Postitused: 32
Teemad: 21
Liitus: Feb 2004
Maine:
0
Kas keegi õpetab kuidas panna gaz69le gaz24 peaülekanne. Teemast on mõnel juhul ka automoto foorumis jutte olnud aga keegi pole viitsinud tehnilistesse üksikasjadesse laskuda.
Oletame et kõik teavad juba et tegu on ühel juhul tavalise ja teisel juhul hüpoidülekandega, sellest ei tasu kirjutada.
ette tänades
walter
Postitused: 772
Teemad: 567
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
23-11-2005, 13:52 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-11-2005, 14:06 PM ja muutjaks oli
valdo.)
GAZ 69 on kahesillaveoga auto. Mis tähendab seda, et jaotuskastist ratasteni peab olema selline ülekanne, et kõik rattad pöörleksid võrdse kiirusega.
Kui Sa nüüd vahetad ära kas tagasilla või selle peaülekande (Sa rääkisid sellest ainsuses) teise ülekandearvuga isendi vastu, siis hakkavad Sul sillad liikuma eri kiirusega. Mis tähendab seda, et kas rattad hakkavad "kaapima" (porisel teel) või ei liigu Su sõiduriist meetritki. Või pead Sa vedava esisillaga hüvasti jätma.
Kui midagi üldse annab teha peaülekannetega, siis tuleks teha igal juhul MÕLEMI ülekandega. Näiteks vahetada sillad kahesillaveolise UAZi sildade vastu. Millel võib olla peaühekande juures 24se Volga detailidega ehk midagi ühist.
Aga muide - milleks peaülekande vahetus ülegiüldse hea peaks olema? Kui tahad tõsta maksimumkiirust, siis see on üsna täbar mõte - 69 kere, veermik, vedrustus, pidurid jms ei ole mõeldud üle 60 km/h sõitmiseks. Ehk siis suurte kiiruste harrastamiseks tuleks Sul ehitada vanale 69 raamile/kerele sel juhul paljus uus auto.
Tavaline 69 veermik/vedrustus hakkab 60st suurematel kiirustel autot üsna tublisti raputama, kolistama, loopima jms ning see võib kas juhitavuse kaotada või mingi detail puruneda.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 326
Teemad: 17
Liitus: Jan 2002
Maine:
0
Kui sa tahad tõesti kiiremaks 69-t teha siis kõige lihtsam on vahetada 69 originaal peaülekande taldrik ja tigu 4,75 ülekande vastu mida on uaz-i või Karteri poes müüa, kunagi oli nii 1500.- eek tigu ja taldrik. 24 ülekannet on kindlasti võimalik panna aga see on päris kole töö, sild tuleb tükkideks lammutada ja 69-sa sillale tuleb 24 peaülekande korpus paigaldada ja sellise lammutamise juures on vaja vist puurida pressida ja väga täpselt uuesti silla torud uuesti kinnitada nii vedrustuse suhtes kui ka veovõllide pikkuse suhtes ning loomulikult peab asi ka tsentris olema.