Mopeediga soome... ehk väga asjaajamisabi vaja!
#1

Vabandust, kas siin on inimesi, kes omavad mingeid sooje ja otseseid suhteid Soome riigiametitega?

Suve teises pooles kavas ümberläänemere reis ja selle tõttu Soome poolse asjaajamise ja juriidiliste probleemidega Soome riigiga suhtlemisel oleks natuke abi vaja.

Ise kahjuks sellel tasemel soome keelt ei oska ja Soome Infokeskuse kaudu tehtud päringud, millele nemad said mingi telefonivastuse Soome Politseiametist ja Tollist kahjuks mingit paberil märki maha ei jäta ja ka juriidilist jõudu ei oma.
Probleemide päritolu on Eesti, Rootsi ja Soome riikide registriseaduse ja liikluskindlustusseaduse erinev suhtumine mopeedidesse ja vanasõidukitesse... ja neid vastuoslusid ei saa mittekuidagi Eesti poolel lahendada, et sõiduki Soome territooriumi läbimine soome seaduste järgi ka legaalne oleks.

Olen proovinud juba nii Eesti kui ka Soome kindlustusseltse peedistada -
probleem selles, et eestis mopeedid arvel ei ole ja reg numbrit ega teh passi ei oma ja ka liikluskindlustuse alla ei kuulu, kuna juriidiliselt ei ole mootorsõidukid... soomes aga kuuluvad mopeediregistrisse ja on kohustuslik liikluskindlustus. Eestis ei saa teha mopeedile kindlustust, kuna ei ole kindlustusseadusega ette nätud, soomes ei saa teha eesti mopeedile kindlustust, kuna ei ole registris.
Eesti ARK saadab registreerimissoovi peale põhimõtteliselt pikalt, et tegu on ju mopeediga, sellel ei pea mingit paberit olema. Kui ma vastu küsin, aga kuidas ma tõestan, et se mopeed on, öeldi mulle, aga se on ju mopeed. Smile Lõpuks peale suurt vaidelmist on ARK nõus väljastama paberi, et tegu on mopeediga, mis ei oma registreerimisnumbrit ega teh passi, kuna see ei ole eesti vabariigis mopeedidel nõutav... aga kindlustust ikkagi ju kuidagi ei saa selle alusel teha ja soome poole see mingit juriidilist jõudu kah ei oma. Tolliametist uurisin, et kas saan eestist mopeediga lahkudes deklareerida, et tulin selle mopeediga eestist, sealt vastati, et euroliidu siseselt midagi ei deklareerita - aga kuidas ma näiteks soomest tulles tõestan, kui ühtki paberit pole, et ma ei ole seda näiteks soomest varastanud ja numbreid maha kruvinud. Soome infokeskuse kaudu tehtud päringule sain vastuse, et kui eestlane on eesti mopeediga soomes siis kontrollimisel peab politseile esitama vaid juhiload, kui need nõutavad on (kuigi ei taha kuidagi uskuda, et nad kindlustust näha ei taha ja reg numbri puudumisest jama ei korralda)... aga riiki sisselaskmisega tegeleb hoopis toll ja piirivalve. Soome piirivalve aga registreerimata ja kindlustamata mopeedi sadamast edasi ei lase jne.

Minu jaoks asi juba ka põhimõttes ja riikide omavahelise suhtluse jaburuses EL siseselt - eesti, rootsi ja taani võin rahulikult minna ja sealt läbi sõita, soome, lätti ja saksa ei saa.

Kellel on vähegi võimalik aidata, palun võtke ühendust oldmoped@hot.ee või MSN: oldmoped@hotmail.com
Vasta
#2

kuna soomes nöutakse töepoolest mopeedile reg.nr ja kindlustust,siis arvan et selline yritus ei önnestu.ainus variant ehk oleks vaid veidi suurem mootor paigaldada /yle 50ccm/,see registreerida ja kindlustada. vöimalik,et kusagil kindlustusseltsis tehtaks mopeedile varakindlustus,kuid selle alusel ei anta välja rohelist kaarti.ja sel juhul oleks tegemist juba mootorrattaga,mis nagu ma aru saan, pole enam asja möte.
ei usu ka et väljastataks mingit eriluba,igal juhul sekeldusi tuleks politseiga niikuinii.aga paberiteta ja numbri- ja kindlustuseta löppeks selline söit juba ilmselt helsingi sadamas.juhul muidugi kui eesti piirivalve yle laseks.
Vasta
#3

zxr Kirjutas:kuna soomes nöutakse töepoolest mopeedile reg.nr ja kindlustust,siis  arvan et selline yritus ei önnestu [...]  löppeks selline söit juba ilmselt helsingi sadamas.juhul muidugi kui eesti piirivalve yle laseks.

Inimene (muide Eesti üks suuremaid valdkonna kollektsionääre) ei soovinud saada siit foorumist negatiivset vastust a la "Sa niikuinii ei saa", vaid siiski võimalikke ideid konstruktiivseks positiivseks lahenduseks. Tegu on ju siiski vanatehnikaga ning eesmärgiks naabermaade vastava ala huviliste kokkutuleku korraldamine.

Minu arvates on asjale kaks võimalikku lahendust:

1. Saada Eesti ARKist mingi ajutine registreerimistõend, et isend nr see ja see on Eestis, siin vastavalt siseriiklikele seadustele arvelevõtmist ei vaja ning palvega lugeda see dokument väljaspool Eestit registreerimistõendiga samaväärseks.

2. Saada Soome ARKi analoogist mingi ajutine registreerimistõend, et isend see ja see on tulemas Eestist haruldaste vanasõidukite kokkutulekule ning paluda edaspidi seda kirja Soomes lugeda sealsete mopeedipassidega võrdväärseks ning paluda selle põhjal välja anda ka Soome riigisisene liikluskindlustus.

Punktis 1 toodud variandi korral oleks seda tegelikult vast mõistlik ajada Eesti Vanatehnikaklubide Liidu kaudu, selgitades Liidu poolt ARKile probleemi olemuse ning lahenduse olulisuse vanatehnika liikumise arenguks.

Punktis 2 toodud varianti võiks ehk liigutada Soome vanatehnikaühenduse kaudu, nt sama seltsi kaudu, kes sellise kokkutuleku seal korraldab. Ma usun, et nad on meeleldi sellise kirja tegemise osas nõus, sest loodavad kokkutuleku ja kogemused viia võimalikult rahvusvaheliseks.

Mulle nagu meenuks läbi udu, et kunagi aastaid tagasi oli Soomes mingi vanamootorrattasõit, kus osalesid ka eestlased, sh paar kodanikku, kelle rataste paberid ei olnud lõpuni korras, kuid kes siiski vanatehnikaseltside koostöö ja abi tõttu said piiri taha sõita. Äkki Tõnu Piibur oskab kommenteerida?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme avatud K,N,R,L,P 11-18
Vasta
#4

Kirjutasin küsimuse edasi VMPK- Veteraanimoottoripyöräklubi ry foorumisse, näis, oskaks keegi säälpool miskit mõistlikku neuvoja kertoo?

loll on loll olla.
Vasta
#5

Mopeedi all mõistetakse tulenevalt «Liiklusseaduse» lisast 1 kahe- või kolmerattalist sõidukit, mille sisepõlemismootori töömaht ei ületa 50 cm3 ja valmistajakiirus ei ületa 45 km/h.

Mootorratta all mõistetakse tulenevalt «Liiklusseaduse» lisast 1 külghaagisega või külghaagiseta kaherattalist mootorsõidukit, mille sisepõlemismootori töömaht on üle 50 cm3 või valmistajakiirus on üle 45 km/h.
_____________
Kui nüüd Liiklusseadusest lähtuda , ja Sa suudad hankida paberi, et Sinu mopeed sõidab kiiremini, kui 45 km/h (näiteks politsei protokoll . et sõitsid kiirusega 55km.h) , siis on tegemist mootorrattaga ja ARK peab selle registreerima. Konsulteeri ARK-ga.
Vasta
#6

point ongi selles et mopeedist saaks sel juhul mootorratas.
olen tahtnud ka ise suvekuudeks vörri siia vedada,millega oleks lahe ringi söita.just samadel pöhjustel on asi katki jäänud.
kui kokkutulekule tahetakse minna ,siis arvatavasti vastus on selline et peaasi et mopeedil on mingi dokument ,aga söita sellega soome teedel-tänavatel ei lubata.transport peab toimuma mingi teise söiduki kastis/furgoonis vms.
jah,saan aru probleemist.kuid vastust peab ilmselt kysima jah ametnike käest.
arvan et alustama peaksid mingi reg.numbri taotlemisest.isegi kui leidub mingi eriluba,pole siiski eriti mugav kui sind iga poltseinik,kes sind märkab,kinni peab.see poleks enam mingi söidunauding.
Vasta
#7

Kodanik Oldmoped on Eesti Vabariigi kodanik (ma vähemalt arvan nii), seega laienevad temale kõik Eestis kehtivad seadused vara omamise ja registreerimise osas. Eestis ei pea mopeede registreerima ja seetõttu ei saa kindlustada liikluskindlustusega, küll aga teiste kõikmõeldavate kindlustustega. ARK ei pea andma mingisuguseid pabereid teise EU riiki kaasa, nõnda võiks ju kogu riigiteatajat ranitsas kanda. Teised EU ametnikud peavad ise teadma meie seadusi ja teavad ka, märksa rohkem kui kohalikud. Vähemalt EU ametnikud käituvad viisakalt ja ei asu vaidlustesse, kui Oldmoped ise ei provotseeri.

Kui Eesti Vabariigi kodanik Oldmoped viibib teises riigis, siis peab tema seal KÄITUMA liikluses sealse riigi seaduste järgi, mitte registreerima oma vara turistina. Näiteks ei tohi mõnel pool mopeediga ronida kiirteele või hoopis kõnniteele või midagi sellist. Neid nüansse on igas riigis erinevaid.

Tobe näide, aga mõnes EU riigis võib mees mopeedi asemel teise mehe enda nimele registreerida, mida siin jällegi ei saa teha. Ega siis selle pärast ei hakka Eesti mehele turistina teise riigi registreerimise seadused kehtima. SEE OLI NALI!!!


Igastahes toredat ja muretut reisi ID kaardi ja pangakaardiga! Pärast Pealtnägijast näeme, kas said elusana tagasi.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#8

Kodanik Oldmoped käitub loomulikult teises riigis vastavalt teise riigi seadustele... need teise riigi sedused ei keela küll kodanik Oldmopedil Soome riiki siseneda, keelvad siseneda aga kodanik Oldmopedi omanduses oleval ja Eesti vabariigis registreerimisele ja kindlustamisele mittekuuluval mopeedil, igasugusest avalikust kasutamisest rääkimata.

Kui tuua näide teise mehe seaduse kohta, siis Inglismaal üksteist oma nimele registreeinud Inglismaa kodanikud ei loeta Eesti vabariigi territooriumil asuvana rgistreerituteks.

Soome tollist-piirivalvest tulnud esimene ametlik vastus oli, et kui mopeedi ei võida Eestis registreerida ja kindlustada, ei jäta Soome seadlusandlus mingit võimalust sellega Soome tulla.
Soovitati Soome marsuudist välja jätta...

Ajan juba asjaolude sunnil asju riiklikul tasandil - Peale Eesti välisministeeriumi kaudu tehtud ametlikku päringut Soome konsulaarosakonda võttis minuga ühendust Soome tolliosakonna esindaja, kes lubas uurida võimalusi näiteks väljastada Soome läbimiseks ajutised soome registrimärgid+kindlustus või proovida leida probleemile muu lahendus.
Vasta
#9

tulin just soome politseijaoskonnast.ametnikud lykkavad asju teistele edasi.annavad muudkui uusi tel numbreid kust järele pärida jne.arvasingi et nii vöib minna.seega kuna mul endal erilist vajadust selle järele pole,siis loobusin.vöimalik et sinu poolne variant mida ajad/ajutised numbrid/ vöibki olla lahendus.kuna soomes saab teha nn. siirtokilvet,millega kaasneb ka kindlustus. igatahes edu sulle!!!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: