Eestlased välismaa autovabrikutes
#1

Kui palju on teada eestlasi, kes on töötanud, praktiseerinud või olnud muul moel seotud välismaa auto-, mootorratta- ja jalgrattatehastega?
Pärast suurt sõda on neid ilmselt rohkem olnud (kusagilt meenub, et mitmed 1944 Rootsi põgenenud eestlased töötasid mõnda aega kas Scania-Vabise või Volvo tehastes). Aga varem?

Seni olen pooljuhuslikult leidnud kolm meest, ehk on kellelgi midagi lisada.


AUGUST-ALFRED KÕVA
4. XI 1875 Võrumaa, Viitina - 14. IV 1942 Kirov?
AS Tartu Telefonivabriku direktor
Töötas 1898-1901 Riias Leutneri jalgrattavabrikus (kus teatavasti ehitati ka mootorrattaid ja monteeriti autosid)

OSKAR MÄHLE
28. X 1876 Kärdla - ...
Masinaehitusinsener, Raudtee Peatehaste juhataja
Töötas peale Friedbergi Polütehnilise Instituudi lõpetamist 1905-1907 Frankfurtis Adlerwerke vorm. Heinrich Kleyer AG-s

OSKAR LÕVI
6. III 1892 Viljandimaa, Pajusi - 1977 Toronto
Agronoom ja ärimees, Prantsuse ja Saksa kaalisündikaatide esindaja Eestis
Töötas 1921-1927 Pariisis ""Renault'" vabriku keemikuna ning insenerina autode ja traktorite alal"
Vasta
#2

manic Kirjutas:Kui palju on teada eestlasi, kes on töötanud, praktiseerinud või olnud muul moel seotud välismaa auto-, mootorratta- ja jalgrattatehastega?

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17821 - olen leidnud teavet, mis selle kodaniku Eestimaa (baltisaksa) päritolu tõestab.

Täpsemalt http://www.vgd.ru/L/lipatov.htm ja http://www.ko.ru/document.asp?d_no=2208

Siinmail vähetuntud fakt ning ka Vene poolel vast ei kiputa "oma" konstruktorit meiega siduma meeleldi...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#3

[quote=manic]
Rootsi põgenenud eestlased töötasid mõnda aega kas Scania-Vabise või Volvo tehastes). Aga varem?

Seni olen pooljuhuslikult leidnud kolm meest, ehk on kellelgi midagi lisada.


Kahjuks varasemast perioodist pole lisada, küll aga lähiminevikust:
Kohtusin 1993 Göteborgis eestlasega, kes oli just Volvo tehasest pensioneerunud. Kahjuks ei ole praegu tema nimekaarti käepärast, aga kindlasti omavad Rootsi eestlaste organisatsioonid mingisugust ülevaadet eestlaste tegevusaladest.

Gorki tehases töötas väga pikka aega Eesti päritolu konstruktor ja Volga GAZ 24 hooldusraamatute kaasautor Harri Voldemari poeg Evart.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#4

Ei tea ka mina midagi asjaliku lisada, töökaaslase sugulane samuti Scania tehases konstrueerimise poolepeal töötanud ja mitte väga ammu pensionile siirdunud. Nõukogude Liidu tehased küll olid meie oma suur kodumaa (nagu ka tsaari-venemaa), aga selle kodumaa tehastes paljud TPI-s käinud isendid praktikaaega viitnud. Ise olen olnud Togliatis VAZ-i tehases ja Barnaulis Altai mootoritehases praktikal. Midagi erilist muidugi seal korda saatmata. Esimeses keerasin päevad läbi 3-e kruvi 06 põhja sisse (tootmispraktika) ja teises olin elektrik (erialapraktika).
Vasta
#5

AUGUST "KUTT" REESALU
14. V 1918 Kärevere - 2001 Toronto
Lõpetanud Türi Tööstuskooli metalli erialal.
Teeninud üleajateenistuses Eesti Soomusrongi rügemendis.
Acme Machine And Tools üks neljast kaasomanikust ja insener, tootsid GM-ile autode plastmassist salongiosade vorpimiseks sulatusvorme. Firma osalus oli jagatud nelja mehe vahel - soomlane, indu ja kaks eestlast. Hetkel rohkemat selle teise eestlase kohta ei meenu, kui et nimi oli Mart.

aga kui mu auto liigub valguskiirusel, kas on siis esituledest veel kasu?


Otsin pagasniku luuki 1/43 M407-le
Vasta
#6

Aastaid tagasi Eesti televisioonis vedas Mati Talvik saadet või saate-
sarja välismaa eestlastest.Seal puhuti juttu Austraalia eestlasega,
sattunud sinna peale teist ilmasõda.See mees oli ennast üles töötanud
Holden`i autotehase joonestajaks.
Ise olen töötanud Ukrainas,Hersoni linnas:Комбаиновый завод имени Петровского.Tootis maisikoristuskombaine.Mina olin seal 1985 a. ja
pidasin kahte ametit:treial ja toosija.

1985 Lada 1300 SL
Vasta
#7

Detroidis Fordis töötas 60-70ndatel kõrgel kohal tehases eestlane,kelle naine oli pärit Palupera(või Hellenurme) kandist.Võib-olla keegi saab uurida vanemate inimeste käest.Viimati elasid nad Dearbornis.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne