kas kellegil on zazi (968m) juhtmete pilte..
#1

mul oleks vaja juhtmete skeemi sapikale sest sain kogemata maha võetud..Sad
ette tänades!!!!!!!!!!
Vasta
#2

http://www.sapikaklubi.org/photogallery.php?photo_id=42



Vasta
#3

Jossu Kirjutas:http://www.sapikaklubi.org/photogallery.php?photo_id=42

jh seda ma tean aga kas siukest skeemi pole millel on tähtsamad juhtmed.
ma mõtlen seda millel pole tulesi juhtmeid ja muud sellist
Vasta
#4

emm...kardan et mitte...misjuhtmed sul lahti? või mis puudu? ehk saab aidata



Vasta
#5

Feedback Kirjutas:jh seda ma tean aga kas siukest skeemi pole millel on tähtsamad juhtmed.
ma mõtlen seda millel pole tulesi juhtmeid ja muud sellist

Mismõttes "tähtsamad"?

Alates varajastest 1930ndatest kuni kaasajani valmistatakse auto juhtmeid kokkuköidetud kimpudena, millede otsast/vahepealt tulevad ulatuvad pikad tarvikuteni viivad juhtmed välja. Kimbus endas on aga ports juhtmeid seotud ühtekokku kas plasttorukesega (uuemad autod), juhtmete ümber kootud tekstiilsukaga (vanemad autod) või mässitud musta isoleerpaela sisse. Sinu "terminoloogiat" kasutades sisalduvad ühtses kimbus nii "tähtsamad" kui  ka "vähemtähtsamad" juhtmed.

Et niisugust kimpu oleks võimalik mahavõetuna hiljem taas korralikult ühendada, samuti saada aru, mis on mis, on kõik juhtmed ühes konkreetses kimbus eri värvi. Ning igal elektriskeemil on näidatud kõik kimbud ning neis olevate juhtmete värv - uuemates värvitrükis lahendet skeemide korral värvilisena, vanemate mustvalgete skeemide korral on juurde lisatud vastavad tähised.

Kui Sa oled nimetet kimbu tarvikute küljest lahti ühendanud, siis tagasiühendamiseks ei ole vaja teha muud, kui tuvastada kõik kimbust väljaulatuvate juhtmete värvused ja teha skeemilt kindlaks, millise tarviku külge millist värvi juhe käinud on.

Keerulisem on lugu, kui Sul on kimbud katkised, ümber tehtud, vigastatud jne.  Sel juhul on üks võimalus vigastatud juhtmed jätkata/parandada; seda juhul, kui vigastused puudutavad vaid ühtsest kimbust väljaulatuvaid juhtmeid ja põhikimp ise terve. Ja kogu identifitseerimistöö teha otste paikamise järel endisel kombel.

Samas, arvestades, et ZAZ 968M on üsna hilisminevikus masskogustes toodetud auto, on Sul suuremate juhtmekimpude vigastuste korral vast mõistlik hankida uus kimp mingilt seisvalt vrakilt, vanarauda minevalt isendilt vms. Ei välista, et sedavõrd uuele autole võid soetada kusagilt lausa tuttuue juhtmekimbu (GAZ-21le neid nt veel aasta-kaks tagasi liikus).

Näiteks minu 1. seeria Pobeda juhtmekimpudega seisab ees hoopis kordades mahukam töö - juhtmestu on parajalt hävinud ning ainus reaalne võimalus on teha kõik juhtmekimbud kirjandust, autokeremõõtmeid jm arvestades lausa otsast peale täiesti uued. Olen selleks hankinud piisavalt tekstiilisolatsiooniga juhet, mis tuleb muidugi tükeldada, joota külge klemmid ja isolatsiooni ka eri värvidesse värvida. Ja lõpuks lasta kusagil sukk peale kududa...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme avatud K,N,R,L,P 11-18
Vasta
#6

Jossu Kirjutas:emm...kardan et mitte...misjuhtmed sul lahti? või mis puudu? ehk saab aidata

mul on mootori juures peaaegu kõik juhtmed lahti...
Vasta
#7

valdo Kirjutas:
Feedback Kirjutas:jh seda ma tean aga kas siukest skeemi pole millel on tähtsamad juhtmed.
ma mõtlen seda millel pole tulesi juhtmeid ja muud sellist

Mismõttes "tähtsamad"?

Alates varajastest 1930ndatest kuni kaasajani valmistatakse auto juhtmeid kokkuköidetud kimpudena, millede otsast/vahepealt tulevad ulatuvad pikad tarvikuteni viivad juhtmed välja. Kimbus endas on aga ports juhtmeid seotud ühtekokku kas plasttorukesega (uuemad autod), juhtmete ümber kootud tekstiilsukaga (vanemad autod) või mässitud musta isoleerpaela sisse. Sinu "terminoloogiat" kasutades sisalduvad ühtses kimbus nii "tähtsamad" kui ka "vähemtähtsamad" juhtmed.

Et niisugust kimpu oleks võimalik mahavõetuna hiljem taas korralikult ühendada, samuti saada aru, mis on mis, on kõik juhtmed ühes konkreetses kimbus eri värvi. Ning igal elektriskeemil on näidatud kõik kimbud ning neis olevate juhtmete värv - uuemates värvitrükis lahendet skeemide korral värvilisena, vanemate mustvalgete skeemide korral on juurde lisatud vastavad tähised.

Kui Sa oled nimetet kimbu tarvikute küljest lahti ühendanud, siis tagasiühendamiseks ei ole vaja teha muud, kui tuvastada kõik kimbust väljaulatuvate juhtmete värvused ja teha skeemilt kindlaks, millise tarviku külge millist värvi juhe käinud on.

Keerulisem on lugu, kui Sul on kimbud katkised, ümber tehtud, vigastatud jne. Sel juhul on üks võimalus vigastatud juhtmed jätkata/parandada; seda juhul, kui vigastused puudutavad vaid ühtsest kimbust väljaulatuvaid juhtmeid ja põhikimp ise terve. Ja kogu identifitseerimistöö teha paika ise järel endisel kombel.

Samas, arvestades, et ZAZ 968M on üsna hilisminevikus masskogustes toodetud auto, on Sul suuremate juhtmekimpude vigastuste korral vast mõistlik hankida uus kimp mingilt seisvalt vrakilt, vanarauda minevalt isendilt vms. Ei välista, et sedavõrd uuele autole võid soetada kusagilt lausa tuttuue juhtmekimbu (GAZ-21le neid nt veel aasta-kaks tagasi liikus).

Näiteks minu 1. seeria Pobeda juhtmekimpudega seisab ees hoopis kordades mahukam töö - juhtmestu on parajalt hävinud ning ainus reaalne võimalus on teha kõik juhtmekimbud kirjandust, autokeremõõtmeid jm arvestades lausa otsast peale täiesti uued. Olen selleks hankinud piisavalt tekstiilisolatsiooniga juhet, mis tuleb muidugi tükeldada, joota külge klemmid ja isolatsiooni ka eri värvidesse värvida. Ja lõpuks lasta kusagil sukk peale kududa...

tänud!!!!

aga mul on sulle selline küsimus et kas sa tead kus müüakse võrri juppe...
Vasta
#8

Feedback Kirjutas:... selline küsimus et kas sa tead kus müüakse võrri juppe...

Sellest on foorumist mustmiljon korda juttu olnud, otsing abiks:
- Kloostrimetsa motopood
- Tondi tn motopood

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme avatud K,N,R,L,P 11-18
Vasta
#9

Mul peaks veel värvilised skeemid alles olema(ZAZ,Mosse,Lada).
Vasta
#10

Nii värvilise elektriskeemi ZAZ 968M kohta kui ka palju muud tehnilist kirjandust sama auto kohta leiad aadressilt http://www.zaz.ru/modules.php?name=Pages&go=page&pid=144 .

Kui Sa ei ole lisaks kindel laadimise, relee-regulaatori, starteri jm seadmete korrektses toimimises, siis soovitan lisaks lugeda põhjalikult läbi lehelt http://www.zaz.ru/modules.php?name=Pages&go=showcat&cid=2
viimased 10 neid süsteeme puudutavat teemat:
- УСТРОЙСТВО ГЕНЕРАТОРА
- РЕМОНТ ГЕНЕРАТОРА
- УСТРОЙСТВО РЕЛЕ-РЕГУЛЯТОРА
- ПРОВЕРКА ТЕХНИЧЕСКОГО СОСТОЯНИЯ РЕЛЕ-РЕГУЛЯТОРА
- УСТРОЙСТВО РЕЛЕ-БЛОКИРОВКИ
- ПРОВЕРКА ТЕХНИЧЕСКОГО СОСТОЯНИЯ РЕЛЕ БЛОКИРОВКИ
- УСТРОЙСТВО СТАРТЕРА
- ПРОВЕРКА ТЕХНИЧЕСКОГО СОСТОЯНИЯ СТАРТЕРА
- РЕМОНТ СТАРТЕРА
- ДОПОЛНИТЕЛЬНОЕ-РЕЛЕ СТАРТЕРА

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme avatud K,N,R,L,P 11-18
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne