Aspelund Kirjutas:Sattusin sellisele teemale, kus juttu "maailma parima" BMW R12 ostmisele kaasnenud "üllatustest".
http://histor.ws/bestr12/01.htm
Lugesin põhjalikult läbi, väga mõnus ja "mahlakas" jutt. Suur tänu postitamise eest
Kahjuks on enamikel N.Liidus vuranud isenditel kasutatud veelgi "originaalsemaid" taastamistehnoloogiaid kui sellel, õllepurgi sõnakatke "ul." järgi Poolasse lokeeritul. Loomulik on see, et sellised "vaimukused" tuleb korralikul restaureerimisel kas kõrvaldada (tavaliselt tohutu töömahuga) või detailid asendada. Ja müügiks tegemisel ei viitsida mittenähtavate detailidega seda teha, kuna sinna läheb tohutult ressursse (aega ja/või raha).
Aspelund Kirjutas:... alati tasub teha põhjalik kodutöö, et mitte sattuda sarnaste "maailma parimate" mootorrataste otsa.
Vaat seda mina teha ei oska. Mõtlesin ja veidi päästaks ehk kolm tegutsemisviisi:
1. Osta Läänest räsitud välimusega selgelt taastamata/tegemata, kuid pealtnäha originaalne sõiduk. Selle parandamisel ei ole (ehk) valge inimese poolt eelnimetet vaimukusi tehtud ja kõik sõlmed ja lahendused on "oma". Ja mis on katki, see on kohe näha, et katki.
2. Osta Eestist sama sõiduk, mille ajalugu viimased 60 aastat on teada. See annab eelmise punktiga ligilähedase garantii.
3. Osta midagi Eestist mitte ärimehelt, vaid kelleltki tuntud restaureerijalt või huviliselt, kes oma mõne projekti lihtsalt raha- või ajapuudusel maha müüb. Aga seda tuleb viimasel ajal üsna harva ette!
Loomulikult tuleb restaureerimistöö kõigil neil juhtudel ise teha.
Kui aga osta taastatud või kasvõi osaliseltki korrastatud isend kas siit või Läänest, siis ei ole Maailma Parima Mootrratta otsa sattumine kunagi välistatud. Potjomkini tegijaid leidub igal pool ja piirid on lahti. Ning vägagi sageli asuvad tegijad hoopis mujal kui müüjad...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel