Motobuss Ford Transiti baasil

https://www.avaruosad.ee/et/%C3%B5hkpadi...-ks-tools/ 
midagi sellist 2tk, üks kummassegi ülemisse ukseraami nurka, pumbates vaatad, et ukseava suhtes võrdselt ukseraam eemale tuleks, muidu on oht lõhkuda klaas.
Kui pärast tuul vihisema kipub, siis klaas alla ja surud raami tagasi kuniks õige tundub. Võib robustne tunduda, aga nii neid sätitakse ka keretöödes.
Vasta

Kunagi õnnestus E36 rullnokabemm võtmed toas  lukku saada metsas, RMK laagriplatsil, tsivilisatsioonist kaugel. Väikelastega. Pussiga lõkkepuust kaks kiilu ukseraami eemale surumiseks, võpsikust pajuvõsu ja telginöörist silmus... Läks ehk veerand tundi.
Vasta

Tänu kõigile kaasamõtlejatele, kõige keerulisem osa võrrandist sai lahendatud - võtsin kolmnurkakna välja, pistsin käe sisse ja lingist tulidki uksed lahti. Ja pärast võtmest käivitust töötas pult edasi nagu peab, nagu ak75 mainis. Eks nüüd jälle targem.

       

Kahjuks töö käigus ununes õhinaga pilte teha, aga kui keegi peaks kunagi sama mõttega seda teemat lugema, siis ärge tehke nii nagu tehasejuhend ütleb, et alustada tuleks ülemisest nurgast. Seal on tihend tüübliga seestpoolt ukse küljes kinni ja ilma ust avamata see välja ei tule. Samuti on plastkatte kruvi all kinni esimene-ülemine nurk. Alustada tuleks alumisest taganurgast, sealt kruvikeerajate, polstrikangutajate ja kiiludega korraga alaserva mööda ette ja tagaserva mööda üles liikudes jääb kupatus lõpuks nende kahe kinnituse otsa rippuma ja ettevaatlikult majandades saab käe sisse pista. Ilmselt vajadusel ulatuks ka süütelukuni, a mul polnud seekord vaja.

Peegli alt on küll juhtmepundar näha, aga selle lahti harutamine tundus keerulisena, lisaks ma ei leidnud kuskilt usaldusväärset skeemi juhtmevärvidega, seega hetkel seda varianti ei kasutanud.

Kuna üks võit oli juba käes ja tuju kõrgel, siis ukseluku välja koukimine jäi järgmiseks korraks, et mitte seda ära rikkuda Smile
Vasta

Fordi omanikuna sarnane juhtum hiljutisest ajast, kui hommikul selgus, et pult küll mitte midagi ei tee, võti samuti. Tükk aega tuli õlitada ja meelitada, et lukk liikuma hakkaks. Ilmselgelt polnud keegi kunagi vajanud füüsilist lähenemist. Nüüd ise targem, liigutab ja õlitab lukku regulaarsemalt.
Vasta

Kusjuures nüüd vaatan, et uus lukusüdamik maksab 9€... Oleks pidanud kogu selle jenka ära jätma ja kohe välja puurimisest alustama Smile
Vasta

Äärmiselt loll probleem ja kapriis, aga kas kellelgi on mingit töötavat ideed, kuidas ma saaks hankida endale sellise küljeliistude komplekti:

   

Kere üldpikkus on 5680mm, teljevahe 3750mm, paremal küljel olevate tükkide koodid joonisel on 29396, 254A16A, 29426, 20780 ja vasakus pardas on 20780, 29426, 29066B .

   

Roosna-Allikult öeldi, et "liistusid nad ei paku", misiganes see siis tähendab. Varuosakeskuse päringu tulemuseks vaikus. Rrr.lt ma usun et kindlasti sisaldab neid, aga mis imeliste nõiasõnadega need sealt üles leida, seda ma ei tea. Rohkem mul kui algajal kaubikuinimesel mõtteid pole.
Vasta

http://www.catcar.info/ford/?lang=en
Siit saad otsida oma mudeli, edasi vajalikud koodid ja hakkad guugeldama!
Vasta

Jah vot ma ise arvasin ka, et selline asi ei saa ju võimalik olla, et nii uuele autole ei saa nii lihtsat juppi osta... Aga ma ei tea, võibolla mu google on katki, igatahes see kataloog on koguaeg ees, sealt see pilt tuligi ja vajalik leht on siin . Kui see ei avane, siis õige alajaotus on selline:

   

Et äkki näitad ette või midagi?

Tegelt ma pigem mõtlesin umbes selles suunas, et äkki kuskil on mingi mega transitilammutus, millest ma kuulnud pole ja mis netis eriti välja ei paista. Mulle tundub, et Keila ja Roosna-Alliku asutused tõmbavad sissetulnud autod kohe kiiresti pulkadeks ja riiulisse, ning kuna võimalik, et ma olen üldse esimene inimene ajaloos, kes neid küsinud on, siis liistud rändavad koos ülejäänud kerega pressi alla. A kui kuskil oleks sellises stiilis asutus, kus kered seisavad platsil reas, siis äkki oleks edulootus suurem?
Vasta

Hetkel see Catcar leht ei tööta minul normaalselt. Mudelit valides saan "403 forbidden" teate.
Mõni aeg tagasi oli ühele Mondeole midagi vaja, siis mitu õhtut proovides sain tabatud hetke kui lasi normilt kataloogi kasutada.
On veel selline kataloog nagu 7zap, aga see tahab lappamiseks raha. Mingeid oli veel, aga pole meeles hetkel.
Põhimõte on neil kõigil selline, et kui jõuad pildil omale vajaliku detailini, klikid juuresolevale tähistusele ja siis allpool olevas listis märgib programm ära potentsiaalselt sobivate koodidega vidinad. Nende hulgast pead siis valima. Kopeerid oma koodi ja hakkad otsingut tegema. Teinekord Aeromotorsi lehelt leiad iluvidinaid ka uusi odavtootjate omasid. Aliexpressist võid samuti otsida. Transitile käigukangi nuppu taga ajades ostsin esimese Aeromotorsist, hakkas kohe narmendama, Aliexpressi oma on nüüd ilusti kestnud.
Vasta

Suur Sõjamäel rivare poiste käest võid ka uurida.
Vasta

Okei, tänud ak75 - ma küll tegin seda kõike juba ammu, aga nüüd üle vaadates jõudis kohale, et Ford on neid juppe 2011. aastal uuendanud ning ma peaks otsima just seda viimast koodi, mitte enda aastakäigu oma. Nüüd hakkas UK eBayst midagi tulema, kõiki tükke veel üle ei vaadanud, aga samas kõik on ainult OEM ja hinnad... noh, 800€ ma vist siiski ei raatsi välja käia.

Seega modifitseerin oma probleemipüstitust veidi, et kui kellelegi jääb mõne vraki küljes kuskil silma see keskmise pikkusega Mk7 liisturing, siis ma oleks väga tänulik info eest.
Vasta

rrr-is võiksid proovida Ford Transiti sektsioonis kasutada otsisõna door trim ja sealt kerid vastavalt esimene, tagumine jne. Enne vali loomulikult Inglise keel, muidu see robot ei oska otsida.

https://rrr.lt/en/used-part/hin15484-for...im-molding
Vasta

Njah, võtsin end kokku ja pärast 250 lehe läbi klikkimist on midagi leitud, aga küljeukse oma on kindlalt veel leidmata ning sellest tagapool oleva suhtes on mul kahtlusi. Mingi 400tk on veel minna. Eks see on lihtsalt romulate toimimisloogika, müüki pannakse need asjad, mis kergelt ära tulevad, uste liistud ilmselt lähevad enamasti koos ustega.
Vasta

Jesper, asi on lihtsam, kui sa arvad. rrr-is on müüjate kontaktandmed ilusti välja toodud, edasi jääb vaid välja saata paarsada meili ja teha mõned telefonikõned : )


https://www.transitcenter.pl/czesci-karo...-9_12.html

P.S. Saadan privasse ühe numbri
Vasta

Kuigi teemas on vaikus olnud, siis garaažis töö käib ja tuled põlevad.

Kevadel lasin vahetada esiklaasi ning töökojas kommenteeriti, et olid vana klaasi alt kõvasti pinnaroostet leidnud ja kuna nad siiski on klaasitöökoda, mitte keretöökoda, siis ei saa mingit garantiid anda, et kupatus sinna korralikult püsima jääb. See info pani mind omakorda kriitiliselt kogu kere seisukorda hindama ning kuigi bussi eelmises elus oli keegi selle juba hooletult üle tuisanud, andsid siin-seal kobrutavad roostemullid märku, et töö ei olnud eriti põhjalik ning pikemas perspektiivis pole ülevärvimisest pääsu.

Haarasin siis härjal sarvist ning kõigepealt remontisin ära aastaid garaažinurgas konutanud kompressori. Ausalt öeldes sellel projektil peatumine on natuke valus, sest loetud hetki pärast kõige vajaliku ära ostmist jäi pilk peale kuulutusel, kus müüdi funktsionaalselt identset komplekti 300€ eest. Mul kulus... rohkem.

   

Seejärel monteerisin maha kapoti kui kõige lihtsamini hallatava detaili ning hakkasin katsetusi tegema. Kogu selle eelmise meistri poolt pritsitud krobelise värvi maha käiamine tundus hirmsa tööna, seega proovisin, äkki hakkab värvieemaldaja hammas peale. Mööndustega hakkaski, aga noh, polnud ka just väike töö, kogu bussile selle skaleerimine tundus ebareaalne.

   
   

Edasi liikusin ekstsentriklihvija ja jämeda paberiga, ka see polnud päris nii lihtne uisutamine kui võibolla vaimusilmas ette kujutasin, aga tundus hallatav. Lõpuks hakkas välja paistma ka see, mis pealt veel üsna sileda värvikihi all tegelikult toimub, tüüp oli ilmselt käianud kivitäkked maha, selle käigus muidugi ka tehasetsingi, ning sinna 1k pinnavärvi peale pritsinud. Iseenesest mis seal ikka, eks neid busse remonditaksegi nii ning ega ma ju ei ostnudki turu kalleimat-siledamat bussi, aga jah, pilt ei olnud üldse ilus.

     
   

Vahepeal asendasin jupi küljekarpi, tellides eeldasin et saan ikka kogu uksealuse tüki, aga kätte saades selgus, et ei, remondiplekk on oluliselt lühem ning märgatavalt originaalist erineva kujuga. Kusjuures ei olnud nimekirja kõige odavam jupp, tootjaks Klokkerholm, hiljem sain teada, et nende asju ei tasugi tänapäeval enam torkida.

   
   

Vahepeal käis kogu selle sõiduautode kontekstis hiiglasliku kuudi siledaks lihvimisest kett nii maha, et vajasin kiiret võitu - seega Volvo sai endale uued rattad ja vedrustuse Smile Esivedrustust sain muidugi kolm korda lahti-kokku lapata, anoh jah, kui pea ei jaga, siis käed korrutavad ja rahakott astendab, või kuidas see oligi.

   

Pärast kõrvalepõiget võtsin uuesti ette kapoti, et teen vähemalt ühe jupi lõpuni, muidu võib-olla tuleb veel mingeid ootamatuseid välja, millega võiks varasemas faasis arvestada. Aga ei tulnud, krunt ja pinnavärv läksid kenasti peale ning kui mitte liiga lähedale ronida, siis isegi läikis enam-vähem nii, nagu vaimusilmas ette kujutasin Smile

   
   

Sellises mahus värvitööde tegemine on mulle esmakordne kogemus ning selles suhtes käpp ikka värises päris korralikult, et kui krundiga saab veel vigu teha ning pärast lihvida ja sättida, siis pinnavärviga on üks katse, tuleb nagu tuleb ja kui ei tulnud, siis saab jälle pmst otsast alustada. Eks arenguruumi on ikka meeletult, etteruttavalt võin öelda, et esitiivad värvisin viimasena ja nende peal hakkas juba esimest korda tunne tekkima, et ma tõesti tean mida teen ning suunan materjali sinna, kuhu vaja, mitte lihtsalt ei vajuta päästikut ja looda parimat Smile Niiet õpipoisitööks on Transit täpselt paraja suurusega.

Järgmisena tuli katus, tegin selle eraldi puhtalt selle pärast, et korraga kogu kuuti tehes poleks olnud redelit kuhugi toetada. Ja isegi nii oli ausalt öeldes paras maailmaime, et sealt redeli otsast koos püstoliga alla ei kukkunud, ilmselt "õigesti" tehes peaks mingite tellingute peale mõtlema vms, anoh mu ainuke tellingute toomiseks sobiv sõiduk on ju seesama buss. Aga ega keegi seda katust ilmselt väga ei vaata ka.

   
   

Edasi külgedest ja luukidest väga enam pilte ei teinud, ega seal midagi liiga põnevat polnud ka.

               

Vasaku pardaga juhtus ainuke suur äpardus, nimelt tuiskasin selle üle vastu õhtut (selleks hetkeks oli september juba täies hoos ning õhtud lühikesed), paraku tuli värskele värvile kaste peale ning rikkus selle põhjalikult ära, läiget pmst ei jäänud, ainult ebamäärane matt ja ebaühtlane jama.

Värskelt värvituna:
   

Järgmisel päeval:
   

Anoh pole midagi parata, kuna keegi ju nii loll ei ole, et sõidukeid õues värvib, siis polnud ka kedagi hoiatamas, et selline probleem tekkida võib. Hiljem käisin selle külje uuesti liivakaga üle ja värvisin, sai normaalne, loodetavasti ei keeranud mingit keemiat vms tuksi ja püsib peal ka.

Edasi tuli kupatus kokku tagasi laduda, see oleks võinud olla teoreetiliselt hästi mõnus ja kosutav protseduur, paraku sundis võistlusele väljasõidu tähtaeg peale ning läks ikka hirmsaks rügamiseks. Aga kokku ta sai ja mitte liiga halvasti, natuke tuleb siit-sealt timmida, kõigile kummikorkidele paigalduskohad otsida, tuled ära reguleerida jms. 

Samas visuaalselt... Värvisiledus on kaugel perfektsest (vbl saab natuke poleerimisega järgi aidata, aga kahtlen kas see aasta enam viitsin, kui üldse), aga kartsin ikka palju-palju hullemat. Õiges valguses, õigelt kauguselt ja õige nurga alt petab isegi ennast ära, nagu olekski päriselt teadnud, mida teen Smile

       

Homsevarn:
  • Veljed tuleb veel uute vastu vahetada (kui kellelgi on pakkuda uusi või ideaalses korras Mk7 või Mk8 16" velgi, siis ma pole veel sellele a24 müüjale helistanud...) 
  • Udutulede raamid seiklevad veel kuskil Leedus ringi, mitte et ma kavatseks neid edevustulukesi kunagi kasutada, aga lihtsalt et tühjad augud poleks stanges, tuleb nad ette panna.
  • Ideaalis tahaks ikka neid liiste ka lõpuks külgedele, jätab nagu natuke lõpetatuma mulje, kui suurtel külgedel veidi rohkem kontrasti on.
  • Talvevelgedele oleks kilpe vaja, ilmselt veel keerukam ülesanne kui need liistud, aga hiinlane vist tootis midagi enam-vähem originaali sarnast, pean järjehoidjad üle vaatama.

Aga suures plaanis tuleb nüüd ehitamisega piiri pidada ja hoolega tarbima hakata, et enne kui rooste uuesti nina välja pistab, oleks midagi vastu ka saanud Smile

   
Vasta

tõmba kapotile ja "laubale" läbipaistev kivikaitse kile peale.
sai kunagi oma transitil tehtud - aitab hästi.
Vasta

Jah, nende lihvimisjärgsete piltide pealt on hästi näha, millist vatti ühe bussi esiots saab. Eks 400 tuhat km on muidugi üsna soliidne number ka, stiilis üks kivitäke 1000km peale tegelikult polegi nii palju, samas muidugi keegi ei garanteeri, et need ühtlaselt jaotuvad Smile Vbl tuleb ühe ebaõnnestunud möödasõiduga 40tk korraga.
Vasta

Nii, liistuprojekt sai täna kännu tagant lahti, nimelt õnnestus üks Vana-Narva maantee romulas konutav kuut liistukoormast vabastada Smile Kõike ei saanud, puudu on veel kaasistuja ukse liist ning selle ja küljeukse vaheline jupike. Küljeukse enda liist pole veel kodus, aga töö käib. Samas vasaku parda saaks ära teha, keegi ju nagunii bussi korraga mõlemalt poolt ei näe.

Aga paraku need liistud on hallid, mul on stangevärv must - kas kellelgi on kogemusi, on see: https://fixus24.ee/toode/MTA0LTAwMDc1Mw/...ust-500ml/ töötav lahendus tooni muutmiseks ja mitte liiga suure vaevaga sellisena hoidmiseks? Või on äkki mingi parem rüübe saadaval? Värvimine pole ilmselt variant, sest need on kummist, mitte plastist, nagu alguses arvasin. Iseenesest 8€ pole muidugi märkimisväärne kulu, aga kerge hirm on, et äkki keeran asja tuksi ja peab uuesti otsast alustama.

Muidu eile kruvisin uued veljed alla ja üldmulje hakkab looma Smile Miski pole ideaalne, aga vähemalt pole ehk enam seda hirmu, et oma raketti vanarauakonteineri kõrvale parkides see koos muu kolaga koormasse tõstetakse.

   

PS. Tooni kohta on laekunud mõned ettevaatlikud kommentaarid, igaks juhuks selgitan: kuna tänapäevased foto-algoritmid on kõik optimeeritud pardihuulte presenteerimiseks päikeseloojangus, siis kõik need eelmised pildid on tuntavalt üle võlli, tegelikult ei ole see värv nii imal. Valisin siia nüüd spetsiaalselt sellise foto, kus värv paistab kõige lähedasem sellele, millena ta päriselus paistab Smile Täpne toon on Toyota 557, ehk ilmselt leiab seda mingite vanemate Land Cruiserite ja Hiacede seljast, ei ole mingi ise välja mõeldud hullus, vaid ikka päris disainerite poolt sõidukite jaoks valitud toon. Lihtsalt suures valmimiseufoorias ei tulnud kohe selle peale, et värvustasakaalu pildistamise eel timmida või üldse selle peale mõelda, et pildid päris hästi reaalsusega ei haagi.

PPS. Ja vbl kellelegi kasulik info: kui on soov Mk8 velgi Mk7 all kasutada, siis põhimõtteliselt ratas originaalmutritega ära ei kuku, aga õigesti tegemiseks on vaja M14x2,0 koonusmutreid. Mk8 originaalid ka ei sobi, sest nende keere on M14x1,5.
Vasta

Need "plastitaastajad" toimivad küll, mõni paremini, mõni vähem paremini. Sellesama Fixuse oma kohta annan pigem kiidusõnu, ühe hooaja püsisid Honda stanged sellega ilusad küll. Mingi teise, realiseerimiskeskusest ostetud gemüüse tulemus nii hea polnud.
Vasta

Sai proovitud sellist toodet stangede värskendamiseks.
https://www.marde.ee/toode/polytrol/
Ja tulemus sai väga hea.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne