vaja natuke teooriat autov6imudest
#1

Mingi aeg siin keegi h6ikas välja , et 12v pealt siis yle 50w(25) välja ei pigista , ilma pingekordistita.


omal vedeleb muidu Elta 200w+200w v6im
ja seal skeem  nagu 2 osas..
1)2 suurt 3jalgset kivi kahel pool ja sinna ka sisend , ning väljund
2)sinna siis läheb sisse remote, + ja mass(see skeem totaalselt maha p6lenud)(see nagu ma aru saan siis pinge kordisti??)

neid 2 skeemi siis yhendab 3 juhet: vs- vs+ ja mass

Minu kysimus siis selles: et mis need vs- ja vs+ tähendada v6ivad?
Kas siis nii et vs- on siis massi suhtes negatiivne ja vs + massi suhtes siis positiivne?

Ja huvitav mitu volti  peaks see v6imendi voolu tahtma?
V6imendi kivid on: TIP2955(x2) ja TIP3055(x2)

Kas seda pinge kordistit ei ole äkki v6imali ise aretada?
Nagu näiteks see vene akulaadia , millest sai akust näiteks 220v tagasi muundaada?

lisan homme pildid ka nendest skeemidest Smile

Pole midagi targemat teha
Vasta
#2

Muust eriti ei tea, aga 12V puhul pigistab keskmise geneka puhul umbes 500W välja kui juhtmed korralikud on. Samas ma ei usu et selle võimsusega autos midagi teha on, mul on kodus normaalse suurusega toas 2x35W süsteem 86dB/W/m tundlikkusega (täiesti harju keskmine) kõlaritega, millest tuleb 95dB helirõhku (mis on ikka väga vali). Auto on palju väiksem ruum ning seal peaks sama võimsusega täiesti piisava helitugevuse saama. Kui ei saa, on miski nässus, mitte võimsust vähe.

Täiendus: et ennetada kommentaare stiilis "95 dB pole midagi, mu sõbra auto teeb 130dB", mainiksin fakti et umbes 95 kandist hakkab peale tsoon kus kõrvad ei taju enam suuremat helirõhku kõvema helina - nad lihtsalt tuimestuvad, vaiksete helide kuulmine kaob ajutiselt ära ning pideva kuulamise korral tekib püsiv kuulmiskahjustus.
Vasta
#3

Ega ei soovigi valju heli , heli on praegugi piisvalt k6va (4x45) aga lihtsalt madalad toonid mängivad normaalselt ainult vaikselt kuulates.Seega tarvis ikkagi syvabass k6lar lisada ja ka v6imendi...

Korra pulli pärast t6stsime toast suure k6lari autosse ja uskumattu , aga t6siasi on see , et autos enam nii head matsu ei tulnud....
Vot need heli peegeldumised ja muud jamad jäägu siiski akustikukutele lahata...
(miks peab autos k6va muusika olema? seepärast , et peale muude myrade seda ikka kuulda oleks)

Pole midagi targemat teha
Vasta
#4

Tip2955 on pnp jõutranns ja tip3055 on npn jõutranss. Kui sellel võimul on pingekordisti siis peaksid mingite muude ntks irfz44 või buz11 nimelised väljatransid ka kuskil radika peal olema.
Muidu võimsamates võimendites kasutatakse tõesti -vs ehk massi suhtes miinust ja +vs ehk massi suhtes plussiga toidet.
Olen isegi kunagi üritanud ehitada sellist vajalikku pingemuundurit ja hakkama ma sellega ei saanud. Seal on palju asju mida arvestada vaja - raadiohäired, korpus kogu kupatusele jne.
Mingi hetk viskas see jebimine kopa ette.
Ise mõtlen et kui aretada siis vbolla 2 kanalilisele võimule külge ka radiotehnika võimust 2 lõppu.
Vasta
#5

Aga kas keegi oskab öelda kui mitme voldi pealt siis see v6imendi peab käima? ja kas siis m5lemad voolud .
Tegelt yks kysimus kah
kas see -vool 0 ja +vool(näiteks 10v) on sama siis kui asendada-10v 0 ja+10v oleks siis 0 +10v ja+20v ???
natuke segane on aga loodan , et saate aru...

Pole midagi targemat teha
Vasta
#6

Aga kas keegi oskab öelda kui mitme voldi pealt siis see v6imendi peab käima? ja kas siis m5lemad voolud .
Tegelt yks kysimus kah
kas see -vool 0 ja +vool(näiteks 10v) on sama siis kui asendada-10v 0 ja+10v oleks siis 0 +10v ja+20v ???
natuke segane on aga loodan , et saate aru...

Pole midagi targemat teha
Vasta
#7

KILLER666 Kirjutas:kas see -vool 0 ja +vool(näiteks 10v) on sama siis kui asendada-10v 0 ja+10v  oleks siis 0 +10v ja+20v ???

vs+ ja vs- on "voltage supply +" ja "voltage supply -" ehk toitepinge + ja -. mass ehk 0 jääb nende vahele.

-10V, 0, ja +10V  ehk 2x10V ei ole üldjuhul sama mis  0 +10V ja+20V. Sama on ta ainult siis, kui sul on kaks eraldi asuvat 10V toiteallikat ühendatud järjestikku, mitte ei ole ühest toiteallikast võetud erinevad pinged.

Näiteks kui sa paned autosse lisaks teise aku, mille "+" klemmi ühendad massi, siis saadki kahepoolse toitepinge +/-12V ehk 2x12V. Ainult et seda teist akut ei saa laadida ilma mingit erilist laadimissüsteemi ehitamata.

Selle Elta võimendi toitepinget täpselt ei tea, tõenäoliselt vahemikus 2x20V..2x40V
võid küsida Tevalo foorumist, leiad tõenäolisemalt õige vastaja.
Aga ega see eriti ei aita peale selle et teadmisi saad natuke juurde.

Oma praeguste teadmiste juures sa seda kahepoolse toite muundurit valmis ei ehita (selle teema kohta on Tevalo foorumis ka palju juttu, kasuta otsingut sõnadega "pingemuundur", "pingekordisti", "impulss-toiteblokk"). Näiteks selline teema: http://www.tevalo.ee/foorum/showthread.php?t=14848'

Keskendu parem sellele, mida sa hästi oskad, teeni sellega raha ja osta siis, mis meeldib. Jõuad kiiremini tulemuseni. Smile
Vasta
#8

Seda akude ideed ma juba korra m6tlesinBig Grin
Tegelt oleks rahul kui saaks teada siis selle voolutugevuse...
Siis 2 yhesugust mähist , 8 dioodi ja pmst saab toas kasutada...
pingemuunduri kylles siis ka kaks kondekat 4700 (njuu)F 50WV
Kas neist piisab , v6i on vaja veel mingeid kondekaid aretada , et undama ei hakaks?

Pole midagi targemat teha
Vasta
#9

siin siis pilt

Siin veel yks v6imendi , ?i oskab keegi sellekohta midagi ?a . Netist mina ei suutnud midagi leida.
tootjaks siis phillips sound labs made in u.s.a. A550

Pole midagi targemat teha
Vasta
#10

voolutugevuse saad sa teada siis kui sul on teada pinge (arvutad oomiseaduse järgi välja). Aga kas antud skeem sul töötab kah? minuarust seal toiteahelas on üks transs koos ümbritsevate komponentidega maha põlenud.
Vasta
#11

i=u/r
Ma nagu maakeeli m6tlesin , et mitu volti , ehk siis pinget..
toiteahelas on k8ik 10 kivi maha p6lenud.
V6imuosa iseenesest töötab

Pole midagi targemat teha
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne