(1 tund tagasi)wax Kirjutas: ...
Loomulikult kõik filtrid uued.
...
Millise filtri Sa sellel autol ära vahetaksid enne PROOVIkäivitust
Mootoriõli võiks ära vahetada küll, kui närv kannatab oodata. Paned esimese asjana saabumisel nõrguma ja kuniks tökat venib, tegeled teiste asjadega. Pärast valad proovikäivituseks miskit odavat mootoriõli sisse. Kui tahad kindla peale minna, paned muruniiduki SAE30. Ma ise paneks Automaailma/Motoneti/... parasjagu sooduspakkumises olevat 10W-30 poolsünti. Pärast aega vahetada endale turvalisemana tunduva vastu.
Kütusepumbamembraani soovitus ja nõuanne vältida paagisoleva lurri süsteemisaatumist kanistrist värske 95 pealeandmisega oli küll väga omal kohal
Kust saab nüüdisajal bensiinikindlalt kütusepumbamembraani sellele mootorile? Vihjeks: enamus autopoode sellele regnumbri järgi midagi pakkuda ei oska
Head nõuanded on eelpool kirjas. Piduri- ja sidurivedeliku leke on ootuspärane isegi juhul, kui praegu on süsteem tihe. Aastakümned seismist teevad meie kliimas paha.
Katuse all seisnud auto mootor ei tohiks siiski kinni olla. Aga eks väntamine näitab. Mõistlik on väntvõlli käsitsi vändaga pöörata elektriga kerimise asemel. Saab tunde kätte, kas pöörlemine on sujuv või on kusagil jõnks sees. Ning on välistatud pealejäänud starterist algav tulekahju. Ning 10+ ml värsket mootoriõli igasse silindrisse enne keeramist midagi halba ei tee. Ikka head

Kui mootorit vändast pöörata ei jõua või pööramisel on tunda takistus ühes kindlas kohas (seismise asend), vat siis tuleb hakata neid leotusleemesid pruukima.
Küünalde seisukord tuleb alles siis jutuks, kui mootor normaalselt ringi käib, kütus karburaatoris püsib ja elektrisüsteemist süüte sisselülitamise järel suitsu ei tule.
Mingid NGK BP5HS võiks ju kaasa haarata, kui tahta kindel olla. Võib ka analoogi võtta, aga kindlasti eemaldatava kontaktmutriga - sellel mootoril võivad olla aasotsaga süütejuhtmed!
Kindlasti tasub enne käivitamist korraks jätta küünlad mootorile juhtmete otsa ja jälgida, et mootori starteriga ringiajamisel ikka säde korralikult tööjärjekorras jookseb. Olen isegi ühel autol kindluse mõttes süütejuhtmeid jagurikaanes ringi tõstnud auto seismajätmisel vähe kahtlasemasse kohta
Jahutusvedelikuks proovikäivitamisel sobib ka vesi. Parem oleks jahutusvedelik, aga jälle - kaua kuivalt seisnud kummidetailid tõenäoliselt lekivad kusagilt ja tavalise vee leke on kahjutu. Etüleenglükool on mürgine ka loodusele. Kui närv kannatab, võta 10 liitirit "destvett" autopoest. Läbi filtreeriva riide/suka (mitte siis Hard Rock laagrikaaslase võrksukajäänus, eksole) lastud vihmavesi on ka täitsa ajastukohane jahutusvedelik proovikäivituseks. Pärast lased välja ja asendad endale sobilikumaga.
Pidurid-sidurid on teemaks alles seejärel, kui mootoris elu püsib. Sillaõlid niisamuti. Need tahavad ikka mõne tunni tilkuda... Jõuüklekande džemmid on paras jooksma panna, kui auto on veidi liikunud ja õuel imetlemiseks-puhastamiseks päikese käes seisab
Tõenäoliselt on sidur kinni kleepunud. Kui siduri õlisüsteem on tihe ja pedaalist lahutamine toimib (lahutuskahvel liigub mõlemas suunas vabalt) JA mootor käivitub-seiskub probleemideta JA auto ees/taga on ruumi, siis võib proovida esmalt leebemal viisil mootoriga lahti ehmatada: paned sisse aeglusti ja vastavalt vajadusele I või tagasikäigu, lahutad siduri ning käivitad mootori. Kui läheb hästi, rabab kohe lahti. Tavaliselt ei lähe ja auto hakkab sõitma. Nüüd hakkad pumpama - sidur alla, pidurid peale. Sõltuvalt kasutada olevast ruumist siis sõtkud pedaale, vajadusel annad mootorile vahepeal jõudu juurde gaasipedaaliga. Enemasti tuleb ikka lahti... Kõige halvemal juhul tuleb kast/mootor maha maha võtta.
Sildadesse-kastidesse varuks mingit tavalist sooduspakkumise GL-4 liitrit viisteist. Elu täitmisel teeb mugavamaks õliprits. Ning pärast mõningast sõitmist vahetad selle vastu, mida ise paremaks pead. Sest kõiki peale pikka seismist sisse valatud vedelikke tuleb käsitleda loputusvahenditena ja nende saastumine aastakümnete kultuurkihiga on ootuspärane.
Sel peaks olema needitud piduriklotsid. Kui ise end selles töös tugevalt ei tunne, siis Pidurimeistris liimitud tänapäevane kate on hinda väärt asendus eeldusel, et trumlid VÄGA kulunud ei ole. Kui klotsi ja trumli raadiused ei ühti, siis trummelpiduril pidamist ei ole