Tafka: Dnepr MT10-36 ("Milvi")
#1

No nii. Mõtlesin,et paneks ka enda ratta kohta siia mõned sõnad kirja.
Kogu lugu sai alguse kui isa tuttav pakkus dokumentidega MT11 müügiks vägagi odavalt. Sai natukene mõeldud ja lastud mõned pildid teha ratta seisukorras. Piltidel tundus asi suht õnnetu aga siiski võtsin kätte ja läksin kohapeale vaatama. Kohapeal selgus,et tegu ikka MT10-36-ga(aastat ei oska täpselt öelda kuna pirka suht tühi leht...aga peaks olema '80-'82) aga see polnud kõige hullem. Dokumentide kohta uurides selgus,et tegu oli vana metskonna tsikliga ja dokumendid olid oma rada läinud peale metskonna likvideerimist ja isik kes sellega metskonna ajal sõitis ei suutnud ka neid üles leida. Ost muutus juba kahtlasemaks kuid siiski otsustasin,et sellise hinnaga võib ikkagi ära osta. Hea suvel nokitseda ja pärast metsa all sõitmiseks jätta.
Paar pilti veel vana omaniku juures: http://www.zone.ee/dnepraal/Algus/
Esialgu oli puudu siis veel tagumine porikas,esikahvel,reduktor+kardaan ja muu nipet näpet.
Mootor ei liikunud.
Esimesed päevad kodus sai mootor maha kistud ja tsikkel enam vähem juppideks. Esimene asi oli mootor liikuma saada. Põhjuseks parempoolsesse silindrisse sattunud vesi. Kolb oli ülemiste rõngastega kinni roostetanud. Nädalake leotamist erinevate ainetega sai silinder kolvi küljest lahti tõmmatud. Kuna kolb oli seisma jäänud peaaegu ülemises surnud seisus siis polnud silinder väga kahjustatud. Vahetatud sai kolvirõngad ja klapid soveldatud.
Tükkideks olnud raam ja olemas olevad jupid sai lamell kettaga vanast värvist puhtaks lastud. Kujunes pikem paus töös kuna kuskilt ei leidnud taga porikat ja reduktorit. Kahvli sain kiiresti ja hea hinnaga foorumi kaudu. Lõpuks tänu sõbrale,kes oli enda kandis näinud ühes aias seismas Urali ja tükkideks Dnepri,sai mindud rääkima selle mehega. Tore ja vastutulelik mees oli....sain hea hinnaga enamuse puudu olevatest juppidest,
Kõik jupid käes ja haljad sai hakatud kruntima ja värvima.
Kuna eelarve polnud väga suur sai otsustatud Sadolini musta auto värvi kasuks. Detailid värvitud ja kuivamas sai läbi astutud endisest A-Kaablist,et osta vajalik juhtme materjal ja muud elektrilised tarvikud.(elektrisüsteemi otsustasin nullist vedada)
Ja ka poldid/muttrid otsustasin enamus asendada. Balticboldist sisekuuskant poldid ja uued mutrid/seibid jne.
Soolona tsikkel valmis: http://www.zone.ee/dnepraal/Soolo/
Mõned nädalad hiljem kui Dnepr soolona valmis sai kätte saadud lõpuks ka korvi vann.
Nädalake lihvimist,et eemaldada rooste ja vana värv ja sama must värv peale. Korvi värvitöga väga rahule ei jäänud kuna eeltöö sai natukene liiga kiiruga tehtud(kool ja külmad ilmad lähenesid).
Kuid siiski üld ilmega jäin enam vähem rahule.
Talve saabudes oli plaan veljed ära värvida kuid plaaniks see jäigi. Mõned korrad sai ka talve rõõme nauditud külkaga ja ka vana aasta ära saadetud Dnepri sadulas.
Kuna sadula nahk oli katki otsustasin uue naha peale lasta panna. Tuli väga korralik sadul minu arvates.
Kuna enam vähem oli Dnepr nüüd sõidukorras sai uurima hakatud kuidas ja kas saaks ikka arvele võtta. Natukene uurimist ARKist ja tuju väga rõõmsamaks ei tehtud. Sai siis teist teed pidi mindud ja üks raam millel dokumendid olemas muretsetud.Sai küll omandatud MT9 raam koos dokumentidega aga vähemalt sai arvele võtta. Tänud selle eest IshjuppileSmile
Suve algusest siis Dnepr ametlikult minu nimel. ARKis käies topiti muidugi tore kerenumber peale,kuna raamil number puudus ja dokumentides oli märgitud VIN kohapeale markeerimata ( http://www.zone.ee/dnepraal/raamikleeps.JPG?2 )
Vaikselt igavusest ja ka huvist sai täiustatud elektrisüsteemi.
Paigaldatud on Ziguli pingeregulaator: http://www.zone.ee/dnepraal/regulaator.JPG?2
Kuna originaal süütepool andis märku teise ilma minemisest sai Motodepoo motolammutusest ostetud Honda VF1000F süütepool.
Sai ka paigaldatud transistor süüde(ärge siis segamini ajage elektron süütega mis on kontaktivaba). Transistor süüteks sai valitud Vellemanni poolt pakutav isend mille skeemi ma siit foorumist leidsin ja selle järgi siis ka asja valmis tegin.
Uus süütepool sai bensiini paagi ja sadula otsa vahelisse vahesse paigutatud,kuna originaal süütepooli koht jäi napilt kitsaks. Uus pool ja transitor süüde siis paigas: http://www.motokuur.ee/modules.php?name=...m=14&pos=2
Suve lõpu poole astusin Ben Autotarbest läbi ja ostsin 2 rulli valget triibu teipi millega sai siis Dneprile triibu ring tehtud. Algselt mõtlesin,et lihtsalt proovin ja vaatan kuidas näha jääb.....aga noh tavaliselt nendest ajutistest asjadest saab püsiv. Natukene kõveralt jooksevad mõnest kohast triibud aga ikkagi annavad kõvasti juurde välimusele.
Nüüd sügise alguses sai viidud ka külka istmed nahatamisse kuna vanast nahast tahtsid vedrud juba välja tungida. Samas sai paigaldatud uus õlimanomeeter lenksule,et saaks sõidu ajal õlirõhku jälgida. Ja sai ostetud/paigaldatud kiire 3. ja 4. käik ja selle vahetuse käigus vahetatud ka käigukasti laagrid ja simmerid.
3-400km sõidetud juba peale lubade kätte saamist ja probleeme pole eriti esinenud. Ainuke "probleem" on see,et vasakpoolse silindri klapivahe ei taha väga paigas püsida. Aga klapivahede reguleerimine on juba käpas,et see polegi nagu eriline probleemSmile
Viimaselt Tagadi laadalt sai ka lääneka suuna tuled ostetud.Kuna originaalid kohe üldse ei meeldi ja need mis mul alguses paigaldatud oli murdusid liiga lihtalt ära. Hetkel rohkem ei meenugi.Kui midagi huvitab siis palun,küsida võib kõike nagu öeldakseSmile

Pilte ka külkaga(vana külka kate veel peal ja ilma triipudeta jne) http://www.zone.ee/dnepraal/Kylkaga/
Uuemaid pilte üritan teha siis kui külka istmed kätte saanSmile
(krt jube pikk jutt tuli nüüdToungue)
Vasta
#2

Päris tore riistapuu valmis saadud wõrreldes selle peletisega mis eismesel pildi oli. Big Grin ehk saan ise ka kunagi nii kaugele Toungue
Kuidas ARK reageeris kui VIN koodi polnud ?
Vasta
#3

Ehtne näide kuidas saab sitast saia teha. Peab ainult viitsimist olema. Ilus Dnepr!

militaarmootorrattur
Vasta
#4

inc Kirjutas:Kuidas ARK reageeris kui VIN koodi polnud ?
Eks nad natukene nina krimpsutasid seal ja pidasid aru omavahel aga lõpuks võeti seifist 2 kleepsu välja ja kleebiti need siis raami numbri asemele. Ma arvan,et oleks saanud ka ilma raaminumbrita edasi elada aga kuna oli vaja värvi muudatus registreerida siis pidi ARKis ta ette näitama.

zyndapp666 Kirjutas:Ehtne näide kuidas saab sitast saia teha. Peab ainult viitsimist olema. Ilus Dnepr!
Ei ütleks,et sai vaid sepikToungue Kunagi lähedalt näed siis saad aruSmile
Kuid see mind väga ei heiduta. Ise suhteliselt rahul tulemusega.Polnud plaanis teda 100% originaali taastada vaid sõidukiks millega sõita punktist A punkti B ja suht tihti satun ka metsa alla "offroadima" sellega....Männiku vanad sõjaväe baasid ideaalsed selleks. Ja kui mõni kriim peale tuleb siis nutma ei hakka....üle-eile jäigi paar puud natukene ette aga tsipa pintsliga värvi kriimule ja sõidab edasiSmile
Vasta
#5

Sa võid selle uue raami nr-i ju numbriraudadega ka peale lüüa.
Siis pole seda koledat kleepekat vaja sinna Wink


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#6

See peaks olema seesama ratas, mis on vahel TTK juures.
Vasta
#7

Reljo86: justWink
madeinussr: ah tead ei häiri mind see kleeps ka enam eritiSmile
Vasta
#8

TAFKA:sa mõtlesid siis müümise suhtes ümber ja otsustasid ikkagi oma "Milvi" alles jätta.Tore kuuldaSmile
Vasta
#9

Lihtsalt üks küsimus Big Grin

Miks otsustasid kuuskant poltide kasuks / tavalise asemel.

Ja üks oht millega ka mina alt läksin on ka sinu pildil eestvaates näha. Samamoodi taastasin K650 ja esiporilaud oli samamoodi lääbakil ja selle vaastasin alles peale värvimist ja külge monteerimist. Sai natuke tagasi painutatud kuid soovitatav oleks teistele foorumlastele alati enne värvimist kontrollida porilaua ja ratta suhet. Vajadusel enne värvi sirgemaks väänata/porilaua ääred sirgemaks taguda. Peale värvi võib mingil määral ka painutamine värvi kahjustada.

Muidu suht vinks vonks.

Otsin eboniidist Iž-350 signaali ja M72 signaali cm-01 cm-02, militaar M72 kuuluvaid kanistreid, kanistri raame, kohvreid ja nende raame. dektarjovi relvakinnitus jalgasid ...
Vasta
#10

Miks sisekuuskant? Päris palju kokku puutunud üle keeratud tavalise poldi peadega ja selle tõttu otsustangi sisekuuskandi kasuks kuna nad vähemalt tunduvad tsipa lolli kindlamad. Isegi kui suudad kandid maha keerata seest saab alati sinna mingi tsipa jämedama kruvikeeraja vmt sisse lüüa ja kuidagi lahti keerata. Aga tavalise poldiga on igatahes rohkem tegemist,et kätte saada seda.
Ja mõnes kohas on näiteks kuuskant võtmega lihtsam ja kergem ligipääseda kui tavalise mutrivõtmega.

Porikas: kui aus olla siis alguses ei pannud seda väga tähelegi aga nüüd ära harjunud ja pole hakanud väänama teda.
Vasta
#11

Seda on hea kuulda, et üks korralik korviga emmiline jääb linnapilti ilmestama Smile Mis porikasse puutub, siis paistab see kõverus olema üldine viga- ka minu omal vahib esiporikas pigemini kõnniteel liikuvaid miniseelikuid kui sõidusuunda Wink Märkasin alles siis, kui porikas oli värvitud ja paika pandud, värvi rikkumist kartes ei hakanud sirgeks painutama- las vahtida minisid!
Vasta
#12

Mina olen pisut tavalise kuuskandi vastu, kuna olen rohkem roostevaba usku. Polt võib olla loomulikult ka kuuskant-roostevaba, kuid mitte mingil juhul tavaline (ka tsingitud). Miks ma nii räägin? Ütleme nii, peale aastast tarbimist keerasin nii mõnegi kuuskant võtme pooleks, et mõnd polti lahti saada. Kui leidsin tugevama võtme, siis läks polt pooleks. Moraal - ei maksa jamada tavaliste poltidega, roostevaba on alati lahtikeeratav ning võtme tüüp ei oma enam tähtsust. Kui juba roostevaba, siis tavaline polt on odavam. Sain oma dnepraalile praktiliselt kõik poldid ja muu u. 1500 eesti raha eest. Kõik tähendab siinkohal praktiliselt kõiki polte, seibe, mutreid (kokku sadu isendeid). Vaid mõni üksik on selline, mida baltic poldist ei saanud. Näiteks peenkeermega amordipoldid. Lisaks kiidan veel, et vastupidiselt tavalisele tsingitud junnile, ei ole ma siiani pooleks suutnud keerata ühtegi roostevaba polti. olgu ta 4 või 14 mm. Ütleme nii et võtme suurus vastab juba poldi tugevusele.

Kokkuvõtteks ütleks, et kallis aga parim.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#13

Tafka Kirjutas:Milline puujälg?Big Grin
Eks peab tõdema,et metsavahel offroadi tehes on tihti mõni väiksem puuke alla jäänud....aga kusjuures suurem mõlk mis välja sai enam vähem löödud oli juba alguses.....tundub,et külkadele jääb tihti midagi etteBig Grin
Eile sai siis uued kvaliteetsed Bremi küünlajuhtmed pandud ja ka uued küünlad. Et ükspäev lähen vaatan mis teebSmile
Offtopic aga siiski.
to Tafka: Arvan et selle esialgse puujälje sõitsid sinna korvi minu sõbrad kuid mitte selle dnepriga mis nüüdseks sinu oma on. See oli ka viimane kord kui ma enda kallist siklit kellegile kasutada annn. Tavaliselt küsin vastu küsija naist kasutadaBig Grin.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne