Hommik!
Targemad ei ole siiani midagi teemasse liosanud, ei meie maa ega ka selle maa, kus võrril olev ILO mootor on toodetud.
Mootor võib olla ka ikkagi ILO FM 100, mitte FM 120 nagu pakkusin, tundub nagu meie oludes usutavam, no ja muidugi ka K - täht lõppu, st kick-starteriga mootor, et siis võiks olla ILO FM 100 K. 1940 oli Eestis registreeritud 172 kergmootorratast ILO. KUi ma nüüd jälle ei juhtu eksima, siis vist ikkagi kergmootorratas oli meil kuini 100 ccm mootoriga? Mis masinad need ILO-d olid ja kes neid tootis, seda vist me veel ei tea. ILO-st oli seal ainult mootor ja see mootor oli ikkagi ILO, mitte JLO nagu karteril kirjas ja ka keegi seal U -Moto fb lehel mainis, ILO peaks olema tuletatud esperanto keelest ja tähendab inglise keeles "tool", ehk vist siis maakeeles "tööriist" vms?
Julgen arvata, et sellise esihargiga võrre pole kusagilt suurest tehasest või üldse seeriaviisiliselt toodetud. Sellised hargid olid rohkem esimese suure sõja eel ja järel kasutusel ja pigem ikka suurematel masinatel, kui 100 ccm võrrid. Pildilt pole eriti aru saada, aga muidugi H - D hark ei ole, Wandereri oma näeks ka pildil teistmoodi välja, vb on NSU hark, ca 1914 + kuni 1925? Kuigi 20-ndate NSU harki poleks meil vist 1930-ndate teisel poolel, kui see võrr tehti, eriti võtta olnud, vb mõne siia jäänud sõjamudeli NSU oma?
ILO mootoritega ja ka mingite "mootorratastega", ilmselt 100 ccm mootoritega tegeles meil 30-ndate teises pooles AS Kapsi & Ko, kajastatus ka siin foorumis veidi
https://forum.automoto.ee/showthread.php...ight=kapsi
Proovin lisada ka ühe NSU pildi esihargi tuvastamise võtmes. Sellise 500 ccm NSU esihark on vist küll hulga "jämedam", kui antud tundmatul võrril, aga ei leia praegu mingi väikese tolleaja NSU esihargist head pilti, vanemad ca kuni 1913 olid "kandilisema kahvlikrooniga" ja selline võrril justkui ei ole...