RE: kõik mopeedid ja tsiklid siia kirja
#1

99% tõenäosusega võin väita, et Riga-2 ei ole kunagi tootmises olnud. Riga-1\'le järgnes kohe Riga-3, neist mõlemad on 19\" ratstega, nagu ka uuemad võrrid Riga-11 ja Riga-13 aga velje profiil ja südamikud on täiesti erinevad. \"Tilkpaagiga\" on neist ainult Riga-1. Sellel kasutati kas Jawa kahekäigust käsivahetusega mootorit või mootorit S-50.
Samuti ei saa võtta tõsiselt väidet, et oleksid olemas olnud mingid \"siseturumudelid\", mida siis ainult omas vabariigis saada oli - olime kõik üks suur ja sama riik - Nõukogude Liit. Logistilistel kaalutlustel olid müügipiirkonnad jagtud (aga müüki satus neid ka igalepoole mujale, kustkohast varustajad parajasti tehase müügiosakonna suutsid ära seebitada), et Riias toodeti Baltikumi ja lääne venemaa jaoks ning Lvovis Ukraina, lõunavabariikide, kesk ja ida venemaa jaoks. Alguses prooviti abimootoriga jalgrattaid teha ka Penzas ja Harkovis ja kindlalt ka muudes tehastes.
Samuti ei ole ka ükski Läti tehase Sarkana Svaigzne \"Riga\" mopeedidest täielikult nende oma toodang - kahekäigulised mootorid tehti Leedu tehases Vairas, võrrimootorid Venemaal Leningradis asuvas tehases Krasnõi Oktjabr, kummid ja tagatuled venemaa erinevates tehastes jne.

EDIT: tegin eraldi teemaks.

Samamoodi ei ole olemas olnud tehase \"ülekubatuurilist\" mootorit - kõik võrrimootorid on töömahuga 45cc ja nõukogude kahekäigulised laiatarbe mopeedimootorid 49,8cc.

Kui keegi teab teistsuguseid FAKTE, siis palun mind parandada...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne