Postitused: 112
Teemad: 18
Liitus: Jun 2003
Maine:
0
Kahetaktiline otse-läbipuhumisega mootor. Vanemas A.Palu raamatus(Mootorrattajuhi õpik) sellistest lahendustest rohkem kirjutatud.
130km/h @ Jupiter1 - serious s**t
Postitused: 688
Teemad: 72
Liitus: Apr 2005
Maine:
6
Ebaharilik näib sellepärast, et pildil paistab nagu oleks ühes silindris kaks kolbi sees.
Postitused: 772
Teemad: 12
Liitus: Jun 2005
Maine:
3
valdo Kirjutas:[quote=speedsta]
Huvitav oleks teada ainult kahte asja:
1) Kuidas on lahendatud kolbide ja kepsude omavaheline ühendus? Tavaline, ainult pööramist võimaldav kolvisõrm sinna ju ei sobi, sest kolbide vahekaugus on konstantne, kuid kepson silindri teljega paljudel hetkedel aga nurga alla, mistõttu kolb peab saama sõrmeümber veidi "loksuda"?
Joonist lähemalt uurides tundub, et mingil ajahetkel on kolvid teineteise suhtes lihtsalt erineval kõrgusel.
`73 Hanomag-Henschel F46KA
Postitused: 441
Teemad: 45
Liitus: Jan 2004
Maine:
5
to Valdo:
Eesmise silindri puhul on Puch'i mootoril tegemist täiesti hariliku kolvisõrmega, tagumise oma on varustatud kulissiga, s.t kepsusilm on neljakandiline, milles liigub kuliss, kolvisõrm on aga täiesti tavalise konstruktsiooniga.
Mootori enda idee on selles, et saavutada ebasümmeetrilist gaasijaotust - pildilt on ka näha, et kord on eesmine kolb allpool, kord tagumine. Liikumise asümmeetrilisus saavutatakse harukujulise kepsu ja silindri(te) vertikaalteljest kõrval oleva väntvõlli pikitelje abil. Antud lahendus võimaldab oluliselt vähendada läbipuhumisest tekkivaid küttesegu kadusid, sest tagumine kolb avab ülevooluaknad enne kui avaneb väljalase (pikem ülevoolufaas), siis avab eesmine kolb väljalaskeaknad, toimub otsevool-läbipuhumine, tagumine kolb sulgeb ülevooluaknad, viimased heitgaasid lahkuvad silindrist, eesmine kolb sulgeb väljalaskeaknad.
Konstruktsioonil on ka mitmed puudused, millest ka Puch'i mootorid vabad pole. Esiteks, põlemiskamber ei ole kompaktne - sellest tulenev madalam surveaste ja pikkade süttimisteede tõttu silindripea kuumenemine ning detonatsiooni oht. Ülekuumenemise probleem on ka silindrihülsside ühisel seinal...
Spetsiaalselt Puch'i mootoritel samuti pidev ülekuumenemise probleem, eriti just tagumise silindri osas (õhuvool ei jahuta piisavalt) - enamus seismajäänud masinatel ongi tagumine kolb kokkujooksmise tõttu riknenud.