[poolita] Pistikhübriid, mis imeloom see PHEV on ja kogemused sellise liikuriga
#1

(21-12-2025, 03:28 AM)Mahno Kirjutas:  
(20-12-2025, 21:58 PM)mlsluik Kirjutas:  Lihtsalt on kirjutamata reegel et tõsises tehnika foorumis tõuksidest ja elektriautodest pikalt ei räägita...  Big Grin

Eks ta selline pealesunnitud kahepalgeline maailmapäästmine ole.

No päris nii see ka ju pole. Kui vaadata enamasti linnaliikluses taksot sõitvaid corollasid (pistikust mittelaetav hübriid) näiteks, siis nemad näitavad keskmiseks kuluks ca 5 liitri kanti. Mingisugune point sellel hübriidlusel vähemalt linnatingimustes on. Ümberlülitus on ka sujuv. Peamine, mis mitteemotsionaalse soetaja kõhklema paneb, on soetusmaksumus.

Maailmapäästmise aspektid jätaks ma vaatluse alt välja.

Tavaline bensukas võtab ju vähem. Mul eide passat võtab 5 sajale  ja opel 4 sajale. Diislid veel vähem.
A tänu minu jõhkrale loodus reostajale saame pere keskmise kuue peale Big Grin
Vasta
#2

(21-12-2025, 09:09 AM)klemm Kirjutas:  
(21-12-2025, 03:28 AM)Mahno Kirjutas:  
(20-12-2025, 21:58 PM)mlsluik Kirjutas:  Lihtsalt on kirjutamata reegel et tõsises tehnika foorumis tõuksidest ja elektriautodest pikalt ei räägita...  Big Grin
....
Tavaline bensukas võtab ju vähem. Mul eide passat võtab 5 sajale  ja opel 4 sajale. Diislid veel vähem.
....

Kus Sa siin enam tõsist tehnikafoorumit näed? 

Passat võtab päriselt koos linnatükliga 5 sajale? Mitte maanteel taganttuulega ühtlaselt sõites? Hämmastav, mu tutvusringkonna uuemad Passatid on vist katki. Viimane tegelikult ja tõestatult "neli sajale keskmist" võttev Opel oli 1,7 Isuzu TD pajaga Corsa eelmise sajandi lõpust. 

EDIT: Kui väljendada bensiini energiasisaldust tagasihoidlikult 12 kWh/kg, siis reklaamitud Passat võtab 5*12*0,7=42 kWh/100 km. Rääkides efektiivsusest...

Elektriajami vaieldamatu eelis on regen pidurdus. Ehk igal kiiruse vähendamisel ei hajutata kütuse põletamisest saadud kineetilist energiat mitte vägivaldselt universumi kütteks, vaid korjatakse järgmiseks kiirenduseks akudesse tallele edasiseks tarvitamiseks. Elektriajami oluline miinus on elektriämbri väike maht, suur mass ja valmistamise räme keskkonnakulu.

Tegelikult see viimane on iga uue auto puhul samaSad

Millest me ei saa üle ega ümber: "arenenud maailma"  suurlinnade õhk on muutunud PALJU puhtamaks. Kinni maksame me selle aga kõikSad
Vasta
#3

Päriselt jah võtab passat 1,4 bensiin 5 sajale keskmine. Kompuutri järgi on keskmine kiirus 60
opel corsa 1,4 bensiin on keskmine 4
opel astra 1,7 diisel, keskmine 4-4,5
opel vectra 1,9 diisel, keskmine 4,5-5
mb 2,7 diisel, keskmine 7-8
Rohkem autosid hetkel pole Toungue
Vasta
#4

(21-12-2025, 11:12 AM)v6sa Kirjutas:  Elektriajami vaieldamatu eelis on regen pidurdus. Ehk igal kiiruse vähendamisel ei hajutata kütuse põletamisest saadud kineetilist energiat mitte vägivaldselt universumi kütteks, vaid korjatakse järgmiseks kiirenduseks akudesse tallele edasiseks tarvitamiseks. 

Vaieldamatult, aga energia otsene lõpunikasutamine on alati tõhusam. St. kui pidurdada vähem ja veereda maksimaalselt kogutud kineetilise energia najal, siis see on efektiivsem kui regenereerimine.
Kaasaegsele kiirustavale inimesele selline kummivenitamine muidugi ei sobi, nii nagu ei sobi ka soovitus vältida ummikuid ja tipptunde, et energiakasutus oleks efektiivsem Smile
Vasta
#5

Ja nii nad tapsidki lootustandva teema. Kas oma passatite kütusekuluga kiitlemiseks muud, sobivamat kohta ei ole?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#6

Siin ligi 700 1,4-se  passati omanikku varastavad iga 100km järel oma paagist 2l ära.
Vasta
#7

Mul on endal 1.5tsi-dsg leon. Peamine erisus passatiga on vist see, et evib kübemefiltreid ja, mis linnasõidul oluline, kaalub vähem. No ei sõida linnas 5l mitte kuidagi. Proovi parem 7.

Ma täpsustan siis üle - linnasõidu all mõtlen ma linnasüdames foorist foorini tipptunnil traageldamist, mitte ühtlase kiirusega öösel ringi veeremist.
Vasta
#8

(21-12-2025, 22:31 PM)Mahno Kirjutas:  Mul on endal 1.5tsi-dsg leon. Peamine erisus passatiga on vist see, et evib kübemefiltreid ja, mis linnasõidul oluline, kaalub vähem. No ei sõida linnas 5l mitte kuidagi. Proovi parem 7.

Ma täpsustan siis üle - linnasõidu all mõtlen ma linnasüdames foorist foorini tipptunnil traageldamist, mitte ühtlase kiirusega öösel ringi veeremist.

Keskmisest räägin, mitte linnas. Õpiks äkki lugema Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne