26-12-2006, 17:59 PM
Kui eelmisel talvel foorumlastelt nõu sai küsitud, sai antud lubadus oma projektist natukene infot üles panna.
kõik see sai alguse ajal, mil endale taas lube tegema hakkasin ning tekkis soov huvitava liikuri omanikuks hakata.
Mõeldud, tehtud
ja esimesed remondid algasid juba enne, kui veel masinaga sõitagi sain
Siis aga hakkas pisitasa selguma, et kõik mis hiilgab pole kuld ning mini parandamine muutus juba masendavaks.
Sügisel 2005 õnnestus poolpiduste piduritega ühele opeli pirukale kärukonksu otsa kelgutatud - nii oligi mini reanimeerimisele määratud.
Peale mõningast idee veeretamist sai lahtivõtmisega alustatud
Ja saabe tuttavaks, teie ees on minu mini parim sõber - R. Ooste
Kõik mittevajalik küljest, sai masin keretööde tegija (loe soss-sepp) juurde viidud. asjad aga ei tahtnud kuidagi edeneda. küll oli kärss kärnas, siis maa külmand jne jne.
sai siis nõuks võetud masin liivapritsu meeste manu viia.
kahe mehega sai peale tõstetud
kosmonaut töötab
Lisaks kerele käisid pritsu alt läbi ka igasugu veermiku jupid ning poolraamid. kõik, mis pisem oli, sai rellaka ja traatharjadega puhtaks tehtud.
Esimese asjana, kui mini kosmonautide juurest tagasi talli sai, oli happegrundiga katmine. ning lõpuks ometi võisid plekitööd alata.
parempoolne rattakoobas peale lappimist
ja kõige pikem protsess - tiibade sobitamine
Samaaegselt keretöödega sai hangitud võimsam mootor. doonoriks sai 1979 aasta Austin Allegro (suurimad tänud veelkord Ukule!). Esimese info kohaselt oli tegemist 1.3 mootoriga.
ja nagu hilisemagi ehitamise juures, oli suureks abiks Eino. Kuigi ma olen siiamaani seda meelt, et tegelikult tegeles ta tööstusspionaasiga ning üritas varastada mõtteid oma auto ehitamiseks
mini ja allegro mootoritel on pisikesi erinevusi, nimelt tuli mõningad kinnitusdetailid, kettikambri kaas, radikas ning nipet näpet juppe vana mootori pealt ümber tõsta. loomulikult sai ka korralik puhastamine ja värvimine ette võetud.
Järgmise asjana sai nõuks võetud ise istmed taastada.
vanade istmete katted olid kulunud ja kopitanud. autos oli koguaeg spetsiifiline vana kopitanud masina hais.
Õmblesin istmed kokku, moekunstnik Riina Põldroos oli tepingute tegemisel abiks ja sellised nad saidki
Plekitööd aga ei tahtnud kuidagi valmis saada. endiselt olid tiivad lihtsalt auto peale tõstetud ja käis ümber auto jalutamine. kutsusin siis Ranno oma miniga korraks garaashi juurde, et joss-sepp näeks, et ülesanne, mis talle on antud on teostatav. mis siin salata, sellest oli abi. mõne päevaga said tiivad taas autoga ühendatud. ka uued ukseplekid külge pandud. enne veel, kui viimased oma kohale said, ehitasin uste sisse korraliku keskluku süsteemi. mootorid on paigutatud ukse põhja (kus need klaasile ette ei jää) ning ehitatud hoovastiks, mille abil mootorid luku hoovasid liigutavad. korraliku joonise leiate "teeme ise" teema alt.
Visiidil kosmonautide juurde, said puhastatud veljed (tegelikult sain ma nendega seal kaks korda käia. nimelt oli laki tükke ikka veel küge jäänud ja selliseid velgi pulbervärvida ei saa) ja korralikult pulbervärvimisse viidud.
Algse kokkuleppe kohaselt pidi antud õli tegema ka värvi eeltöö. nagu ikka, jutuks see ka jäi. eeltööd oodates hakkasin ma juba masina esimesi asju taas kokku panema näiteks sai kokku pandud taga vanker ja peale juppide Eino garaashi toomist ka esimene veermik koos mootori ja kogu muu krempliga.
samaaegselt sai auto viidud autokliiniku nimelisse ettevõttesse ettevalmistusse ja värvitöödele.
ettevalmistustööd käivad
ja ongi uus värv peal
Värvimisest tulnud auto sai sõna otseses mõttes mootorile ja tagavankrile peale tõstetud ja masin oligi ratastel. antud pildil on juba ka esiots paikka pandud ning elekter ära ühendatud (kogu juhtmestiku harutasin lahti, pesin puhtaks ja mähkisin uuesti. mõned kulunud kiud sai ka asendatud - töötab siiamaani laitmatult) ent kui hoolikalt vaatate, pole autol veel uksigi ees.
Järgmised kaks nädalat ei tegelenud ma ei muuga, kui hommikul garaashi ja öösel kolme nelja ajal koju kotile. siis aga jõudis kätte päev, mil miniga esimese sõidu tegin. Soovisin ARKis teeh passi ära vahetada, et auto uus värv ametlikuks saada.
Ja põhimõtteliselt oligi auto valmis kulunud oli seitse kuud ja palju palju raha. asi aga on seda väärt!
siis aga hakkasid üllatused tulema. nimelt hakkas mootor, mis ennist jäi kap remontimata jamasid korraldama. küll jooksis rihmaratas lahti, siis hakkas mootor suitsema. lõpuks vihastasin ja otsustasin ka mootori remondi oma käega ära proovida. mootor lahti ning kaane, vända ja plokiga Tõukuriss. ütlen neile, et 70,6 palun nemad vaatavad ja mõõdavad ja vastu, et mina vist nalja teen. jätsin jupid sinna ja läksin kirjandusega tutvuma. mõne aja pärast hakkas asi selginema. nimelt oli mootori puhul tegemist hoopis 1.1L pika käiguga A seeria mootoriga.
sai siis kõik lihvimised ja asjad ära tehtud (kompressiooni tõstetud jne), uued saaled, rõngad, tihendid, kett ning ketirattad tellitud. kogu krempli kokku keeramiseks ja autole panemiseks kulus ei rohkem ega vähem, kui 11 tundi
mini liikus taas ja paremini kui kunagi varem. siis veel uus karpa nõel ja hakkaski kätte jõudma tehnoülevaatuse aeg. läksin kohale ja ennäe, kõik ongi korras. kiire timmimine karpa kallal ja oligi valmis mini läks ülevaatuselt läbi ja sai kiita ka.
helisüsteemiks on 6xHERZi kõlarid ja Pioneeri cd plönn. möirgab minile kohaselt
praeguseks on teha jäänud veel vaid värviparandused. aga nendega võib veel sutsu oodata, kuni ilm sõita lubab.
Pilt mini armatuurist. kellad sai tellitud e-bay'st ning nahatöö on ise tehtud. natuke on seda veel plaanis edasi nokitseda, et veel ikusamaks saada
Helisüsteemi esimene pool - üleval klaasi juures kõrg- ja all kesksagedus kuularid (Nertz).
vut selline masin sai. aega võttis uuest aastast jaanipäevani. ehk siis ei enam, kui pool aastakest.
kõik see sai alguse ajal, mil endale taas lube tegema hakkasin ning tekkis soov huvitava liikuri omanikuks hakata.
Mõeldud, tehtud
ja esimesed remondid algasid juba enne, kui veel masinaga sõitagi sain
Siis aga hakkas pisitasa selguma, et kõik mis hiilgab pole kuld ning mini parandamine muutus juba masendavaks.
Sügisel 2005 õnnestus poolpiduste piduritega ühele opeli pirukale kärukonksu otsa kelgutatud - nii oligi mini reanimeerimisele määratud.
Peale mõningast idee veeretamist sai lahtivõtmisega alustatud
Ja saabe tuttavaks, teie ees on minu mini parim sõber - R. Ooste
Kõik mittevajalik küljest, sai masin keretööde tegija (loe soss-sepp) juurde viidud. asjad aga ei tahtnud kuidagi edeneda. küll oli kärss kärnas, siis maa külmand jne jne.
sai siis nõuks võetud masin liivapritsu meeste manu viia.
kahe mehega sai peale tõstetud
kosmonaut töötab
Lisaks kerele käisid pritsu alt läbi ka igasugu veermiku jupid ning poolraamid. kõik, mis pisem oli, sai rellaka ja traatharjadega puhtaks tehtud.
Esimese asjana, kui mini kosmonautide juurest tagasi talli sai, oli happegrundiga katmine. ning lõpuks ometi võisid plekitööd alata.
parempoolne rattakoobas peale lappimist
ja kõige pikem protsess - tiibade sobitamine
Samaaegselt keretöödega sai hangitud võimsam mootor. doonoriks sai 1979 aasta Austin Allegro (suurimad tänud veelkord Ukule!). Esimese info kohaselt oli tegemist 1.3 mootoriga.
ja nagu hilisemagi ehitamise juures, oli suureks abiks Eino. Kuigi ma olen siiamaani seda meelt, et tegelikult tegeles ta tööstusspionaasiga ning üritas varastada mõtteid oma auto ehitamiseks
mini ja allegro mootoritel on pisikesi erinevusi, nimelt tuli mõningad kinnitusdetailid, kettikambri kaas, radikas ning nipet näpet juppe vana mootori pealt ümber tõsta. loomulikult sai ka korralik puhastamine ja värvimine ette võetud.
Järgmise asjana sai nõuks võetud ise istmed taastada.
vanade istmete katted olid kulunud ja kopitanud. autos oli koguaeg spetsiifiline vana kopitanud masina hais.
Õmblesin istmed kokku, moekunstnik Riina Põldroos oli tepingute tegemisel abiks ja sellised nad saidki
Plekitööd aga ei tahtnud kuidagi valmis saada. endiselt olid tiivad lihtsalt auto peale tõstetud ja käis ümber auto jalutamine. kutsusin siis Ranno oma miniga korraks garaashi juurde, et joss-sepp näeks, et ülesanne, mis talle on antud on teostatav. mis siin salata, sellest oli abi. mõne päevaga said tiivad taas autoga ühendatud. ka uued ukseplekid külge pandud. enne veel, kui viimased oma kohale said, ehitasin uste sisse korraliku keskluku süsteemi. mootorid on paigutatud ukse põhja (kus need klaasile ette ei jää) ning ehitatud hoovastiks, mille abil mootorid luku hoovasid liigutavad. korraliku joonise leiate "teeme ise" teema alt.
Visiidil kosmonautide juurde, said puhastatud veljed (tegelikult sain ma nendega seal kaks korda käia. nimelt oli laki tükke ikka veel küge jäänud ja selliseid velgi pulbervärvida ei saa) ja korralikult pulbervärvimisse viidud.
Algse kokkuleppe kohaselt pidi antud õli tegema ka värvi eeltöö. nagu ikka, jutuks see ka jäi. eeltööd oodates hakkasin ma juba masina esimesi asju taas kokku panema näiteks sai kokku pandud taga vanker ja peale juppide Eino garaashi toomist ka esimene veermik koos mootori ja kogu muu krempliga.
samaaegselt sai auto viidud autokliiniku nimelisse ettevõttesse ettevalmistusse ja värvitöödele.
ettevalmistustööd käivad
ja ongi uus värv peal
Värvimisest tulnud auto sai sõna otseses mõttes mootorile ja tagavankrile peale tõstetud ja masin oligi ratastel. antud pildil on juba ka esiots paikka pandud ning elekter ära ühendatud (kogu juhtmestiku harutasin lahti, pesin puhtaks ja mähkisin uuesti. mõned kulunud kiud sai ka asendatud - töötab siiamaani laitmatult) ent kui hoolikalt vaatate, pole autol veel uksigi ees.
Järgmised kaks nädalat ei tegelenud ma ei muuga, kui hommikul garaashi ja öösel kolme nelja ajal koju kotile. siis aga jõudis kätte päev, mil miniga esimese sõidu tegin. Soovisin ARKis teeh passi ära vahetada, et auto uus värv ametlikuks saada.
Ja põhimõtteliselt oligi auto valmis kulunud oli seitse kuud ja palju palju raha. asi aga on seda väärt!
siis aga hakkasid üllatused tulema. nimelt hakkas mootor, mis ennist jäi kap remontimata jamasid korraldama. küll jooksis rihmaratas lahti, siis hakkas mootor suitsema. lõpuks vihastasin ja otsustasin ka mootori remondi oma käega ära proovida. mootor lahti ning kaane, vända ja plokiga Tõukuriss. ütlen neile, et 70,6 palun nemad vaatavad ja mõõdavad ja vastu, et mina vist nalja teen. jätsin jupid sinna ja läksin kirjandusega tutvuma. mõne aja pärast hakkas asi selginema. nimelt oli mootori puhul tegemist hoopis 1.1L pika käiguga A seeria mootoriga.
sai siis kõik lihvimised ja asjad ära tehtud (kompressiooni tõstetud jne), uued saaled, rõngad, tihendid, kett ning ketirattad tellitud. kogu krempli kokku keeramiseks ja autole panemiseks kulus ei rohkem ega vähem, kui 11 tundi
mini liikus taas ja paremini kui kunagi varem. siis veel uus karpa nõel ja hakkaski kätte jõudma tehnoülevaatuse aeg. läksin kohale ja ennäe, kõik ongi korras. kiire timmimine karpa kallal ja oligi valmis mini läks ülevaatuselt läbi ja sai kiita ka.
helisüsteemiks on 6xHERZi kõlarid ja Pioneeri cd plönn. möirgab minile kohaselt
praeguseks on teha jäänud veel vaid värviparandused. aga nendega võib veel sutsu oodata, kuni ilm sõita lubab.
Pilt mini armatuurist. kellad sai tellitud e-bay'st ning nahatöö on ise tehtud. natuke on seda veel plaanis edasi nokitseda, et veel ikusamaks saada
Helisüsteemi esimene pool - üleval klaasi juures kõrg- ja all kesksagedus kuularid (Nertz).
vut selline masin sai. aega võttis uuest aastast jaanipäevani. ehk siis ei enam, kui pool aastakest.