04-10-2007, 23:27 PM
Kui palju on teada eestlasi, kes on töötanud, praktiseerinud või olnud muul moel seotud välismaa auto-, mootorratta- ja jalgrattatehastega?
Pärast suurt sõda on neid ilmselt rohkem olnud (kusagilt meenub, et mitmed 1944 Rootsi põgenenud eestlased töötasid mõnda aega kas Scania-Vabise või Volvo tehastes). Aga varem?
Seni olen pooljuhuslikult leidnud kolm meest, ehk on kellelgi midagi lisada.
AUGUST-ALFRED KÕVA
4. XI 1875 Võrumaa, Viitina - 14. IV 1942 Kirov?
AS Tartu Telefonivabriku direktor
Töötas 1898-1901 Riias Leutneri jalgrattavabrikus (kus teatavasti ehitati ka mootorrattaid ja monteeriti autosid)
OSKAR MÄHLE
28. X 1876 Kärdla - ...
Masinaehitusinsener, Raudtee Peatehaste juhataja
Töötas peale Friedbergi Polütehnilise Instituudi lõpetamist 1905-1907 Frankfurtis Adlerwerke vorm. Heinrich Kleyer AG-s
OSKAR LÕVI
6. III 1892 Viljandimaa, Pajusi - 1977 Toronto
Agronoom ja ärimees, Prantsuse ja Saksa kaalisündikaatide esindaja Eestis
Töötas 1921-1927 Pariisis ""Renault'" vabriku keemikuna ning insenerina autode ja traktorite alal"
Pärast suurt sõda on neid ilmselt rohkem olnud (kusagilt meenub, et mitmed 1944 Rootsi põgenenud eestlased töötasid mõnda aega kas Scania-Vabise või Volvo tehastes). Aga varem?
Seni olen pooljuhuslikult leidnud kolm meest, ehk on kellelgi midagi lisada.
AUGUST-ALFRED KÕVA
4. XI 1875 Võrumaa, Viitina - 14. IV 1942 Kirov?
AS Tartu Telefonivabriku direktor
Töötas 1898-1901 Riias Leutneri jalgrattavabrikus (kus teatavasti ehitati ka mootorrattaid ja monteeriti autosid)
OSKAR MÄHLE
28. X 1876 Kärdla - ...
Masinaehitusinsener, Raudtee Peatehaste juhataja
Töötas peale Friedbergi Polütehnilise Instituudi lõpetamist 1905-1907 Frankfurtis Adlerwerke vorm. Heinrich Kleyer AG-s
OSKAR LÕVI
6. III 1892 Viljandimaa, Pajusi - 1977 Toronto
Agronoom ja ärimees, Prantsuse ja Saksa kaalisündikaatide esindaja Eestis
Töötas 1921-1927 Pariisis ""Renault'" vabriku keemikuna ning insenerina autode ja traktorite alal"