Postitused: 112
Teemad: 1
Liitus: Apr 2005
Maine:
2
26-05-2009, 23:34 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-05-2009, 23:38 PM ja muutjaks oli
traps.)
Ei saanud aru, kas sul laadimise signaallamp jääb põlema või mitte. Kui üldse ei põle, siis juhtmed valesti ühendatud. IZ-56 kasutatakse generaatorit G-36M1 ja pingeregulaatorit SB-32. Esmalt kindlaks teha, kas generaator annab üldse voolu või on rikkis pingeregulaator. Selleks tuleb lahti ühendada generaatori "Ш" ja "Я" klemmidelt juhtmed (mis lähevad pingeregulaatorisse) ning ühendada kontrolllambi üks ots generaatori "Я" klemmiga ning teine massiga. Generaatori mähiste kaitseks ja ergutusmähise vooluringi sulgemiseks ühendada peenikese traadiga KINDLASTI lisaks omavahel generaatori "Ш" ja "Я" klemmid kontrollimise ajaks. Kui peale mootori käivitamist hakkab kontrolllamp hööguma ja pöörete suurenemisel kontrolllamp heledamalt põlema, on generaator korras ja viga kas juhtmetes või regulaatoris. Voolu puudumisel viga enamasti generaatori harjades (kontakt!) või mustunud kollektoris, harva ka generaatori korpuse demagnetiseerumisel. Edasi juba asi lihtne.
Postitused: 33
Teemad: 3
Liitus: Jan 2009
Maine:
1
proovisin, kontrolllamp põlema ei läinud
Tormi.
Postitused: 112
Teemad: 1
Liitus: Apr 2005
Maine:
2
Kontrolli veel kord harjasid, vaata et nad oleksid otsast nõgusad ja liiguksid vabalt oma pesades, ei oleks kulunud; harja vedru survet; üks hari peab olema ühendatud "Я" klemmiga, teine massiga. Kontrolli ankru vasklamellide kulumist ning lamellide omavahelist isoleeritust vilgukiviga, vajadusel puhasta.
Postitused: 112
Teemad: 1
Liitus: Apr 2005
Maine:
2
Vilgukivi või õigemini sellest valmistatud komponente ja materjali kasutati vanemal ajal ankru vasklamellplaatide omavaheliseks isoleerimiseks, kus iga vaskplaat on ühendatud mähisega.
Veelkord vaata, et harjad oleks otsest viilitud nõgusaks ankru kumeruse järgi, et saavutada maksimaalne kontakt lamellide ja harja tööpinna vahel, samuti et harjad oleksid õigesti ühendatud. Kontrolli ankru lamelle, mis peavad olema siledad, ei tohi olla vagusid või kulumisi, samuti peavad olema selgelt nähtavad lamellide vahelised isoleer (e. vilgukivist) viigud.
Vaata päevavalguses visuaalselt generaatori ja ankru mähiseid, kas ei ole näha laki sulamist või mähisetraatide värvi muutust mustaks lühise kohal.
Kui see ka ei aita, tuleb hakata mõõtma generaatori ja ankru mähiste takistusi.
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
30-05-2009, 10:13 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-05-2009, 10:14 AM ja muutjaks oli
2715.)
Iz tüüpi masinatel siiski ergutusmähis üht otsapidi plussharja küljes ja teisest otsast pingeregulaator maandab.
Järelikult peab ergutusmähise otsa kontrolliks massi ühendama.
Suure tõenäosusega on siiski ankrumähis vigane ja uuemal ajal tehtud ankrut
ei ole kvaliteedi pärast mõtet osta.
On ka juhtunud selliseid harju mis ei juhi voolu(takistus 95 oomi).
Postitused: 33
Teemad: 3
Liitus: Jan 2009
Maine:
1
olen kuulnud jah neist ulme harjadest
Tormi.
Postitused: 33
Teemad: 3
Liitus: Jan 2009
Maine:
1
no ma tegingi, ühendasin omavahel JA ja W ning kontrolllamp JA ning massi, kas tegin vea kui massi võtsin mootorist mitte geneka korpuselt, no relee on pp1
Tormi.
Postitused: 33
Teemad: 3
Liitus: Jan 2009
Maine:
1
nii palju avastasin et 2 juhet oli ikka valesti veetud, massi juhe ja W, panin need õigesti aga ikka ei lae, töötava mootoriga pnin kontroll lambi JA ja massi ja tuluke hakkas põlema
Tormi.
Postitused: 112
Teemad: 1
Liitus: Apr 2005
Maine:
2
Kui kontrolllamp hakkas pöörete suurenedes heledamalt põlema, siis generaator annab voolu. Pingeregulaatorit PP-1 (järgmine mudel PP-32) kasutati mootorrattal M-72. Lisatakisti, mis lülitatakse sisse voolu piiramiseks kõrgetel pööretel, asub PP-1 pingeregulaatori sees.
IZ-56 generaatoril G-36M1 asub aga lisatakisti generaatoris. Originaal pingeregulaator on CБ-32 (üheelemendiline ja kaheastmeline). Kindlasti korrasta juhtmed, süüte sisselülitamisel peab hakkama põlema punane laadimise kontrolllamp esitule korpuses. Jutt sai ehk segane, aga mis parata.
Postitused: 33
Teemad: 3
Liitus: Jan 2009
Maine:
1
oot aga oli ju selline teema et kui laadimise lamp hakkab põlema siis ei lae? või mul midagi segaseks jäänud. JA ja W ma ei ühendanud kokku, kui relees ühtesi kontakte kokku klõpsutada siis tekib kerge säde vahel seda märkasin, aga muidu ise nad ei liigu
Tormi.