Mootori valimine väiketraktorile
#21

Tänud jälle!
qwerty vastus tahab minu poolt veel mitu korda lugemist et järjel püsida Smile
Aga eks see masin midagi sellist saab olema kui alloleval lingil.
Ja töesti, iga asjaliku mötte eest olen väga tänulik. Kahjuks on hüdraulika minu jaoks veel suht tume ala.
Seda disaini nagu seal videos on tehtud ikka mustmiljon. See on selline illustreeriv asi mida plaanin teha.
https://youtu.be/CpFEfQULncg
Vasta
#22

Ma nii igaks juhuks, et kui roolisilinder on 40mm läbimõõduga ja üksainus siis pole roolile küll üle 5 cm3 pumpa vaja.
Niisama on tõstmise silinder Avandil 60mm sisemõõduga ja üksainus ning sinna pole ka sugugi üle 5 cm3 pumpa vaja.

Igaks juhuks ka silindri arendatava jõu arvutamise spikker näiteks 40mm silindri kohta rõhul 180 bar.

Esiteks on meil vaja saada kolvi põhja pindala ruutsentimeetrites ja selleks arvutame ka sentimeetrites.

Pool silindri läbimõõtu on 2cm ja selle korrutame iseendaga ning siis 3,14 ning saamegi pindala.

2x2x3,14=12,5

Rõhul 180 bar rõhub igat ruutsentimeetrit umbes 180 kg ja seega 12,5x180=2250 kg.

Tõstmise kiirusest niipalju, et kui meil on 5cm3 pump ja see lõhub pöörelda 2000 korda minutis saame sealt 5x2000=10 000 cm3 minutis ehk siis 10 liitrit minutiga.

Silindri põhja pindala oli meil 12,5cm2 ja oletades, et tal on käiku 50cm siis tema maht on 12,5x50=625cm3.

Õli pressis meil peale 10 000cm3 minutiga ehk siis sekundis 10 000/60=166

Kui 625/166=3,8 ehk siis silinder liigub 50cm 3,8 sekundiga, mida võiks pidada miinimumiks heitemasinale mitte laadurile, mida on ka videost näha, et ega ta väga kontrollitav pole...

Üsna kindlalt ei ole silindri käik ka võrdne tõstekõrgusega ja seega kui ülekanne isegi 1:2 oleks saaksime 0,5 meetri tõstekiiruseks 3,8/2=1,9 sek või siis pikenenud teepikkuse tõttu on käik nüüd meeter ja selle tõstmiseks kuluks 3,8 sekundit, mis lennutab juba normaalselt asju...

Kui see matemaatika tundub kuidagi liigse targutamisena, siis katsun end parandada, et mitte kedagi jälle solvata ning rohkem ei targuta.
Vasta
#23

Ise võtaks muidu sellise mootori: https://www.wiltec.de/LIFAN-2V78F-3-Benz...eher/92453
St kõige kompaktsem ning hind ei ole veel ka väga hull, kuigi hiljuti seal palju tõusnud.
Vesijahutusega disla ei mahuks sul kuidagi imo ära.
Vasta
#24

Röömus uudis on see, et töin täna Türilt ära Kubota D722 mootori.
Veel suurem heameel on sellest, et see mootor on töega väike!
Seal on juba tehase poolt üks hüdropump peale pandud. Hetkel veel ei tea kui vöimas.
Laupäeval teen prooviks tule alla ka sellele mootorile.
Aga mul oleks ikkagi väga suureks abiks kui selle hüdroasja kohta ikka tarkust jagatakse.


[Pilt: SePAtwT9wa_G_IIH0s2BQZLvNZeZe4kfEO14_9CM...authuser=1]
Vasta
#25

(10-05-2022, 21:32 PM)rehepapp Kirjutas:  Laupäeval teen prooviks tule alla ka sellele mootorile.

Kindlasti pööra tähelepanu eelsüüte küünaldele voolu laskmisele ka. Minu D850 ka tundus nagu rikkis olevat. Suure õhinaga sai omast arust õhutatud ja vannutud, et õhk ilmselt kõrgsurvepumbas sees. Muudkui valge toss summutist ja suurt miskit. Korraks voolu küünaldele ja käivitus nagu mõte.                Need mootorid eelpõlemis kambriga ja seetõttu küünal vägagi tähtis.
Vasta
#26

Järsku oskab keegi aidata.
Kui suur on mootori peale installitud tehase hüdropump?
Mark on GP 0-30-3
Ei oska leida kuuglest. Tundub väike. Aga ehk jaguks rooli jaoks. Vöi oskab juhatada keegi, et kas on topeltpumpa saada sinna auku?
Vasta
#27

(11-05-2022, 20:07 PM)rehepapp Kirjutas:  Järsku oskab keegi aidata.
Kui suur on mootori peale installitud tehase hüdropump?
Mark on GP 0-30-3
Ei oska leida kuuglest. Tundub väike. Aga ehk jaguks rooli jaoks. Vöi oskab juhatada keegi, et kas on topeltpumpa saada sinna auku?
Peaaegu sama 

KUBOTA HYD PUMP
New, Kubota hydraulic pump model 44512-75100. 'GP036' stamped on the pump. Aluminum housing.

SPECIFICATIONS
  • Disp. 0.22 cu. in. / rev. (3.6 cc)

  • Pump Type Gear

  • Rotation CW

  • Mount 4 bolt on 2-1/2" centers w/ 2-1/4" dia. pilot

  • Shaft 0.534" dia. w/ 0.25" wide tang

  • Ports 3/8" NPT

  • Size 3-3/8" x 3-1/4" x 3-3/4"

  • Shpg. 4 lbs.
Vasta
#28

Küsin igaks juhuks üle ennem kui ostma peaks hakkama.
Kas selline pump sobiks mulle liikumiseks vöi on liiga lahja?

https://www.surpluscenter.com/Hydraulics...-12503.axd
Vasta
#29

Sul on vaja muidu päripäeva, ehk parema pöördlemissuunaga hüdropumpa.
Pump peaks olema võimeline arendama pidevalt vähemalt 200bar survet ning miinimum intermittent 250bar.
Tootlikkuselt võiks olla ehk 15-20cc. 
https://www.hk-hydraulik.com/en/hydraulics-calculator mõnel arvutusel käepärane kalkulaator.

Lingitud pump ma arvan küll, et valmistaks tugeva pettumuse. See on odava otsa hobi murutraktorile. St esmapilgul ta isegi töötaks, kuid ta sisu on selline, et päeva lõpuks võib pumba tööpind juba kulunud olla, kuna korraliku väändemomendi saavutamiseks ratastel käib rõhk kogu aeg seal 250bar juures ära, kui kühvliga näiteks midagi lükkad. Antud pump on ette nähtud seal alla 100bar juures töötama.
Vasta
#30

Teretame jälle!

Aega on hullult jälle mööda läinud ja eriti palju edasi pole ka jöudnud, aga pisut ikka. Panen allapoole paar pilti ka, siis jutt ehk arusaadavam.

Aga tahaksin tutvustada plaani ja oleks tore kui keegi kohe ütleks kui midagi väga valesti on. Kahjuks on hetkel vöimalused piiratud ja ei kannata kuidagi korralikku muutuva tootlikusega pumpa soetada ja söitmisel tuleb läbi ajada kahe hammasrataspumbaga.
Vbl tulevikus läheb paremini ja kannatab soetada korralik pump.

Nii.

Roolikeeramiseks siis eraldi mootori küljes olev pump ja 40mm silinder ja ca 10L õlimahuti. Orbitooliga siis.

Söitmiseks kaks hammasrataspumpa, 10 ja 16cm3- kaks mootorit näiteks: https://flexib.ee/toode/hudromootor-sms-...t-minutis/
Õlipaagi maht ca 25L. Millega söidukiirust reguleerida, seda ma veel ei tea.



Töstmiseks siis 16cm3 pump. Silinder 63-pikkus veel teadmata, kopa nurga silinder äkki 40mm, hammustamise silindrid ka ehk 40mm.
Tööorgani väljavöte, näiteks puur vms.
Paak miski 60L.

Kui nüüd ikka midagi väga valesti on, andke palun teada. Pean hakkama tegema masinat, juba vaja.
Samuti ärge väga avalikult ilkuma hakake, et mul pool masinat alles puust ja papist on, varsti ikka öigest materjalist jupid küljes Smile

[Pilt: AJFCJaW8RznepN3VKedlD6Frt4S9QST0WTcOFsXE...authuser=1]

[Pilt: AJFCJaWN8q4Jdsm_F7QjG7ChAnVwiyRT7SmGAi-p...authuser=1]

[Pilt: AJFCJaUqOEvpktyLHgjbgDFZuEIay2FV_tWsSl4R...authuser=1]

[Pilt: AJFCJaU4qHYzUDQQ3XgiSZxD3i8wWcsobsgERpOG...authuser=1]
Vasta
#31

Tere kõigile,
 Asi liigub sul kenasti, ei hakka virisema ega midagi  Smile , põhjus, miks jutustan on selline väike pisiasi, mida ise ikka ja jälle kipun unustama, tehes erinevaid projekte. Nimelt alati on asja valmides selgunud, et masina täismass on liiga väike. Üks kena noormees Pärnumaa metsade vahelt võttis nõu kuulda ja ehitas oma massina toekatest materjalidest. Traktor sai selline, et siiani kadestan. Seega, kulla rehepapp, kui hetkekski tuleb sulle mõte, et ei tea, äkki on liiga raske, siis unusta see mõte otsekohe ära! Materjal olgu tummine, sõlmed olgu tugevad jne. Ka selles videos, mida vaatamiseks välja pakkusid vihjet jagades, on selgelt näha, et mainal on pool kaalu kokku hoitud. Edu ehitamisel!


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne