Vape süüte paigaldus - paigutuse küsimus
#1

Tere,

Iž planeta 5 sai endale kingituseks uue moodsa süütemängu.
https://www.vape.eu/en/ish-planeta-45

Süüde sai külge ja on ära testitud ning toimib ka. Manuaal oli küll vaja google translates normaalsesse keelde tõlkida, aga tänapäeval käib see maru lihtsasti.
Testimine sai aga hetkel tehtud nii, et "süütepool", releee ja pingeregulaator jms on nipukatega ratta küljes. Nüüd tahaks normaalselt ära installida, et saaks edasi minna sättimisega.

Tekkis mul aga küsimus - kuhu olete komponendid installinud? Kas küljekarbis pole liiga kuum sees pingeregulli jaoks? Seal on ribid peal jahutuseks, seega mingit õhku ta ikka vajab.
Mõtlesin, et paneks siis küljekarbi tagakülje külge, aga kas peaks niiskuse kaitseks mingi katte ka tegema?

 Kas see uus "süütepool" panna samamoodi paagi alla nagu vana süütepool oli, või on seal ehk liiga kuum (originaal süütepoolid küpsevad nagu pirukad seal, ära) ning pigem panna küljekarpide vahele mingi kronsa otsa? Aga siis tekkis mul sama küsimus, et äkki peaks siis juhusliku vihmasabina eest ka kaitsma kuidagi?
Äkki mõtlen üle ka?

Kas keegi praktikas on sama asja ehk lahendanud?


Ahjaa, igaks juhuks sai see spets tõmmits ka endale tellitud. Panen märgi maha, äkki kellelgi tulevikus vaja laenata vms.
Vasta
#2

Assa .... , kui kena hinna on vape vidinad külge saanud! Analooge müüakse siis lausa poole hinnaga, näiteks siin: https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=66775
Ei pruugi küll täpselt planeta-5le sobida aga piisavalt lähedale läheb see lask ikka.
"Ära üle mõtle" on õige tähelepanek. Pingeregulaator karpi ja süütepool paagi alla. Pingeregulaatorit paigaldatakse sageli ka tühja, kinnisesse akukarpi (mis on samal põhjusel seal vape lehel müügis) ning ma ei ole kuulnud, et see oleks jahutuse puuduses maha põlenud.
Vape teemasid on siin foorumis lahatud juba pea 20 aastat. Otsingus võid kasutada vape asemel ka nime "powerdynamo", mis kunagi vape asju müüs ja mille järgi otsing tundub palju täpsem.
Mul enda ühepütasel IZ-l peal praktiliselt sama 12V vape vigur, kuid koos kahe otsaga süütepooliga, mis annab sädet kahele küünlale korraga. Dekompressiooniklapp on küünlaga asendatud ja lenksul olev "sutsaka" link on tegelikult ilma sutsakata suretus - see sikutab trossi abil paagi all olevat pidurikonna, mis lühistab süüte otsad.
Kaht küünalt kasutan selleks, et küünla tahmamise ja muid küünla mittetöötamise probleeme maksimaalselt edasi lükata. Mingit erilist mõju see mootori töötamisele ei avalda.
Vape tõmmits on mul ka "kuskil".

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#3

No ega see izh nüüd nii palju jawast erine.
Süütepool kannatab olla seal, kus ka originaal on olnud - paagi all on tal täitsa Ok koht. nt Jupiter 3 (süütepooli all kaks silindrit) on ta seal mitmeid aastaid ning ka +35...40 lõõskava päikese käes sõites sadu (no tuhat vähemalt) kilomeetreid järjest.
See relee läheb soojaks siis, kui sa teda korralikult koormad (~10A pidevalt), kuid ega nende 3xBT151 transistoritega (mis on seal sees) eriti midagi juhtu ka. Tavaline izhi elektrivajadus on seal ~5A juures.
Pane samma kohta, kus ka vana relee on - miks ta sinna ei kõlba? jupiter 3 on ta ilusti sadula all eesmise kinnituse juures - täitsa OK koht ju (vt pildil kruvikeeraja juures).
[Pilt: file.php?id=4339&mode=view]


Pole vaja teda eriti ka niiskuse eest kaitsta, sest kogu skeem on valatud mastiksi sisse - kuigi ega ma teda uputama ka kipu.

Minul on ta olnud ~20K km juba tagumise porika juures ja püstise toru küljes - saanud kõike - vihma, õli, lund ja kuumust.
[Pilt: file.php?id=5155&mode=view]
Hea on muidugi teda hoida inimlikumas kohas, st otse rattaalt või kuskilt mujalt lauskvett peale ei tuleks (kõige rohkem mõjutab see pistikuid...), mis koos veega ka teemustuse peale kannab - igasugune muda/liiva jms kiht vähendab jahutust.

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta
#4

Kelle jaoks Vape ja selle analoogid kalliks jäävad, võivad osta kasutatuna mõne rolleri süütemängu ja selle paigaldada mootorrattale.

Vaja vanast originaal rootorist välja lüüa südamik, seda veidi treida ning saab magneti paigaldada üks kõik mis masinale.
Mähisele on vaja alusplaati, ka selle kõlbab panna rolleri oma, kui seda veidi lõigata ja sobitada. 2-sil masinatele vaja lisaks soetada 2 juhtmega süütepool mille leiab Audi kapotialt, vist V6 mootori oma. Ja impulsi anduri jaoks on vaja magnetile keevitada lisa plaat, olemasoleva plaadi vastasküljele.

Iga rolleri magnet ei sobi. Vist Derbi Senda oma oli sobiva diameetriga.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne