#1

Sooviksin teada Eestis olnud Nash'idest eriti Saaremaal olnud Nashidest.Huvi tekkis sellest, et leidsime sõbraga ühe vana talukoha juurest Nashi ilukilbi.Mis aastal esimene Nash Eestisse toodi, kui palju neid toodi ja kui palju neid Saaremaal oli?Ja siis huvitab veel see, et kas tõesti oli esimese Eesti Vabariigi ajal Kuressaare linnapea auto Nash(kuulsin seda, et oli, sõbralt ja nüüdotsin sellele kinnitust).
Vasta
#2

Tractorist01 Kirjutas:Sooviksin teada Eestis olnud Nash'idest eriti Saaremaal olnud Nashidest.

http://eag.unicweb.ee/m9.html . Võibolla kaasfoorumlane Manic oskab rohkem kommenteerida ehk, kui ta sinna lehele kirja pannud.

Saaremaa osas kontakteeruksin ma kellegagi sealsest muuseumist, nt hr Endel Püüaga. Kindlasti on nad oma kodusaare autoajalugu ka uurinud Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Olen Endel Püüa andmepanka sirvinud (tõsi küll, päris mitu head aastat tagasi) ja selliseid andmeid seal silma ei hakanud.
Linnapea Nashi suhtes ei oska ise ka kaasa rääkida.
Vasta
#4

[quote=koguja]
Siiani kirun, see oli kuskil 80- ndate lõpul sisis Sakus suvilate vahel üks (oli juba aastaid seisnud), esiots oli Gaz 12 kusjuures nelja laternaga. Taga kapotil ilutses kiri NASH.
Proovisin elmisel aastal üles otsida aga aja puudusel ei vestelnud inimestega aga selle paarikümmne aastaga palju muutunud ja ei tea kas õige suvila ülese ledsingi. Ehk on keegi Sakust ja teab midagi
Vasta
#5

Aitäh vastajatele.Kuna vastuseid on tulnud vähe, siis julgen arvata, et Nash on Eestis tõeliselt haruldane auto.
Vasta
#6

On olemas nimekiri kõigist autodest Eestis 1940. aasta alguse seisuga - ainult Tallinnas registreeritud autod on puudu (väga kurb...). Kirjutasin sealt omal ajal välja busside andmed. Andmed on järgmised: mark, ehitusaasta, kaal, kandejõud, istekohtade arv, omanik. Mõne maakonna nimekirjas on isegi registrimärgid ära toodud (Pärnu, Valga, Narva). Kui keegi viitsib nüüd uurima minna, siis see nimekiri on Riigiarhiivis Tallinnas Maneezi tänaval. Võin öelda toimiku numbri.

Ega kellelegi pole ette juhtunud mingit Tallinna jõuvankrite nimekirja??
Vasta
#7

6631 Kirjutas:Võin öelda toimiku numbri.

ERA.3142 ja selle alamsäilikud

Ehk ais.ra.ee alt http://ais.ra.ee/index.php?module=202&op=4&tyyp=3&otsing_id=20071024180111842694&id=110100503741&active=2&query=j%C3%B5uvankrite+nimekirjad&naita_ridu=10&sess_id=c087f5e374fc0e6991380a9f3cea9d5e

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

Kui galeriis eri lehtedel olevad andmed kokku võtta, siis G. F. Beljagin oli tõenäoliselt esimene Nashi esindaja Eestis ja seda arvatavasti alates 1929. aastast (või 1928. a. lõpupoolelt). Varasematest esindustest igal juhul andmeid seni pole ja näiteks 1926 mulle teadaolevalt sõiduautosid Nash Eestis polnud.
Hiljem oli esindus mõnda aega Alex Schmidti ja siis kuni 1940. a-ni firma J. Zimmermann & J. Mölder käes.
Nash sõiduautosid oli Eestis registreeritud 1930. a. alguses 5, sama a. lõpus 11, 1932 18, 1935 16, 1. I 1939 37 (neist 21 Tallinnas) ja 1. I 1940 38.
Kui loomulik kadu, kaitsevägi, äri võimalik laovaru jm juurde arvata, siis vähemasti poolsada Nashi võis enne sõda küll Eestist "läbi käia". Aga praeguse hetke seisuga - kas üldse mõni sõjaeelne Nash mingilgi kujul Eestis on, ei tea.

Kuressaare linnapea auto kohta mul andmeid kahjuks pole. Aga iseenesest on see üsna usutav, sest riigi- ja omavalitsusasutused eelistasid tol ajal valdavalt USA masinaid.

villis1 Kirjutas:Siiani kirun, see oli kuskil 80- ndate lõpul sisis Sakus suvilate vahel üks (oli juba aastaid seisnud), esiots oli Gaz 12 kusjuures nelja laternaga. Taga kapotil ilutses kiri NASH.

See võis äkki olla sama nüüdseks Soome läinud Nash:
http://www.eag.unicweb.ee/m9.html
Sellel autol olevat olnud esiosa kõvasti ümber ehitatud.
Vasta
#9

valdo Kirjutas:
6631 Kirjutas:Võin öelda toimiku numbri.

ERA.3142 ja selle alamsäilikud

Ehk ais.ra.ee alt http://ais.ra.ee/index.php?module=202&op=4&tyyp=3&otsing_id=20071024180111842694&id=110100503741&active=2&query=j%C3%B5uvankrite+nimekirjad&naita_ridu=10&sess_id=c087f5e374fc0e6991380a9f3cea9d5e
Vaatasin selle viite all natuke ringi, kahjuks ei paista Tallinnast mitte midagi. Fond 3142 on Viljandimaa. Valgamaa andmeid paistab ka arhiivis olevat, natuke siit-sealt veel, aga ikkagi väga vähe... Võrumaa autoajaloo pildiraamat on hr. Mikelsaare poolt kenasti kokku pandud, aga kahjuks ühegi viiteta, kust arhiivist tema andmed on võetud. Nii et ehk on siiski kuskil veel midagi???
Vasta
#10

manic Kirjutas:
villis1 Kirjutas:Siiani kirun, see oli kuskil 80- ndate lõpul sisis Sakus suvilate vahel üks (oli juba aastaid seisnud), esiots oli Gaz 12 kusjuures nelja laternaga. Taga kapotil ilutses kiri NASH.

See võis äkki olla sama nüüdseks Soome läinud Nash:
http://www.eag.unicweb.ee/m9.html
Sellel autol olevat olnud esiosa kõvasti ümber ehitatud.

Kahtlen, esiots oli teine st Saku omal olid ZIM esitiivad ja taga NASH kirje, samuti ole ta juba aastaid seisnud sellel kohal, kuid õnneks mitte rüüstatud. Värvus must
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne