Trummelpidur vs. ketaspidur
#41

Hehee.. 5000 võtan vastu ja tänan ette-taha.

Kuid eelnevalt on juba kõik lahti kirjutatud ja seletatud mismoodi ja mis on teoorias ja mis on päriselt. Lühidalt seletasin ka ära, millisel juhul oleks trummelpidur suurema pidurdusjõuga, kui sama suur ketas jne jne. Loomulikult mainiti ka muid tegureid, mis pidurdamist mõjutavad. Mina lihtsalt julgesin ühe teguri välja hõigata. Ketaspidur ei ole halb, samuti ka trummel mitte, kuid mina lihtsalt ütlesin, mis on ühel suurem kui teisel.

Mu eesmärk ei ole võita poolehoidjajd ja kedagi midagi uskuma panna, mis on hea ja mis halb. Lihtsalt ilmselge on, et sama suurte trumlite ja ketaste puhul, sama suurte pidurisilindrite korra on trumli pidurdusjõud suurem. Kas ka praktikas sellist trumlit mõõtude tõttu ehitada tasub ning kas mõni muu tegur seda rikkuma hakkab (soojenemine, trumli mass jne.) sellest ei olnud mul juttu. Mulle meeldivad teoreetilised arutelud ning jutt või mingi teooria kinnimaksmisest jätab mu üsna külmaks. Ma olen juba tõdenud, et kõiki asjaolusi arvestades on ketas hea, aga midagi on trumlil siiski parem, kui kettal.

Ja mis edaspidistesse sõnavõttudesse puutub, siis kuidas minu sõnavõtud sind häirida saavad?

Parimat!

vanamotopisiku ohver
Vasta
#42

Selge. Meil on siin kõigil "oleks" foorum, "oleks" autod ja "oleks" rattad...Cool

Aga 5k oled sees.
Ja osta omale mingi piduriga asi ka....kui kunagi raha saad. Siis ei pea enam teooriaid uurima ja end nendega soojendama. Saab lihtsalt end sõidunaudingule pühenduda....
Vasta
#43

stihl Kirjutas:Ja osta omale mingi piduriga asi ka....kui kunagi raha saad.

Eks jõuab, eks jõuab.. tagasihoidliku tudengina söön paki nuudleid igapäev vähem ja küll see müstiline "läänekas" krooni kaupa lähemale tiksub Smile

vanamotopisiku ohver
Vasta
#44

Stihl- miks lähed aruteludes isiklikuks? Palju rohkem oleks kasu sellest, kui viiksid praktika ja teooria kokku ja selgitaksid miks teooria ja loodusseadused antud juhul ei kehti. Lihtne on öelda, et valguse kiirus ei ole lõplik, hoopis raskem tõestada vastupidist...
Vasta
#45

Ma ei saa aru, miks Stihl peab midagi "teoreetiliselt" tõestama. Tuleb mingi tüüp, esitab vigaseid väiteid ning kohe järsku peavad kõik inimesed kellel on reaalselt kogemusi nii ketaste kui trumlitega (mul isegi sama auto all näiteks, swappisin kunagi Escorti esitrumlid ketasteks) hakkama midagi tõestama.

Raske on mitte isiklikuks minna, kui kirjutatud kujul sellist jama produtseeritakse.
Vasta
#46

Lihtsalt mõtlesin, et hirmutan natsa neid teoreetikuid...Smile Sest niipea, kui midagi ütled, tekib kohe sada venda, kes väidavad, et see ei ole/ei tule ja ei saagi olla nii...Cool mitte, et neil selle vastu midagi oleks, aga lihtsalt on vaja kellelegi "ära teha".
Sest endal ju nii hästi veel ei lähe, (et saaks kettaga pidurdada...nagu antud juhtumil...)

Inimene võiks endale teadvustada, et enne, kui midagi väidab, võiks ikka ju mõelda, kas tegemist on reaalse eluga või eluga paberil/laboratooriumis...kas ta on seda asja omal nahal kogenud või lihtsalt netist@wikipediast mingit targutust lugenud....

Ja tuleb neis tekitada tunne, et alati võib ilmuda mingi paha vend (stihl), kes nõuab sult REAALSELT oma väidete tõestust. Ei ole see foorum tänapäeval nii anonüümne koht midagi. (Ka edaspidi - I`ll Track You Down, Dude..)
Niisama keelamine/kustutamine vast ei aita.

Ja neid teoreetikuid on viimasel ajal tõesti kuidagi palju tekkinud.
Liiga palju. Tehnikat ei omata, kogemustest rääkimata...


Ja ausalt öelda kaob ka endal igasugune tahtmine midagi kommenterida ära. Ütleme nii, et tegijatel on tahtmine ära kadunud...(sest ennast ma tegijaks veel vast pidada ei saa....)
Aga nagu näha on - ei ole siin foorumis juba ammu enam selliseid, kes midagi oma kogemusest räägiks...ei plekitööst, ei vanatehnikaga ümberkäimisest, ei taastamisest. Lihtsalt ei viitsi, mida sa idiootidele ikka seletad...
Ja põhjus ongi lihtne - liiga palju niisama vastumölisejaid ja targutajaid.

keda auto24. endiselt ootab...




stihl@endiselt vahe saag...Rolleyes
P.S. Vahel on 10 minutit mingi idioodiga vaieldes hästi veedetud aeg. Viib mõtte täitsa mujale...
Paks nahk peab olema, muidugi.
Vasta
#47

Mhh, kas praktikuid tõesti ei huvita miks nende kogemused ei kattu teooriaga ning teoreetikuid see, et kuidas teoreetiliselt põhjendada vasuolu? Selline arutelu oleks hariv ning huvitav nii osapooltele kui ka teistele, praegu kipub mõlemalt poolt olema ainus seletus see, et "must on must seepärast, et ta pole punane". Ennetades küsimust, et miks ma ise ei... vastan: minu teoreetilised teadmised pärinevad TPI füüsika kateedrist, keskkooli õpikust ja hullemal juhul wikipediast (muuseas- hõõrdumise kohapealt on kõik kolm ühel meelel Big Grin ) , praktiline kogemus kinnitab Stihli seisukohta, aga arutellu olen oma pinnapealsete teadmistega võimeline sekkuma vaid vanal tuttaval "must on must..." moel, millest pole karvavõrdki abi. Seda rõõmsam oleks, kui tugevad praktikud ja teoreetikud arendaks teemat moel, mis lihtinimesele mõistetav ja tooks teemasse selgust.
Vasta
#48

KUI TEOORIA EI ÜHTI PRAKTIKAGA ON TEOORIA VALE!!?
Vasta
#49

Teooria ja praktika vastuolul on veel üks aspekt. Sageli on suurtel praktikutel omad teooriad, et miks üks ja teine asi nii ja naa just käivad. Need seletused ei pruugi aga tegelikult õiged olla...
Vasta
#50

Kumb oli enne, kas teooria või praktika?Big Grin ...muna või kana...
Vasta
#51

Kui laboritingimustes erinevate piduritüüpidega katseid korraldada, siis võidab efektiivsuse poolest igal juhul trummel. Ei ole mingi probleem trummelpidurit konstrueerida, mis minimaalse rakendusjõu korral löögile sarnaselt blokeerub. Selliseid on ka olemas, näiteks kraanadel allalangemispiduritena (kui trossivintsi ajamis tekib rike, siis vintsitrummel blokeeritakse ja last ei kuku alla). Tõsi, autodele sõidupiduriteks sellised ei kõlba.

stihlile: AMFi algusaegadel tundus foorum tõepoolest rohkem taastajate/tõsiste tegijate pärusmaa, aga ajad (teemad, inimesed jne) on muutunud. Ehk antipaatia korral tuleks leida oma ideede/tööde/projektide tutvustamiseks mõni muu koht; sellist avalikku portaali pole aga senimaani tekkinud just tõsiste tegijate endi kidakeelsuse tõttu (vrdl unicweb.ee, vanatehnika.ee). Seega on "idiootide" olemasolu rohkem loll vabandus foorumis osalemise laiskusele ...
Vasta
#52

Ok.

Aga läheme siis teema juurde tagasi.
Kõnealuse probleemse auto esipidur (pilt tehtud enne auto taastamiút):

[Pilt: imgp3112ky6.jpg]

Sama suure pidurisilindri puhul pidi pidurdusjõud suurem olema....

Pidurisilinder ongi tegelt üsna suur (läbim. 1") ja neid on kaks. Kettaga rahvaautol on see diameeter kah sinnakanti (ntx o. omegal vist oli 54mm ja üks silinder/per ratas, auto tühimass ka pea samasugune, ehk siis u. poolteist tonni vanarauda...)

Miks ta siis sama hästi ei pidurda, kui ntx mingi Omega oma 54mm supportiga? (2x25,4= 50,8)

Kui ma seda iseenda esimest posti lugesin, sain tegelt vastuse kätte (näedsa, vahest on ka iseendaga vaidlemisest kasu) , kas ka ülejäänud teoreetikud saavad?
(preemisaamisaeg on juba maha magatud, kuna 1 vihje on ka juba olnud....)
Vasta
#53

Kuna siin lisaks piduritele on kerkimas üles maailma asjade filosoofiline aspekt, siis must-valget tõde sellistes asjades pole. Teaduses jõutakse sageli tõe ja praktikani just teooriast tulevate järelduste kontrollimisel eksperimentaalselt. Seega ei saa alahinnata ei praktikat ega ka head teooriat.
Stihli väited pidurite efektiivsuse osas pärinevad praktikast ja on ilmselt praktilise toimimise seisukohast suurema kahtluseta õiged. Iseasi on väitega, et ta teab ka selle põhjust, siin on ilmselt eriarvamusi..
Vasta
#54

stihl Kirjutas:Miks ta siis sama hästi ei pidurda, kui ntx mingi Omega oma 54mm supportiga? (2x25,4= 50,8)

Siin küsimuses on juba teoreetiline viga sees.
Esiteks ei ole ruutmillimeetrid samad (mingi 300mm* vahet) ja teiseks ei tea me kummagi auto pidurdusrõhku (kui suure pindalaga on peasilindri kolb ja kui suure pindalaga on vaakumvõimendi membraan). Need asjad on aga pidurdamise juures väga tähtsad. Kui vähendada peasilindri kolvi pindala suureneb pidurdusrõhk aga kaotame käigupikkuses.
Vasta
#55

Teooria ja praktika vahelise erinevuse võib tekitada ka see et ketas VS trummel teoreemi pole pandud pidurite kuumenemist. Või tuleks panna klausel et juhul kui detailid on sama temp juures Wink

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne