Postitused: 74
Teemad: 6
Liitus: Apr 2005
Maine:
0
Kysimus selline: mis sai vanadest RAF marsadest mis kunagi tallinna vahel liikusid?
Myydi eraomanikele maha? (ega ometi vanarauda viidud neid???)
Postitused: 5,874
Teemad: 746
Liitus: Apr 2002
Maine:
37
Suuremalt jaolt vanaraud või üle andmine teistele asutustele. Eraomanikele kuni koperatiivide ajastuni selliseid masinaid ei müüdud.
Sellest ka äärmiselt väike vanade kaubaautode/furgoonide eksisteerimine praegu.
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Ega neid vist suuremalt osalt edesi ei müüdud,need aeti ikka suhteliselt läbi ja müüki läksid üksikud.ETV oli küll üks selline.Toodi kuskil 80 täitsa lõpus.Oli sinine valge triibuga,liinisildi hoidja oli ka weel küljes.
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
Aspelund Kirjutas:Suuremalt jaolt vanaraud või üle andmine teistele asutustele. Eraomanikele kuni koperatiivide ajastuni selliseid masinaid ei müüdud.
Sellest ka äärmiselt väike vanade kaubaautode/furgoonide eksisteerimine praegu.
Asp
Väikesel arvul siiski müüdi ka erakätesse-eeskätt paljulapselistele peredele. RAF-i ostuloa taotlemiseks pidi lapsi vist vähemalt 5või 6 olema.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Postitused: 138
Teemad: 28
Liitus: Feb 2004
Maine:
2
Tõenäoliselt müüdi nad Bulgaariasse maha.
Seal liigub neid rafikuid tänu kuivale ja soolavabale olole veel praegugi üsna palju. Ka liinibussidena, muide.
Ja kas teate, et Sofia linnas eksisteeris veel läind sügisel RAF-i esindus?
Postitused: 412
Teemad: 10
Liitus: Mar 2005
Maine:
2
RAF-2203 liinibussiks?
Kas ruumi vähekse ei jää, või liiguvad mitmekaupa?
Parandage mind kui ma midagi valesti kirjutasin.
Maamees linnast.
Postitused: 854
Teemad: 159
Liitus: Feb 2005
Maine:
2
90-ndate aastate esimesel poolel käisin mõned korrad ka sõbral abiks neid Riia külje alt toomas, tema omas töökoda, kus masinad enam-vähem sõidukõlbuliseks tuuniti ja seejärel müüki pandi, siis aga hakkas lääne autode vaimustus pihta ja need masinad kaotasid oma turuväärtuse. Mäletan, et lõunamaa mehed istusid nädalaid RAF-i tehase värava taga ja ootasid oma võimalust sellise masina omandamiseks. Muide see oli veel aeg, kus oleks RAF-i eest tehase värava taga rohkem pappi saanud, kui sellesse ise sai investeeritud, probleem oli tehasest kättesaamine, kuid selleks minu sõbral nuppu ja tutvusi jätkus. Väga õnnelikud olime kui tehasest saadud masinaga omal jalal koju jöudsime, alati oli meil saateautol köis kaasas, sest seda läks tihti tarvis ja talvisel ajal pidid korralikud jalanõud olema, sest külm tahtis varbad ära võtta.
Tehase juurest tuli ka kähku jalga lasta, sest muidu võis juhtuda, et kellelegi hakkas see masin meeldima ja seltsimehed kurikatega oleksid aidanud teel omanikuvahetuse ära "vormistada".Huvitav aeg oli. Muide samal ajal tekkis mulle Saksamaalt üks sõber ja tema ei saanud mitte aru, kuidas võib kasutatud auto vahel kallim olla, kui uus.Ega nüüd ei mõistaks seda isegi.
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
RAF oli 80-datel ja 90-date algupoolel tõesti väga ihaldusväärne ja otsitud masin. Kui võrrelda RAF disaini UAZ-iku, Eraz-iga Nysaga siis on tema populaarsus mõistetav. Isegi üks väga kõva varustuskomitee asutus, milles kunagi väiksema ülemusena töötasin ei suutnud uue RAFiku limiiti välja ajada, vaid tuli leppida nn numbri-ämbri variandiga s.o. masin ehitati ettevõtte garaažis otsast lõpuni ise üles, sest varuosade hankimisega sellele autole probleeme ei olnud. Huvitav, et RAF-i uusi tagaluuke ja uksi jne kohtab siin-seal SRÜ avarustes veel müügis-nähtavasti jätkati nende osade tootmist veel peale Jelgava tehase sulgemistki.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.