Skoda Octavia 1.6 tdi cayc probleem
#1

Tervitus.

Olen jändamas ühe auto lambist seiskumise probleemiga. Jõulude ajal suurt tööd ei sobi  teha siis saab foorumis kirjutada. Selleks, et pilt võimalikult täpne oleks alustan algusest.
Tuli hammasrihma vahetamise ja hoolduse aeg kätte ja kuna tegu juba vana autoga sai ka õlivann alt võetud ja õlipumba rihm ja väntvõlli tihend vahetatud. Töö käigus selgus, et õlifiltri korpus lekib natuke jahutusvedeliku. Sai see ka vahetatud. Muidu läks kõik plaanipäraselt aga ca 500 km läbimisel jäi auto linnas lambist seisma. Sai auto ära pargitud ja natuke oli aega elm327ga testida, mis oli juhuslikult kaasas.  Ühtegi veakoodi pole. Süüte keeramisel paagis pump teeb häält ja filtril olevast voolikust tuleb ka kütust. Kui starterit anda, siis mootor ketrab aga raili kütuserõhk elm327 järgi ei tõuse. Pihusti toru keerasin lahti ja tuli nagu mulle aga mingit erilist pritsimist mitte. Ok mõte oli otsas ja läksin linnas oleku plaane täitma taksoga. Mõne tunni pärast oli sõber kohal ja valmis ära pukseerima. Sai veelkord proovitud ja teise pikema käivituskorraga läks käima.  Sai koju sõidetud ja mitu päeva mingit viga polnud. Siis mõtlesin, et panen paagi testiks täis enne oli mingi 30%täis. Sai mingi paar km sõidetud ja tuli veakood , et raili rõhk madal ja läks limp mode. Ok mingi info jälle olemas ja elm külge ning sõitma. Tühikäigul rõhk +-300bar ja koormusega tuli +-1300bar. Peaks nagu ok olema ja viga ka kadunud.  Sai koju sõidetud ja oli vaja vastu mäge tagurdada ja koormuse all suretasin välja ning käima ei lähe. Ok aega on sai auto sinna paika jäetud ja poole tunni pärast läks jälle ise käima ja testimisel rõhud korras ning samamoodi ei õnnestunud viga esile kutsuda. Siis sai pumba peal imv klapp lahti võetud ja ega sellel mingit viga ega mustust ei paistnud. Sai siis jälle suvalisel ajal linna mindud ja panin ka testiks kütuserõhu näidu endale ekraanile jälgimiseks. Kõik oli nagu ok kuni mingi 20km pärast oli huvitav näha, et mingil ajal on kütuserõhk konstantne ja jõudnud hästi jälgida aga oli selline pikem horisonaalne sakiline joon. Ca 600bar rõhul. Kohe natuke peale selle märkamist lasin korra gaasi lahti ja kütuserõhk kukkus mingi 260bar peale ja alla ning mootor suri välja. Käivitamisel rõhk tagasi ei tulnud. Oli aega nöörist tõmbajat oodata ja telefoni näppida ja leidsin infot, et kogu kala võib olla hoopis väntvõlli anduris. Tegin kiire testi, kui veel aku natuke ketras, et elm 327 ei tuvastatud väntvõlli pöörlemist 0rpm. Kütte rõhk samuti ei muutunud eriti. Siis kui tuttav kohale jõudis oli mingi tund möödas ja tõmmates läks esimese 10meetriga käima ja jälle 0 viga. Teistkordsel käivitamisel näitas Elm327 ka vända pöörlemist käivitamisel, kuigi ka mootor läks pmst kohe käima. Vända andur on suht odav ja ostsin selle ära, et vb uuel aastal saan kätte, et testida. Samas on natuke imelik, et 0 viga ja kõrgsurvepumba sisse ka ei näe. Natuke räägib vända anduri poolt ka see, et filtrikorpuse lekkimine on selle vända anduri seal korralikult mingi õli lögaga suht nähtamatuks muutnud. Kuna tegu suht levinud autoga, siis vb on endisi, praeguseid või tulevasi saatusekaaslasi antud probleemiga või  mõtteid mis seda autot vaevab. Häid jätkuvaid pühi.
Vasta
#2

(25-12-2025, 21:23 PM)Laurimetall Kirjutas:  Tervitus.


Tuli hammasrihma vahetamise ja hoolduse aeg kätte
Rihmavahetuse käigus kütusetorusi ei avatud ja peale ja tagasivool õiget pidi ikka?
Vasta
#3

(26-12-2025, 00:05 AM)The Lawbreaker Kirjutas:  
(25-12-2025, 21:23 PM)Laurimetall Kirjutas:  Tervitus.


Tuli hammasrihma vahetamise ja hoolduse aeg kätte
Rihmavahetuse käigus kütusetorusi ei avatud ja peale ja tagasivool õiget pidi ikka?

Kütusefilter sai terve kupatusega maha, pealt said kõik voolikud lahti, filtri ja tihendi vahetus ja tagasi kinni. Voolikuid sai tagasipanekul kontrollitud ja kuna mootor käib igatepidi normaalselt ja ühtlaselt, jõudu on, käivitub hästi siis ma esialgu ei oskaks midagi kahtlustada. Tähelepanek on selline, et uus filter on Valeo toodang ja natuke häirib, et  filter on lahtiselt pappkarbis, siis kust ma saan kindel olla, et see seal seest 100%puhas on, kuna karp võib mingit tolmu sisaldada ja filtri avast võib ka midagi x ajal olla sisse pudenenud tootmise või transpordi käigus. Samas paljud filtrid on nii pakendatud ja ju see väike tolm pole oluline. Samas juhenditest loed, mis kõik peab absoluutselt puhas olema, muidu on kohe laiali.
Vasta
#4

Latirõhu nullikukkumine ei ole seotud väntvõlli pöörlemise lugemisega.

Palju see mootor (ennekõike kõrgesurvepump) sõitnud on? KSP klapid pole igavesed ja kui seal hakkab mõra arenema, siis mõnda aega saabki säärast nalja. Kui lõpuks ära pooldub, siis latirõhku enam pole.

Kui KSP pealt klapi lahti võtsid, ega sealt koos kütusega mingit "puru" tulnud?
Vasta
#5

Ei räägi nüüd küll sama masina kogemustest ja selle CAYC-ga pole pm kokku puutunud(endal on uuem DYYA) aga lihtsalt pakun variante. 
Nimelt oli mul siin suht värske kogemus raskema tehnikaga mis samuti suvalisel hetkel kütuse kõrgsurvepoole rõhu kao üle kurtis erinevates situatsioonides. Peale pikki eksirännakuid jõudsin kütuse kõrgsurve anduri vahetuseni(aastaid polnud sellega muret olnud ja riiulis kohe polnud). Ja peale selle vahetust ei ole enam probleemi.
Anduri toitepinge kontroll vigasest peast poleks ka paha. On olnud juhuseid kus ajust sama kivi alt toidetavatest anduritest veab mõni "vähem oluline" pinge alla ja teised sama toite järel hakkavad mingit jama ajama.

Veakoodide koha pealt nii palju et vähemalt osad Boschi CR süsteemid ei kurda kunagi käivitamise ajal kütuserõhu üle. Seni kuni mootor mingist pöördest kiiremini ei tuksata seni pole ka koodina infot et rõhud valed.
Vasta
#6

Ei tea probleemist miskit. 
Aga on ju võimalus - teoreetiline. 
Väntvõlli andurit siin meenutati ja selle signaali kadumist. Kui väntvõll loksub pikisuunas koos selle kohaga hoorattal, mida loeb andur. No ühe pöörde ajal on vahe andurini x mõõtu ja pärast y mõõduga. Võib ju arvuti öelda, et stopp, rohkem täna tööd ei tee. Natukese aja pärast on jälle korras. Pikiloks võib oleneda näiteks pidurdamisest, auklikust teest, vasak-parem kurvist, üles-allamäge sõidust või lihtsalt nädalapäevast, kui juht on rahulikum või närvis. Samuti andurini jõudvast õhu- või metallitemperatuurist.
Tsitaat:Tuli hammasrihma vahetamise ja hoolduse aeg kätte ja kuna tegu juba vana autoga sai ka õlivann alt võetud ja õlipumba rihm ja väntvõlli tihend vahetatud.
Kui vana mootor? Vanasti pole kuulnud õlipumba RIHMast. Kui vända tihend vahetati - siis mis põhjusel? Mis läks tihendi vahetusel valesti? Mingi liigne loks? Liiga tihe?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#7

(26-12-2025, 10:04 AM)v6sa Kirjutas:  Latirõhu nullikukkumine ei ole seotud väntvõlli pöörlemise lugemisega.

Palju see mootor (ennekõike kõrgesurvepump) sõitnud on? KSP klapid pole igavesed ja kui seal hakkab mõra arenema, siis mõnda aega saabki säärast nalja. Kui lõpuks ära pooldub, siis latirõhku enam pole.

Kui KSP pealt klapi lahti võtsid, ega sealt koos kütusega mingit "puru" tulnud?
Mootor on sõitnud 400 000km ja ma ise kahtlustasin kohe KSP, kuni käima läks ja mingit erinevust ei tundnud.
See väntvõlli anduri idee on tegelikult AI pakkumine. Loogika on, et kui ECU ei näe mootori pöörlemist siis ei tule ka kütust ja käima ei lähe. Seisma jäädes sama ,arvab, et ise suretasin välja ja kütust pole vaja. KSP pealt klappi vaadates oli nagu uus ja mingit sodi ega puru polnud.
Tänane väike info on selline, et siiani kasutasin ELM327 diagnostika seadet, mis näeb ainult hetkel aktiivseid vigasid. Mul on ka vcds aga arvuti oli vahepeal klaviatuuri tuvastamise ära unustastanud ja tuleb mingi teine vana läpakas selleks otstarbeks võtta. Aga huvitav oli, et sakutasin natuke seda väntvõlli andurit ja kui mootorit tahtsin käivitada hakkas vilkuma seasaba ja auto ei käivitunud. Teisel katsel läks kohe käima. Kui ma nüüd selle vcds käima saan, siis võiks seal mälus olla mingi viga ja ehk saab midagi targemaks.
Vasta
#8

Loogika päris paika ei pea. Rõhk peab latis üles minema ka ilma vända andurita. See puhtalt mehaaniline värk. Küll aga ei anta pihustile avanemiseks signaali juhul kui ei ole näha sellused asjad nagu mootori rpm (vända andurilt signaal, vajalik ka ajastuse tuvastamiseks) või ka näiteks lati rõhk on liiga madal. Käivitusel olenevalt süsteemist peaks ta olema ikka kuskil 200+ bar.
Vasta
#9

(26-12-2025, 21:21 PM)ivoalaska Kirjutas:  Loogika päris paika ei pea. Rõhk peab latis üles minema ka ilma vända andurita. See puhtalt mehaaniline värk. Küll aga ei anta pihustile avanemiseks signaali juhul kui ei ole näha sellused asjad nagu mootori rpm (vända andurilt signaal, vajalik ka ajastuse tuvastamiseks) või ka näiteks lati rõhk on liiga madal. Käivitusel olenevalt süsteemist peaks ta olema ikka kuskil 200+ bar.

Ma ka algul sain nii aru aga sellel masinal on KSP üks elektriline klapp, mis peaks reguleerima, kas kütusepump pumpab midagi või mitte ja kui vänt ei pöörle, siis pole ka kütust vaja pumbata. Nimi peaks olema internal metering valve.
Vasta
#10

Siit videost on näha lati otsas rõhuklapp:
https://www.youtube.com/watch?v=sHUxDHJ9HIs

Sealt ei tohi kütust läbi lahmata, kuniks latirõhk pole tõusnud käivitumiseks piisavale tasemele.

Pumbas olev klapp hoiab sisuliselt ettanderõhku ja ei lase pumbast kütusel tagasi vajuda. Selle kõige olulisem osa rikkeotsingul on sõel, mis peab olema PUHASSmile 
Ning klapialune ruum, kuhu sadeneb süsteemis olev metallSad

Siin videos on näha KSP vahetamise protseduur:
https://www.youtube.com/watch?v=9AMz-KuvEsk
Vasta
#11

(Eile, 11:02 AM)v6sa Kirjutas:  Siit videost on näha lati otsas rõhuklapp:
https://www.youtube.com/watch?v=sHUxDHJ9HIs

Sealt ei tohi kütust läbi lahmata, kuniks latirõhk pole tõusnud käivitumiseks piisavale tasemele.

Pumbas olev klapp hoiab sisuliselt ettanderõhku ja ei lase pumbast kütusel tagasi vajuda. Selle kõige olulisem osa rikkeotsingul on sõel, mis peab olema PUHASSmile 
Ning klapialune ruum, kuhu sadeneb süsteemis olev metallSad

Siin videos on näha KSP vahetamise protseduur:
https://www.youtube.com/watch?v=9AMz-KuvEsk
Tänud

Neid videosid olen ka juba varasemalt vaadanud aga kui ma nüüd arvutiga midagi selgeks ei saa siis tuleb tõesti hakata voolikutega vaatama, et kust, mida tuleb või ei tule. Suur probleem on sellega, et viga tuleb suht harva ja tavaliselt kõige halvemas kohas ja ajal. Hea oleks muidugi, kui saaks vea esile kutsuda ja siis natuke uurida aga üksi jälle ei saa starterit samal ajal lülitada, kui samal ajal kapoti all vaja vaadata. Seega tuleb enne sõitu minekut mõne pereliikmega läbi rääkida. Eile veel tegin katsetuse, kus ühendasin pumba pealt selle klapi lahti. Koheselt oli ka viga ja elm 327 näitas kenasti mootori pöördeid sekund pärast starteri lülitamist. Samas viimene kord kui probleem oli siis elm neid pöördeid ei näidanud või oli juba aku tühi või mingi muu probleem aga ka pöörete signaal on kahtlane.
Vasta
#12

Hüdraulikaprobleem ei saa kord olla ja kord mitte olla. Sedasi käivad kollitamas elektriprobleemid.

"Suvaline  hiina klots" jääb jänni vähegi keerukama probleem väljakaevamisel Sad Hangi/laena midagi pädevamat diagnostika ajaks.
Vasta
#13

Lihsalt arutlen ja pakun variante.
Kas probleemi ilmnemisel pole tõesti mingit mustrit?
Et näiteks kuumana hetkeks koormust tõstes vms?
Ise näinud kunagi kõvasti vaeva ühe 2004a 2,8JTD ducatoga, mis algul suri korra kuus seletamatult, lõpuks piisas probleemi esile kutsumiseks kuumana järsult pähe andmisest madalalt pöördelt. Ilma ühegi koodita.Algul näidati näpuga pihustite poole. Lõpuks vahetas Roosna-Alliku diagnostik kõikvõimalikke detaile ümber mootori. Probleem kadus koos sellesamuse pumba solenoidi vahetusega. Pistikut lihtsalt lahti võttes saime veakoodi, kui ära suri, siis ei olnud koodi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne