22-05-2009, 13:04 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-05-2009, 13:13 PM ja muutjaks oli Soobel.)
Mind ehmatasid kaasfoorumlase kassi esitletud pildid Eesti jalgrattamärkidest. Nimelt leidsin sealt enda mõistatulikule LeFuranile väga sarnaseid märke:
![[Pilt: 3tilka.jpg]](http://www.soobel.planet.ee/3tilka.jpg)
Minu LeFuranil oli ka kirja ümbrus must ja ülejäänud ornamentide vahe pärlmutterpunane.
Rattast endast siis: puudu on mul vaid rattad, ülejäänud koli on kõik alles. Keevitatud ja katkine küll, aga alles.
Lenks on puukäepidemetega, üks puukäepide on kuskil alles ka.
Kahvlilaager - Karpiidilambihoidja on kuskil alles, see on tavaline, märgita.
Kahvlimuhv on ühes tükis. Raam õnnestus kuskile auto otsa sodiks sõita, 20-sentimeetrised kõverad jupid torudest on vahelt välja saetud, vajavad asendamist.
Kahvlimuhv on dekoratiivne, ilma eraldi plekist kroonita
Porilauakinnitus on vanarataste kohta ebatavaline, varras ei käi rattamutri alla.
Porilaua kinnitussõlm on päris omapärane, porilaua timmimiseks olid ekstsentrikud. M3 polt pole õige, originaalis olid plekist ekstsentrikud varte külge needitud. Ekstsentrik on ka kodaratesse vist jooksnud, originalis pole ta vintis.
Porilauavarre murdunud porilauapoolne ots
Porilaud ise meenutab natuke Riga oma.
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/19...1e8eb1.jpg
Ketiratast esimese hooga ei leidnud kola hulgast üles, aga Peletise ketiratas on LeFurani omale väga sarnane, LeFuranil ei olnud hammasvöö juures topeltringi, kumerad krutskid olid otse hammasvöö ringi küljes.
Pedaalid on pronksmutrite ja kaussidega, pedaali tüvi pole valtsitud kaussidest ja torust, see jura on ühes tükis treitud, plekist on vaid otste kummikinnituse sõlmed. Pedaalil muidu miskid suva kummid, originaalkumm on selline valge ja viisnurgeline.
Viisnurgaornamenti esineb ka riistakotil.
Vänt meenutab natuke Turisti või StartShosse oma, ent on massiivsem, kantis külgedega ja 45kraadi faasitud servadega.
Sadul on hetkel laiali, meenutab vana Riga punutud vedrudega kolmekordse traatraamiga sadulat, aga on pikem, sihvakam, raamitraadid on peenemad. Sadula firmamärk L'INEXTENSIBLE vihjab jällegi Prantsuse päritolule.
Raamiomapärad - pildil on näha omapärane liide tagahargi toru ja sadulapoldi kinnituspleki vahel, samuti uhke kinnikeevitatud pumbahoidja. Peenelt viimistletud liited on ka tagakrokodillide juures.
Ratta ajaloost - minu kätte langes ta 10 rubla eest 1990. aastal ühe Kose kohaliku viinamaia vanamehe käest, ratta päritolust taat midagi rääkida ei osanud, vahetas teemat, nagu oleks ta selle kuskilt virutand.
Sõitnud olen sellega kõvasti ja tuuninud ka ja kõvasti ära "P#tsinud," nagu üks tuntud vanarattakoguja armastab väljendada - külge on keevitatud turisti trossihoidikuid, keskjooksu on keevitatud Dürkoppi välisrumm, viimati sõitis see Dürkoppi väntadega. Õnneks klapivad Dürkoppi vintidesse selle ratta originaalkausid, ent see konkreetne keskjooksurumm on üsna õnnetu ja väsind ega taha originaalkausse hästi sees pidada.
Kui ratta oma valdusse sain, olid tal veel säilinud raamiornamendid - punased jooned piki torusid ja justkui templiga löödud pronksikarva lillornamendid kahvlimuhvi juures ja raamitorude otstes. Ornamendid meenutasid veidi neid krutskeid, mis on Tehasesildi ülemises ja alumises otsas, ent olid pikemad ja väljavenitatud.
Spetsialistid küsivad nüüd kindlasti raaminumbrit, aga - seda pole olemas, mina pole leidnud!
Küll aga võiks spetsialistid arvata midagi ratta päritolust, valmistamisajastust, mis sorti veljed alla käisid jne. Kui kellelgi on sarnase "arhitektuuri" ja kirjeldatud raamivärvingutega ratast, oleks huvitav teada, ´kuda nad täpselt välja nägid, mina, tark teismeline, ei osanud neid ju 19 aastat tagasi enne raami ülenühkimist neid maha joonistada ega mõõta.
![[Pilt: 3tilka.jpg]](http://www.soobel.planet.ee/3tilka.jpg)
Minu LeFuranil oli ka kirja ümbrus must ja ülejäänud ornamentide vahe pärlmutterpunane.
Rattast endast siis: puudu on mul vaid rattad, ülejäänud koli on kõik alles. Keevitatud ja katkine küll, aga alles.
Lenks on puukäepidemetega, üks puukäepide on kuskil alles ka.
Kahvlilaager - Karpiidilambihoidja on kuskil alles, see on tavaline, märgita.
Kahvlimuhv on ühes tükis. Raam õnnestus kuskile auto otsa sodiks sõita, 20-sentimeetrised kõverad jupid torudest on vahelt välja saetud, vajavad asendamist.
Kahvlimuhv on dekoratiivne, ilma eraldi plekist kroonita
Porilauakinnitus on vanarataste kohta ebatavaline, varras ei käi rattamutri alla.
Porilaua kinnitussõlm on päris omapärane, porilaua timmimiseks olid ekstsentrikud. M3 polt pole õige, originaalis olid plekist ekstsentrikud varte külge needitud. Ekstsentrik on ka kodaratesse vist jooksnud, originalis pole ta vintis.
Porilauavarre murdunud porilauapoolne ots
Porilaud ise meenutab natuke Riga oma.
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/19...1e8eb1.jpg
Ketiratast esimese hooga ei leidnud kola hulgast üles, aga Peletise ketiratas on LeFurani omale väga sarnane, LeFuranil ei olnud hammasvöö juures topeltringi, kumerad krutskid olid otse hammasvöö ringi küljes.
Pedaalid on pronksmutrite ja kaussidega, pedaali tüvi pole valtsitud kaussidest ja torust, see jura on ühes tükis treitud, plekist on vaid otste kummikinnituse sõlmed. Pedaalil muidu miskid suva kummid, originaalkumm on selline valge ja viisnurgeline.
Viisnurgaornamenti esineb ka riistakotil.
Vänt meenutab natuke Turisti või StartShosse oma, ent on massiivsem, kantis külgedega ja 45kraadi faasitud servadega.
Sadul on hetkel laiali, meenutab vana Riga punutud vedrudega kolmekordse traatraamiga sadulat, aga on pikem, sihvakam, raamitraadid on peenemad. Sadula firmamärk L'INEXTENSIBLE vihjab jällegi Prantsuse päritolule.
Raamiomapärad - pildil on näha omapärane liide tagahargi toru ja sadulapoldi kinnituspleki vahel, samuti uhke kinnikeevitatud pumbahoidja. Peenelt viimistletud liited on ka tagakrokodillide juures.
Ratta ajaloost - minu kätte langes ta 10 rubla eest 1990. aastal ühe Kose kohaliku viinamaia vanamehe käest, ratta päritolust taat midagi rääkida ei osanud, vahetas teemat, nagu oleks ta selle kuskilt virutand.
Sõitnud olen sellega kõvasti ja tuuninud ka ja kõvasti ära "P#tsinud," nagu üks tuntud vanarattakoguja armastab väljendada - külge on keevitatud turisti trossihoidikuid, keskjooksu on keevitatud Dürkoppi välisrumm, viimati sõitis see Dürkoppi väntadega. Õnneks klapivad Dürkoppi vintidesse selle ratta originaalkausid, ent see konkreetne keskjooksurumm on üsna õnnetu ja väsind ega taha originaalkausse hästi sees pidada.
Kui ratta oma valdusse sain, olid tal veel säilinud raamiornamendid - punased jooned piki torusid ja justkui templiga löödud pronksikarva lillornamendid kahvlimuhvi juures ja raamitorude otstes. Ornamendid meenutasid veidi neid krutskeid, mis on Tehasesildi ülemises ja alumises otsas, ent olid pikemad ja väljavenitatud.
Spetsialistid küsivad nüüd kindlasti raaminumbrit, aga - seda pole olemas, mina pole leidnud!
Küll aga võiks spetsialistid arvata midagi ratta päritolust, valmistamisajastust, mis sorti veljed alla käisid jne. Kui kellelgi on sarnase "arhitektuuri" ja kirjeldatud raamivärvingutega ratast, oleks huvitav teada, ´kuda nad täpselt välja nägid, mina, tark teismeline, ei osanud neid ju 19 aastat tagasi enne raami ülenühkimist neid maha joonistada ega mõõta.