Must number

Päris selline mõtteke tekkis korraks, et äkki võiks mõelda... Näoraamatu kuulutus Fiberfab Bonito, enamus meist teab neid Põrnikapõhjalisi asju. Aga Must Number? Millele selline vana KitCar peaks vastama? OK, see on selgelt räsitud olekus pill aga nii üldjoontes
Ma ajaloo huvides säilitasin ka müügikuulutuse pildid sest olgem ausad, minusuguseid on kindlasti rohkem! Mul on 1992/93 juba olnud tuunitud Põrnikas, seega põnevust pakub just midagi teistlaadi. Bonito on ka üks legende, millest esimene mäletamisel toodi üle piiri jub samal ajal u.1993! Punase Bonito saabumist Soomest läbi Vanasadama tollipunkti ma susia mäletan. 

Põhipilt siis, no on ju eriti seksikas sportauto Wink JA sobiks ka pikemas plaanis "spordi"tegemiseks...

[Pilt: ABLVV84GkaA49BU3DTdLDhL52IR6EkmU2HFothpJ...authuser=0]
Vasta

"vanamees" ja nii rumal Big Grin

Tavaline vana (museo) soome rekkari.ja see ka võltsitud.

Hind on muidugi kosmos kui mitte utoopia või midagi veelhullemat.
Vasta

Priidu küsimus on millele peaks vastama, kui soovitakse eesti musta numbrit, hetkel peal olev soome must nr ei puutu asjasse. Eks nende komplektautode puhul on hindamine on keerulisem, konkreetse tootja kohta ei tea aga muidu saab/sai osta ju ainult raami või kere jne. Varsti vist peaks esimestele Estfieldidele ka musta numbrit taotleda, mille järgi neid hinnata kui ei olnud isegi tootja poolt ettenähtud mootorit vaid igaüks kasutas seda mis võimalik  Smile
Vasta

(14-12-2023, 09:35 AM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Eks nende komplektautode puhul on hindamine on keerulisem, konkreetse tootja kohta ei tea aga muidu saab/sai osta ju ainult raami või kere jne.

antud küsimust saab tegelikult täpsustada: see Fiberfab Bonito oli tootja poolt ainult kere-kit.
Ehk siis küsimus on: kui järelturu-spoilerid hõlmavad tervet keret, siis kas ja kuidas saab nendega tuunitud masin musta numbri?
(püstitasin küsimuse meelega nii, et kostuks kui sadul sea seljas Smile)

edit: muidu antud isendi UKK38 või UKK 38 numbri puhul teatab Soome register, et number on vigane. Huvitav oleks näha, millena ta arvel on ning veel huvitavam on, millena näeks teda meie TA. Võimalik, et TA tänase päeva nägemus on põhjus, miks see kulgur pole meie registris - VW Type1 ta ju ei ole.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Kas see punane, mis siin Eestis oli ja Kirsile müüdi ja pärast kuhugi edasi, polnud meie registris?
69 Ferrari replica Eestis (automoto.ee)
Päeva kuulutus: mis asi on Volkswagen Bonito? - Autogeenius
Vasta

Üks kenamaid Eesti musta numbri e21 BMWsid, mille restaureerimist on väga eeskujulikult ja ülipõhjalikult kajastatud (taastamisteema), on kahjuks Tallinnas avariisse sattunud:
   
Foto kuvatõmmis on pärit siit liiklusõnnetust käsitlevast artiklist: https://www.postimees.ee/8081626/tallinn...-haiglasse
Vasta

Viimati toodud avariist nüüdseks juba üle poole aasta möödas ning kindlustuse lahendit ei paista veel ei lkf.ee lehelt ega ka auto enda taastamise teemast. Selle järgi tundub musta numbri auto kindlustusjuhtum olema ikka paras pähkel nii kindlustusele kui ka auto omanikule.

Selle auto põhjal saabki vast kokkuvõttes näha, et kas ksf. PlyVal64 (Priit V.) kunagine kommentaar musta numbri sõidukite erikohtlemisele reaalsuses kehtib või mitte: "Kas oli Must Number??? Kui polnud, on tegu suvalise vana autoga! SELLEKS me kunagi Musta Numbri välja mõtlesime ja hr.Sirgi kaasabil ja mõtetel ka praegusesse juriidilisse seisu saime. Mustal Numbril on juriidiline tagapõhi ja riiklikult aksepteeritav tõestus selle auto "väärtusest". Nendest "seadustatud faktidest" EI SAA eraäri nimega Kindlustus mööda vaadata. Kõik muud hobiautod, mis ei ole ERALDI kasko-kindlustatud, on suvalised "roimad"... " (Viide)

Tegu oleks lisaks muudele hüvedele väga tugeva trumbiga musta numbri (taotlemise) kasuks kuna hobiauto taastamine avariieelsesse olukorda on tavaliste hobiautode puhul üsna hell teema.
Vasta

(03-03-2025, 10:17 AM)mossepower Kirjutas:  Viimati toodud avariist nüüdseks juba üle poole aasta möödas ning kindlustuse lahendit ei paista veel ei lkf.ee lehelt ega ka auto enda taastamise teemast ...
Minal näen lkf-s (otsisin läbi selle skoda 915XMS), et 27.09.2024 hüvitati Skoda turuväärtus  Rolleyes See saab olla siis ilmselt ainult läbi kasko ...
   
Vasta

Enne kui konkreetsest juhtumist rääkida, siis natuke üldist tausta. Kui see läheb teemast mööda, siis palun moderaatoritel kuskile mujale nihutada.
Must number iseenesest ei ütle sõiduki turuväärtuse kohta mitte midagi. Küll aga ütleb see, milline on auto originaalsus ja seisukord.
Ajalooliste- ja vanasõidukite (ka nn. youngtimerid) turuväärtuse määramisel saab kasutada turuväärtuste katalooge (Euroopas levinuim näiteks Classic-Data), mille alusel saab ekspertide poolt kindlaks tehtud seisunditasemele vastava turuhinna. Classic-Data näiteks keskendub rohkem seisukorrale ja teostatud tööde kvaliteedile jättes originaalsuse veidi tahaplaanile. Näiteks kui kaasaegse raadioga ei anta musta numbrit, siis Classic Data turuhinnas see ei väljendu üldse.  
Kindlustusseltsi huvitab:
·        Milline on sõiduki turuväärtus (mitte arvepaki kogusumma, restaureerimisele kulutatud aeg-vaev, emotsionaalne väärtus ega muud asjaolud)
·        Kas sõidukit saab taastada? Just sellest vaatest lähtuvalt, et kas on olemas töökoda, inimesed ja varuosad selle töö teostamiseks.
·        Remondi maksumus avariieelse seisu taastamiseks
Kui turuväärtus on suurem kui remondi maksumus ja sõiduk on remonditav, siis väljastatakse remonditöökojale garantiikiri vastavas summas. Kuniks tööd pole lõpetatud, siis on ka lkf.ee päringuga vaadates juhtum nagu lahtine.
Kui turuväärtus on väiksem kui remondi maksumus või sõiduk ei ole tehniliselt remonditav, siis makstakse sõiduki turuväärtus omanikule välja.
Toon suvalise näite.
Citroen AX 10/E 1987, seisunditase 2 (note 2) – 1900€
Chevrolet Corvette 1969 7,4l. seisunditase 2 (note 2) – 43900€
Kui tekib kahju, mille kõrvaldamine maksab ütleme 15000€, siis kurb tõsiasi on see, et Citroeni omanik, isegi kui ta selle auto taastamiseks 20000€ maksis, ei saa kindlustuselt rohkem kui 1900€. Seevastu sama summa Corvette’i remondiks pole probleem. Kõik sõiduki remondiks/taastamiseks kulunud summad, mis ületavad turuväärtust on omaniku enda risk. Nende tagasisaamine kindlustuselt on ja jääb soovunelmaks.
Sellest tulenevalt:
·        Must number on alati abiks, kuna juhtum on suurema tähelepanu all. Samuti on akti näol olemas sõltumatute ekspertide poolne hinnang avariieelsele seisundile ja tavaliselt teevad eksperdid ka lisapilte kui hiljem on tarvis midagi tõestada. Näiteks kui laternate sektsioonis märkusi ei ole, siis saab eeldada, et tuled on uueväärsed ja taastamisel isegi ei nõuta kasutatud detailide kasutamist. Kui aga aktis on märgitud esistange kroomi tuhmumine, siis on ka kindlustuse poolt mõistlik eeldada samaväärse detaili kasutamist.
·        Kallimate sõidukite puhul (ütleme 15keur ja enam) soovitan teha ka Classic-Data ekspertiisi. See aitab ka näiteks juhul kui sõiduk koos garaažiga maha põleb ja garaaž koos sisalduvaga oli kindlustatud.
·        Kui ülaltoodud kalkulatsioon isiklikku riskitaluvustaset ei rahulda, siis võib pöörduda kindlustusseltsi poole lisakaitse saamiseks. Või siis sõidukit liikluses mitte kasutada.
 
Tulles A580 juhtumi juurde, siis sündmuste aegrida oli umbes selline:
Avariipaigalt tegin kõne remonditöökoja esindajale ja selgitasin kahjude ulatust. Remonditöökoja esindaja tellis puksiiri, mis toimetas sõiduki otse remonditöökotta.
1. päev – esitasin oma kindlustusseltsile kahjuteate
1. nädal – minu kindlustusselts võttis ühendust ja teavitas, et kuna eeldatav kahju on suurem kui 10000€, siis tegeleb sellega süüdlase kindlustus
2. nädal – süüdlase kindlustusselts võttis ühendust ja uuris kas sõiduk on taastatav ja milline on selle turuväärtus. Esitasin viite musta numbri aktile ja väljavõttele Classic-Data tabelis
2. nädal – teostasime koos remonditöökojaga esmase lahtikomplekteerimise, et tuvastada kahjude täpne ulatus.
4. nädal – koostöös remonditöökojaga tegime kindlaks varuosade saadavuse ja taastamisstrateegia. Peale seda esitati remondikalkulatsioon kindlustusseltsile
6. nädal – kindlustusselts väljastas garantiikirja remondikalkulatsioonis toodud summale, vastuväiteid ei olnud.
1 – 2 kuud võttis seejärel aega kriitiliste varuosadetailide hankimine. Kõik detailid läksid uued originaalid, kuna musta numbri aktis polnud kulumeid ega kahjustusi märgitud. Hetkel on tööd veel pooleli, kuna lasin töökojal kasutada neile sobivat ajagraafikut tingimusega, et kevade esimeseks lustisõiduks on valmis.
Seega erinevalt üldisest eeldamise foonist polnud minul kindlustusega mitte ühtegi probleemi. Loodetavasti on ülaltoodu ka teistele kasulik info.
Vasta

Aitäh sisuka, et mitte öelda motiveeriva postituse eest.
Vasta

(05-03-2025, 21:18 PM)siimik Kirjutas:  Praegusel ajal hakkavad mustanumbri autot muutuma aina elektroonilisemaks. Toon näite oma elust: Ca 2005a omasin E34 BMW-d millel tehasest Hi-Fy stereo, tehase tipp süsteem, 10 kõlarit ja puha. Selleks ajaks, kui auto minuni jõudis, oli süsteemi juba moditud ja ratsitud. Ma lõin lõpuks käega, sest juba siis oli juppide leidmine pea võimatu. 
Täna saaks sellele autole musta numbri, aga VIN-koodi järgi on vaja seelline helisüsteem kordasaada. 
Seega Sinu tööpõld aina laieneb, sest vanade elektroonikablokkide taastamist läheb aina rohkem vaja.

Edu edaspidiseks!
Mis ajast VIN- koodi järgi varustuse vastavust vaadatakse?
Vasta

(07-03-2025, 14:36 PM)iisak Kirjutas:  
(05-03-2025, 21:18 PM)siimik Kirjutas:  Praegusel ajal hakkavad mustanumbri autot muutuma aina elektroonilisemaks. Toon näite oma elust: Ca 2005a omasin E34 BMW-d millel tehasest Hi-Fy stereo, tehase tipp süsteem, 10 kõlarit ja puha. Selleks ajaks, kui auto minuni jõudis, oli süsteemi juba moditud ja ratsitud. Ma lõin lõpuks käega, sest juba siis oli juppide leidmine pea võimatu. 
Täna saaks sellele autole musta numbri, aga VIN-koodi järgi on vaja seelline helisüsteem kordasaada. 
Seega Sinu tööpõld aina laieneb, sest vanade elektroonikablokkide taastamist läheb aina rohkem vaja.

Edu edaspidiseks!
Mis ajast VIN- koodi järgi varustuse vastavust vaadatakse?

Minu teada nii pedantseks pole Musta numbri eksperdid läinud, kuigi BMW ja veel mõne autotootja puhul oleks see teoreetiliselt võimalik.
Vasta

(07-03-2025, 15:26 PM)zazik Kirjutas:  
(07-03-2025, 14:36 PM)iisak Kirjutas:  
(05-03-2025, 21:18 PM)siimik Kirjutas:  Praegusel ajal hakkavad mustanumbri autot muutuma aina elektroonilisemaks. Toon näite oma elust: Ca 2005a omasin E34 BMW-d millel tehasest Hi-Fy stereo, tehase tipp süsteem, 10 kõlarit ja puha. Selleks ajaks, kui auto minuni jõudis, oli süsteemi juba moditud ja ratsitud. Ma lõin lõpuks käega, sest juba siis oli juppide leidmine pea võimatu. 
Täna saaks sellele autole musta numbri, aga VIN-koodi järgi on vaja seelline helisüsteem kordasaada. 
Seega Sinu tööpõld aina laieneb, sest vanade elektroonikablokkide taastamist läheb aina rohkem vaja.

Edu edaspidiseks!
Mis ajast VIN- koodi järgi varustuse vastavust vaadatakse?

Minu teada nii pedantseks pole Musta numbri eksperdid läinud, kuigi BMW ja veel mõne autotootja puhul oleks see teoreetiliselt võimalik.

Saan kinnitada, et kui vähegi võimalik, siis lähtutakse ikkagi tehase varustusest. Kui see on asjatundjatele kättesaadav. See tähendab ka seda, et originaalsuse hindamisel võetakse aluseks just selle konkreetse sõiduki varustus tehasest väljumisel. Kõrvalekalded sellest kantakse vanasõidukiks tunnustamise aktile, kuid mitte iga kõrvalekalle ei takista tunnustamist.
Vasta

(07-03-2025, 16:30 PM)indreksirk Kirjutas:  Saan kinnitada, et kui vähegi võimalik, siis lähtutakse ikkagi tehase varustusest. Kui see on asjatundjatele kättesaadav. See tähendab ka seda, et originaalsuse hindamisel võetakse aluseks just selle konkreetse sõiduki varustus tehasest väljumisel. Kõrvalekalded sellest kantakse vanasõidukiks tunnustamise aktile, kuid mitte iga kõrvalekalle ei takista tunnustamist.

Mina küsiks siis nii: Mis on see viimane piir kõrvalekaldes ehk siis mis veel laseks numbrit saada ja mis juba mitte? Jätame nö pornotuuningu ehk siis pagasiruumi suurusest woofrist välja.
Vasta

(07-03-2025, 16:30 PM)indreksirk Kirjutas:  
(07-03-2025, 15:26 PM)zazik Kirjutas:  
(07-03-2025, 14:36 PM)iisak Kirjutas:  
(05-03-2025, 21:18 PM)siimik Kirjutas:  Praegusel ajal hakkavad mustanumbri autot muutuma aina elektroonilisemaks. Toon näite oma elust: Ca 2005a omasin E34 BMW-d millel tehasest Hi-Fy stereo, tehase tipp süsteem, 10 kõlarit ja puha. Selleks ajaks, kui auto minuni jõudis, oli süsteemi juba moditud ja ratsitud. Ma lõin lõpuks käega, sest juba siis oli juppide leidmine pea võimatu. 
Täna saaks sellele autole musta numbri, aga VIN-koodi järgi on vaja seelline helisüsteem kordasaada. 
Seega Sinu tööpõld aina laieneb, sest vanade elektroonikablokkide taastamist läheb aina rohkem vaja.

Edu edaspidiseks!
Mis ajast VIN- koodi järgi varustuse vastavust vaadatakse?

Minu teada nii pedantseks pole Musta numbri eksperdid läinud, kuigi BMW ja veel mõne autotootja puhul oleks see teoreetiliselt võimalik.

Saan kinnitada, et kui vähegi võimalik, siis lähtutakse ikkagi tehase varustusest. Kui see on asjatundjatele kättesaadav. See tähendab ka seda, et originaalsuse hindamisel võetakse aluseks just selle konkreetse sõiduki varustus tehasest väljumisel. Kõrvalekalded sellest kantakse vanasõidukiks tunnustamise aktile, kuid mitte iga kõrvalekalle ei takista tunnustamist.

Minu vastus oli pigem eluline näide sellest, et vana elektroonika taastamist läheb aina rohkem vaja. Musta numbri saamisel olen mina aru saanud, et peab olema selline nagu tehase väravast väljus + omaaegne ajastukohane ja dokumenteeritud "tuuning". Tootmisaastaga 1985(suurusjärk) ja uuematel masinatel on VIN-koodi alusel varustuse teadasaamine aina lihtsam, sest dokumente on rohkem säilinud. Ning sellest on saanud ka omamoodi ärimudel.
Eraldi ja samas siia sobiv on autodesse investeerimise teema. Seal on kogu hinnastamise aluseks VIN-kood, mida rariteetsem ja edevam auto, millel on kultuslik järgijaskond, seda hinnalisem auto. See on midagi millega mustanumbri komisjonil on vaja aina rohkem tegeleda, sest autod aina rohkem "läänestuvad", investeerimise eesmärgil (pensioni sammas) kolletsioneerimine levib samuti.
Põnevad ajad.
Vasta

Ei pea olema tingimata selline nagu tehasest väljudes, kõrvalekalded võidakse aktile märkida ilma % langetamata. Ehk siis salongi võib rohelisest heledaks muuta, kuid nii nagu selle mudeli puhul tehasest - vaiba, uksepolstrite, armatuuri jmt õige kombo.
Vasta

Kus ja kuidas classic data toimib.

Leidis Soome Saksa ja Hispaania lehed 

Kuid ei saa aru kas see on üle EU ühine või mitte

Pehmemööbli müük ja tootmine. Naturaalse mööblinaha müük 
CNC lõikus
Kaubavedu:tagaluuk,kaubik,madelkraana
5235128
Vasta

(09-03-2025, 00:35 AM)allud Kirjutas:  Kus ja kuidas classic data toimib.

Leidis Soome Saksa ja Hispaania lehed 

Kuid ei saa aru kas see on üle EU ühine või mitte

Classic Data on alates 1984. aastast tegutsenud Saksa firma, kes tegeleb youngtimerite ja oldtimerite hindamisega. Antakse perioodiliselt välja katalooge, mis tuginevad turu-uuringutel ning annavad levinumate sõidukite hinnatasemed sõltuvalt sõiduki seisukorrast. Koostööpartnerid on neil ka teistes riikides, sh Soomes ja nüüd ka Eestis. Tasub tudeerida nii Saksa kui Soome lehti. 

Eestis võib pöörduda info@classicdata.ee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne