20-03-2006, 19:34 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-03-2006, 19:45 PM ja muutjaks oli vootele.)
Üleeile tekkis seltskonnas mõte sõita mootorratastega üle merejää Aksi saarele (seltskond ise resideerub Pranglil). Koheselt asusime ideed teostama. Tegelased siis Süüne, Kristjan ja mina ja ratasteks Jawa 638, enduro Honda 500cm3 ning pit bike 11o cm3. Kõige raskem osa oli merekaldale jõudmine läbi lumise metsatee, mille käigus tegelased kordi ka lumehangi maitsta said. Merejää ise oli õhukese lumekihi all, mis tegi selle päris sõidetavaks - ei ole nii libe. Süüne ja Kristjan jõudsid kohale pisut varem, sest käisin enne minekut veel pit bike pisikest paaki pilgeni täitmas. Kohale jõudes leidsin nad jääl rallimast ning jäin kaldal hange kinni, kui üritasin ka jääle sõita. Veidi aja pärast panimegi Aksi poole kimama, jawa tagaistmel kaasas Lembit, kes osa retke ka videole jäädvustas. Poole tee peal jõudsime laevateeni, mis tundus üpris värske olevat. Mõningase proovimise järel lükkasime rattad käekõrval üle ja sõitsime edasi. Lembit pöördus jala tagasi. Aksi saarel avastasime, et kaldast üles saada on sügava lume tõttu üliraske. Proovisime mitmest kohast eraldi läbi murda, enne kui lõpuks mitme mehe jõul rattad üles saime. Ka saarel oli üpris halb sõita, kuna pinnas koosnes väikestest munakividest, mis olid lumekihi all. Edasi panime taas jääle, käisime vaatamas seal vabas looduses elavaid lambaid ja veiseid, samuti elukate eluaset - lagunend talli.
Tagasi pöördudes saime mõnisada meetrit sõita, kui Kristjani Hondal bensiin otsa lõppes. Ta oli kraani lahti jätnud ning rüsijääs rappumisega oli bensiinivoolik poolde vinna nihkunud. Tekkis küsimus, mida edasi teha - polnud ühtegi nõud, millega bensiini ühest rattast teise kantida. Kaalusime isegi, kas suudaks Jawa õhku tõsta, et bensiini valada. Lõpuks leidus kaldalt pooleliitrine sprite pudel, mis oli sodi täis. Lõikasime kaela maha ja sodi välja. Tagasitee läks veidi teist kaudu, tee peale jäi rohkem konarusi ja rüsijääd. Et teised kaks meest panid oma suurte ratastega päris kiires tempos, üritasin neist mitte maha jääda ja pigistasin oma sõiduoskusest viimast. Sellise väikeste ratastega sõiduriistaga oli see ikka päris hullumeelne sõit, "peaaegu" olukordi oli üsna mitu. Terava jääservaga vastu sääreluud pole ka teab mis meeldiv saada. Täpselt enne kallast lõppes Kristjanil veel kord bensiin otsa.
Retkest on ka väike video:
VIDEO
Tagasi pöördudes saime mõnisada meetrit sõita, kui Kristjani Hondal bensiin otsa lõppes. Ta oli kraani lahti jätnud ning rüsijääs rappumisega oli bensiinivoolik poolde vinna nihkunud. Tekkis küsimus, mida edasi teha - polnud ühtegi nõud, millega bensiini ühest rattast teise kantida. Kaalusime isegi, kas suudaks Jawa õhku tõsta, et bensiini valada. Lõpuks leidus kaldalt pooleliitrine sprite pudel, mis oli sodi täis. Lõikasime kaela maha ja sodi välja. Tagasitee läks veidi teist kaudu, tee peale jäi rohkem konarusi ja rüsijääd. Et teised kaks meest panid oma suurte ratastega päris kiires tempos, üritasin neist mitte maha jääda ja pigistasin oma sõiduoskusest viimast. Sellise väikeste ratastega sõiduriistaga oli see ikka päris hullumeelne sõit, "peaaegu" olukordi oli üsna mitu. Terava jääservaga vastu sääreluud pole ka teab mis meeldiv saada. Täpselt enne kallast lõppes Kristjanil veel kord bensiin otsa.
Retkest on ka väike video:
VIDEO