20-09-2005, 20:29 PM
Seoses vjatka väntvõlli vahetusega meenus ka siin foorumites mitmeid kordi mainitud vjatka generaatorite halb või pea olematu tasakaalustus. Tekkis huvi ka enda oma kontrollida. Proovisin kõigepealt uut väntvõlli treipingis, kinnitatuna pakkide vahele ühest otsast. Kontrollisin viskumist telgsuunas indikaatorkellaga ja visuaalselt mingit viskamist ei täheldanud. Järgmisena paigaldasin generaatori väntvõlli koonusele ja pingutasin kergelt kinnituspoldi. Paigaldades kogu krempli uuesti treipinki viskas see meeletult. Olukord ei paranenud ka tsentreerimispuki kasutamisel. Generaator konkreetselt laperdas igas suunas võlli otsas. Mõned nn vanakoolimehed tööjuurest väitsid, et visuaalselt laperdav generaator võib tegelikult olla vägagi tasakaalus, nähes aga seda möllu treipingis tundus see jutt absurdsena. Nüüd ongi mul teadjamatele meestele küsimus kas talitasin õigesti või hoopis rikkusin generaatori. Nimelt otsustasin koos treialiga generaatorit pingis väheke järele aidata. Treitud sai generaatori välispinda. Kui algselt ei olnud indikaatorkelladega üldse midagi teha (kuna viskamine oli nii suur ja ka vibratsioon selgelt tuntav) siis peale mõningast geneka korpuse välispinna koorimist hakkas asi vähemalt visuaalselt hoopis parem välja nägema. Ka indikaatorkellade näitude järgi tundus kogu koost peale töö lõppu täiesti ok olevat. Kas toimisin õigesti või muutsin tehase poolt generaatorile paigaldatud vastukaalude olemasolu mõtetuks?