lükata.

Proovida muidugi võib kaua see tagurpidi sild kestab ja omalgi uudishimu, kuid minimaalselt on vaja teo laagrile õlitus tekitada kasvõi väikse plunserpumbaga mida liigutab difril olev ekstsentrik näiteks.
Vasta
#88

nagu esimese postituse esimene lause ütles siis kiire ei saa see teema olema  Cool
sai asju uuritud siit sealt ja igast nurgast - järgmine otsus jäi siis seni viimaseks mis ei tähenda et lõplikuks  Big Grin
* sild jääb originaalne ja õiget pidi.
* mootor ikkagi vw19.tdi
seega on vaja lahendada vahepealne lüli - käigukast
kuna vw oma ei sobinud oma pöörlemissuunaga
sai leitud, et sellelel vw pajale tehakse erinevate käigukastide tarvis kas kodasid või plaate
neid valikuid uurides jäin siis ford sierra Type 9 kasti peale
*manuaalne, 5 käiku. ja KIIRENDAV
*lihtne saadavus
*varusoad (kõike mis sees ringi käib ja tihendid jms.) on sadaval
sellist oli saada siit samast kodumaalt ja pea niisama.
kaugelt maalt üle väina sai tellitud sidurikoda mis peaks siduma selle mootori selle kastiga
nüüd on jõutud sinnani kus on omandatud Fordi Type 9 käigukast algselt sierra modifikatsioonis kus kang on kasti sabas
aga kuna viimane jäi "natuke" valesse asukohta siis sai vaeva nähtud ja leitud sama Type 9 kast transiti modifikatsioonis millel siis kang suhtkoht peale sidurikoda kohe väljub

hakkab juba looma teoreetiliselt, mootor on, sidurikoda on, kast on,
sidurikorv peaks jääma vw 1.9 enda oma ja ketas tuleb sinna ford galaxy/vw sharani riiulist
siduri silinder tuli kojaga komplektis sealt kaugelt maalt.

nüüd tuleb siis asjad kuidagi kõigepealt umbes täpselt koostada, siis lahti võtta, puhastada ja korrastada ja siis uuesti kokku panna
ehk siis saab ka bussi kallale mindud ja eemaldatud vana et uuele kohta teha.
Vasta
#89

nii samas ka kiire kerge küsimus kui keegi teab kohe soovitada puuduvat detaili

nagu alljärgneval pildil näha on kastil puudu kangi väljavõtte/ümbruse kaitse
põhimõtteliselt nagu veovõlli või rooliotsa kumm aga alt siis laia servaga
metallist võru tegemine on lihtne kummilõõts tuleb aga leida kuskilt.

kangi väljavõtte "flantsi" mõõdud väljast 100mm seest 69mm ?
kust võiks leida sobituva kummilõõtsa ?

[Pilt: t760_20230302_182424.jpg]
Vasta
#90

Ei pea ilmtingimata isegi kummist lõõts olema, kuigi selle mure saaksid lahendet mõne universaalse poolteljeotsa kattekummiga. Arvestades valmiva taiese iselooma, võid südamerahus tarvilise detalje ka naturaalsest nahast (lasta) õmmelda (mina teeks ilmselt pika, suht nupukõrguseni välja).

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#91

ega ta tegemata ei jääks. 
iseloom ja stilistika tuleks siis kui ta tuleb noh siis kui inspiratsioon nuiaga mõtted lahti lööb

üks pilt laiast maailmast näitab õige asja olemuseks sellise
asi mis täidab praktilisusega oma üleasnde ja kõik.



[Pilt: ford-transit-mk3-20-pinto-5-speed-type-9...d-with.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne