projekt IZ 49
#1

Kõigepealt hõikaks rõõmsa tere kohalikule foorumi kasutajaskonnale, kuna siiski esimene postitus minu poolt.

Niisiis sai paar aastat tagasi hea hinnaga soetatud üks IZ 49 ning garaazhi õiget aega ootama pandud... nüüd tundub, et on see aeg käes ning sooviks väikest viisi alustada selle vana ja väsinud kaunitari elustamist. Ratas väga hullus korras tegelikult polegi - täiesti tehtav, kuid huvitaks just seesuguse masina ehitamine, mis originaalile võimalikult sarnane oleks. Selles osas aga vajan just Teie, asjatundjate abi. Ise veel noor ja vanade mootorrataste alal üsna üsna roheline.
Homseks saan tehtud pildid ning siis ka konkreetsemate küsimuste ning abipalumiste juurde.. praegu aga nimetaks hunniku osi, mida kindlasti vaja oleks, kuid ei tea kust otsida (kui kellelgi endal on, on kõik pakkumised teretulnud ning kui keegi teab, kuskohast saab, siis ka info eest oleksin väga tänulik):

1) spidomeeter
2) spidomeetri tross
3) spidomeetri "tigu" või kuidas selle jubina nimi on mis ratta küljes
4) süütekarp/ "must karp" (minu isendil keegi hea inimene selle puust kastikesega asendanud)
5) tagatuli
6) kõik juhtmed
7) kõik trossid

lisaks huvitaks, kus, kuidas ning millise raha eest oleks võimalik lasta leegitorusid ja muud vajalikku kroomida?
Vasta
#2

Niisiis sai käidud garaazhis vokki lähemalt kaemas ning tehtud ka mõningad pildid, mille järgi asjatundjad saaksid minu silmale tundmatuid vigu loetlema hakata. Pilte võimalik näha http://kev.planet.ee/pildid/izh .
Kõigepealt sai uuritud birkat... sealt leitud üksik pressitud number 6 (ise arvan, et sellisel juhul tegu 1956 aasta vikatiga) ning natuke pikem nummer, mille algustäheks T, ülejäänu on suhteliselt jäljetult kustunud.

Siis püüdsin silmaga hinnata originaalvärvi, kuid kuna sellel vokil juba nõnda palju kultuurikihte peal (oma kolm erinevat rohelist, sinine, miski hele ja must), siis see ei saanud olema lihtne ettevõtmine. Leidsin paagilt matthõbedase IZH'i märgi ning usun, et see on jäänud külameeste poolt puutumata ning lihtsalt sujuvalt üle võõbratud mingi muu värviga.. hõbedase märgi all paistis viimane kiht olevat must, seega arvasin ise, et tegu musta rattaga kunagi olnud (aga eks seda saab jälle avastada, kui paak ja asjad maas ja nende alla saab piiluda). Hirmsasti lootsin kirsipunast Big Grin ,kuid mis teha tuleb värvida selliseks nagu omal ajal tulles oli.

Lisaks põnevatele suunatuledele ning puidust kastikesele (mida eelmises postituses ekslikult pidasin mõne külamehe süütekarbi uudseks tõlgenduseks) tundub mulle, et ka esilaterna korpus (must korpus, kuhu ka spido sisse käib) on vist sinna ise külge poogitud, kuna teiste meeste 49'te peal pole süütelukke seal üleval näinud (äkki 56 oma vms)... aga äkki oskab keegi targem kosta selle kohta?

Paraku pidin täna tõdema,et mälu pettis mind ning leegitorud ja summutid polnud mitte nii heas korras, kui mäletasin, vaid tuleb vist mõlemad kogu täiega uued tellida (soomes pidavat mehed ilusaid replikasi tegema, aga hinnaks vist leegikatel juba u. 3000 .- tk, mis muidugi paneks projekti jälle mõneks ajaks seisma... )

tagumised amordid on ka kuidagi naljakad, mingid poldid otsapidi väljas:S

mida üldse targemad mehed ratta kohta oskavad kosta? kas originaaliks (sellele võimalikult lähedale) taastamine on reaalne mõte või on põnevaid parandusi külmaeeste poolt juba liiast?

igatahes praegu lisaks asjade, mida vaja on, loetellu ka:

1) mõlemad leegitorud, summutid
2) tööriistakomplekt paagi laekasse
3) siduri "hoob" või noh see asi millest kangutad näppudega
4) piduri oma oleks ka vaja lenksu külge
5) käigukangi ning käigukasti vahelist "pulka"
Vasta
#3

pildilink kontrolli üle. suunatulesid 49 ei tohiks minuteada küll omada originaalis
Vasta
#4

pildid nüüd kohe üleval... ftp proge sai rabanduse poole laadimise pealt ning nüüd sai uuesti pandud sama tegema.

seda polegi arvanud, et need imelised suunad originaalid onBig Grin, aga vähemasti keegi on üritanud ratast tänapäeva liikluseks ette valmistada vms...

tahtsin veel teadjatelt küsida, et kas raam, paak, porilauad jne haavlipritsi kannatavad (käsitsi nühkimine võib sellise värvikihi puhul olla liigagi meeliülendav ning liivaprits on teadagi hirmus saast)?
Vasta
#5

Tänud! Jälle oluliselt targem! Iseenesest selline 15 tuhat oligi arvestatud ratta alla.. ometi oleks ju hirmus uhke 49'ga rõõmsalt mööda linna podistada ning ei saa mainimata jätta, et toorik tuli kätte pea et ilma rahata (1500 kohalikku küsiti 250km kaugusel tallinnast)

Seda, et karpa on vale arvasin isegi ning, et käimalöömise vänt natuke imelik on hablasin ka ära, aga need lenksu jne detailid olekski mulle arusaamatuks jäänudBig Grin

Ja tõesti ka hark on alt puudu.

Mootori, värvi ja kroomi ettevalmistamisega saan hõlpsalt ise hakkama, kuid just osade leidmine pole kuigi lihtne, kuna tutvusringkonnas mootorratturitest ainult supermoto mehi pakkuda ning need ei tea vana izh'i juppide leidmisest ööd ega mütsi.

Selle laada kohta veel, et kus ning kuna võiks selliseid laatasid veel toimuda? Või teab keegi mõnd laadal neid juppe pakkunud isikut, et oleks temaga võimalik ühendust võtta? Või on ehk lihtsam venemaalt otsida selle voki juppe?

Niisiis kui kellelgi on pakkuda ükskõik millist/milliseid eelpool nimetatud vajaminevaid juppe andke aga märku!


Ja kui keegi leiab veel asju piltide järgi, mis ei sobi mu ratta külge, siis igasugune info on teretulnud Smile
Vasta
#6

Lisaks ka veidi lihtsamat juttu.
Raami ja pleki puhastamise kohapealt - mina igatsen küll taga aegu, mil omal liivapritsimise võimalus käeulatuses oli. Praegu on suhteliselt jõhkra haavlipritsimasinale ligipääsu, haavel jäme ja roosteurkasse ei taha ronida ning surve ohtlikult suur. Raamile ja paagile haavliprits häda ei tee ja ka kõvemale plekile/porikatele. (siinkohal tahaks lgp. Veteran lausuda, et see pole mingi haavlipritsija, kes plekkdetaili ära rikubToungue...).
Tuletorud, sumpsid, mutrid saaks ka Poolast, hinnad odavamad aga kvaliteet ka odavamSad , eelmine aasta oli tuletorude paari hind vististi 80-ne euri tuuri. Torud painutusepiirkonnast kippusid lainetama veidi jms pisihädasid nagu torumutrid kroomimisega väikseks jäänud ja ei taha silindrile otsa sobida hästi...
Replika tekstiilkattega trossikõri tehakse ka ja ka siin foorumis on seda pakutud, hind kallim kui saksamaal aga kui saatmiskulud jms otsa panna, siis suurt kallim ei tulegi. Juhtmekomplekte valmistatakse ja müüakse ja müüakse ka vanamalli tekstiilkattega juhet. Juhtmekomplekt on midagi 500.- vist siia-sinna ?
Poolas kohe laat tulemasToungue, esimene juuni nädalavahetus Lätis, septembris jälle Poolas ja Lätis, oktoobris jälle meil jneCool
Vasta
#7

Kas kuidagi kuskil on võimalik tutvuda nende poolas valmistatud leegitorude ja sumpsidega? Ja kas selle u. 80 eurise summa sees on ka nende kroomimine? Ning kuidas nende tellimine käib (kas on olemas mingi replika torusid müüv pood või käib see rohkem isiklike kontaktide läbi?) ja kaua poolast torude ning muu nodi hankimisega aega võib minna?
Vasta
#8

Poolakate paugutorude peale ei tasu üldse mõtlema hakata,väga koledad,soomlaste omad viisakad aga kroom kohati väga õhuke.Sumbuti tagumised otsad maksavad ka midagi.Siis veel kodarad,vardad ,lenksud koos juurde kuuluvaga,tule võru,tagumine tuli õige klaasiga,süütekarp,siis mutrid poldid,midagi ikka läheb see maksma jah.Ja muidugi triibud kah veel .Jõudu tööle igal juhul.
Vasta
#9

(04-05-2009, 21:34 PM)chiniqua Kirjutas:  Kas kuidagi kuskil on võimalik tutvuda nende poolas valmistatud leegitorude ja sumpsidega? Ja kas selle u. 80 eurise summa sees on ka nende kroomimine? Ning kuidas nende tellimine käib (kas on olemas mingi replika torusid müüv pood või käib see rohkem isiklike kontaktide läbi?) ja kaua poolast torude ning muu nodi hankimisega aega võib minna?

Eks neid asju ole Poolast toonud üks ja teine, nii et kusagil kindlasti tutvuda saabRolleyes Ja eks neid tegijaid on ka rohkem kui üks, kaks kindlastiToungue.
Konkreetselt on mul selja taga praegu üks paar 250 ccm DKW-le tehtud torusid, hind kroomitult 80 euri umbes. On olemas poolaka netipood, sealt saab tellida aga hinnad on natuke teised vist. See konkreetne 80 euri on tootja hind, teised müüvad mõnuga edasi. Saksamaal laadal üks poolakas müüs analoogset väikese zündappi paari 150 euri , kusjuures ühel torul olid roostepesad kroomi alt välja roninud, oleks tal korralik paar olnud, oleksin suure õhinaga ostnud ka.
Nagu mainisin, paindekohad pole kõige siledamad jne... minusugusele käib küllToungueSmile. Selle tootjapoolt saatmise kohta ei oska öelda, igatahes on tal ka netis kodulehekülg olemas, suhtleb inglise keeles.
Praegu kõik, lähen koju!
Vasta
#10

värvimise ja plekitööga saan ise hakkama, triipude asukohad tänu foorumikasutajatele teada ning nende peale pintseldamiseks olemas õige kindla käega inimene, seega need asjad ei tohiks kuigi palju muret tekitada..

sumpsi otsad on ratta küljes olemas, vaja eeltööd teha ning ära kroomida.. aga tahtsingi veel teada, et kas eestis ka keegi selliseid väiksemaid detaile kroomib ja mis sellise teenuse eest umbkaudu raha küsitakse?

leidsin ühe potensiaalse süütekarbi omaniku ka internetiavarustest, kuid ühendust pole saanud.. iseenesest karp paistis igati kaunis ja puhas ja korralik ning hinnaks küsiti 1500 krooni (nagu olen aru saanud, siis nii haruldase jubina puhul hind hea).

peakski vist masinale aku peale panema ja süütesüsteemi ajutiselt organiseerima, et näha, mis häält mootor ja käikar teevad (väidetavalt oli remonditud asi enne seisma jäämist) ning seejärel juppideks lammutama ja alustama siis pleki ja värvitöödega, kuna kõikide juppide kogumist ei jõua ära oodata.

kuid siiski, raami ja paagi ja kõige muu puhastamisest... kui hakata koduse liivapritsiga möllama, siis sellest nii või naa head asja ei saa... aga kas tööstusliku haavlipritsi alla julgeb siis anda neid või tasuks karta? iseenesest väga head kogemused koplis asetseva ettevõttega Dalider, kus sealsed rõõmsameelsed töötajad mul maasturi raami puhtaks lasid, kahekomponentse raamivärviga üle lasid ja selle kõige eest 500 raha ainult küsisid... samas see oli ka maasturi raam, mitte porilaud.
või oskab keegi mõne järeleproovitud koha soovitada, kus tulemus hea?
Vasta
#11

Kui Dalider veel kuidagi tegutseb, siis miks mitte ka seekord. Paar kuud tagasi oli majas täiesti vaikus ja enda tsiklijupid võeti järgmisel päeval esimese asjana töösse, sest mehed saadeti tööpuuduse tõttu varem koju.

vanamotopisiku ohver
Vasta
#12

(04-05-2009, 14:07 PM)chiniqua Kirjutas:  Hirmsasti lootsin kirsipunast Big Grin ,kuid mis teha tuleb värvida selliseks nagu omal ajal tulles oli.

Miks nii? Vabalt võid võõbata kirsipunaseks, kui meeldib, sest ka sellistena nad omal ajal tulid. Ega see ei tähenda, et konkreetselt sinu masin seda tooni polnud, originaalvärviks loetakse seda ikkagi.

Üks link ka inspiratsiooniks: http://vvm.unicweb.ee/?p=212
Vasta
#13

(04-05-2009, 21:34 PM)chiniqua Kirjutas:  Kas kuidagi kuskil on võimalik tutvuda nende poolas valmistatud leegitorude ja sumpsidega? Ja kas selle u. 80 eurise summa sees on ka nende kroomimine? Ning kuidas nende tellimine käib (kas on olemas mingi replika torusid müüv pood või käib see rohkem isiklike kontaktide läbi?) ja kaua poolast torude ning muu nodi hankimisega aega võib minna?

No siin siis kõige lihtsam ja paljudele tuttav pakkumine (ei tea küll, et keegi sealt eriti tellinud oleks vist?)

http://www.oldtimergarage.szn.pl/store/i...Path=57_62

Nagu näha, saab 80 euri eest musta, kroomimata paari, lisaks saatmistasu ning kodune avastamisrõõm, kui paki lahti teed, et misseal sees siis ikka onToungue.
Nii et nagu elus ikka, üks teeb ja teine müüb ning vahepeal korrutab ka 2-ga, sest ega 2 % vaheltkasu võtta pole ju veel liiastSmileToungue
Vasta
#14

Olen sarnaselt eeskõnelejatele Soomes tehtud leegitorude poolt. Küll juhtus esimese paariga selline intsident et lõi esimese sõiduga ühel torul kroomi lahti, sai lastud üle kroomida ja nüüd pole rohkem probleemi olnud, toru kvaliteet on väga hea.
Leegitoru on mootorrattal üldse üks silmapaistvamaid detaile ja selle koha pealt ei tohiks kokku hoida, on minu arvamus


Vasta
#15

Vahepeal seoses torudega tuli meelde.Kas siin olevatest foorumlastest on kellegil ligipääs keerukamat sorti rauatööle.Nimelt oli kunagi juttu ühe torupainutajaga,temal oma tehnoloogia kuidas ta seda teeb.Mure oli selles ,et pole sellist pakku või kuidas seda nimetada,mille peal seda 49 toru tõmmata.Kui keegi kõva freesija mees sellise paku valmistaks oleks võimalik neid torusid ilmselt teha.Üks tõmme paar aastat tagasi maksis 45eeki.Olgu või terve poolring.Vaja oli vist tõmmata ühe korraga,sealt ka häda ,pole sellist muutuva raadiusega pakku.Ja peab olema ühes tükis.Aeg on edasi läinud ,ehk võtab keegi asja ette?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne