K:Mootori paigaldamine automaatkasti otsa?
#1

Tere!

Palun abi m ootori paigaldsamisel automaatkasti otsa?
Tegu on MB.3,0, r5 diisliga (OM617).Nimelt oleks vaja infot kuidas seda mootorit ühendada aut.kastiga.
Ise tegin nii,et panin kõigepealt hüdromuhvi käigukasti külge,just nii palju kui ta sinna vabatahtlikult läks.Seejärel panin mootori paika ja keerasin hüdromuhvi hooratta külge kinn.Siis keerasin moorori ja käigukasti korralikult kokku.Aga nüüda ei suuda starter mootorit korralikult ringi vedada.Kas viga võib olla selles,et mootor ja käigukast valesti kokku pandud.
Ja hüdromuhvist tuli ka natuke õli välja kui ta maas oli.

Tänud ette!
Ando.
Vasta
#2

Ju siis turbiin ei läinud ikka lõpuni otsa.Bmw kastil lõpeb selline asi õlipumba purunemisega.
Tegelikult läheb turbiinile päris palju võlle nuuti(Käigukasti vedav,Turbiinilukk ja õlipump)ja need ei taha kuigi hästi omavahel õigesse asendisse sattuda.
Eriti käib see õlipumba kohta, sest seda tsentreerib turbiini ots.
Kõige lihtsamalt peaks saama kasti otsa peale keerates ja turbiini keerutades ja loksutades.Samas pidada trelliga kõige lihtsam olema võlle kokku ajada.
Ja peale käigukasti poltide pingutamist peab hooratta ja turbiini vahele jääma vähemalt 1mm vahe, mis tõmmatakse kokku viimasena.
Vasta
#3

Muhv peab vabalt ringi käima kasti võlli otsas ja mootorit peab saama käega ringi keerata(no mina keeran käega, mõnel võib vaja olla võtmega keerata rihmaseibist). Kui mootor kinni jääb ja kõvasti kinni keeratakse, siis võib asi väga halvasti lõppeda.
Ma olen siiani küll mootori koos muhviga kasti otsa sokutanud.

Dad.

Idiootidega ei ole mõtet vaielda, nad tõmbavad su oma tasemele ja siis löövad kogemusega.
Vasta
#4

Kurat ma ütlen,loll pea on käte ja jalgade nuhtlus,oleks pidand enne küsima kui kruttima kukkusin.
Aga kas viga saab ainult käigukast või võib ka mootoriga midagi juhtuda.(Mootorit käima ei ole pannud).
Ando.
Vasta
#5

Mootoriga ei juhtu miskit.
Nüüd keera mootorit ja käigukast ühendavad poldid uuesti lödvaks, siis keera turbiini hooratta küljes hoidvad poldid lahti ja keera turbiini edasi-tagasi, äkki potsatab veel nöksu sissepoole käigukasti. Kui nii juhtub, siis keera köigepealt kinni mootorit ja käigukasti ühendavad poldid, kui need kinni siis peab turbiin veel vabalt liikuma/ringi käima. Siis kinnita turbiin ja saad teada kas suutsid ölipumba käigukastis peeti keerata vöi mitte.....sul on 50/50 ðansid praegu.

Saab ka nii panna nagu dad kirjutas, et enne turbiin mootori külge ja siis kast otsa, aga vöimalused käigukasti völlide kaelas olevat simmerit vigastada on siis palju suuremad ja seda üldiselt ei soovitata proovida kunagi.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#6

Kirjutad, et panid hüdromuhvi hooratta külge kinni, automaatkesti korral on oma hooratas, mis on tunduvalt õhem!Toungue
Vasta
#7

(10-05-2010, 05:21 AM)miilits Kirjutas:  Kirjutad, et panid hüdromuhvi hooratta külge kinni, automaatkesti korral on oma hooratas, mis on tunduvalt õhem!Toungue

Hooratas on sama millega see hüdrumuhv oli teises mootoris.Niiet see asi on õige.
Vasta
#8

Kui kast on neljakäiguline mehhaaniline, siis sellel lõpeb sihuke jõuvõte enamasti õlipumba purunemisega. Samas ei tohiks õlipumba ajamiratta purustamine veel mootorit kinni puua...

MB sidurikojas on turbiini kinnituspoltide keeramiseks luuk. Turbiinilukku sellel olla ei tohiks.

Aga võis ka õnneks minna ja õlipump on lihtsalt kinni ning tihendidki veel terved. Tõsi, ma ise pole sellisest õnnestumisest kuulnud, aga mõni tuttav olevat kuulnud sellisest juhtumist oma tuttavalt...
Vasta
#9

Kas hüdromuhv tuleb enne paika panemist õli täis valada?
Ja kuidas saab kontrollida kas õlipump on töökorras?
Ando.
Vasta
#10

(10-05-2010, 12:44 PM)ando4 Kirjutas:  Kas hüdromuhv tuleb enne paika panemist õli täis valada?
Ja kuidas saab kontrollida kas õlipump on töökorras?
Ando.
Hüdromuhvi ei pea õli täis valama. Õlipump peaks korras olema, kui sisemise hammasratta nagad, mis muhvi otsa vahedesse lähevad, on paigas ja ilma murdumisjälgedeta, vaadata saab lambiga valgustades ja see hammasratas peab ka kergelt ringi käima kui nt. kahe peenema kruvikeerajaga keerata samadest nagadest.

Do'nt panic
Vasta
#11

Võtsin nüüd mootori uuesti maha.Katki on käigukasti võlli ümber olev metallrõngas.See asub siis sidurikoja ja käigukasti seinas.(Loodan,et saate aru).
Kas seda saab/tasub parandada,või pean uue käigukasti muretsema.
Vasta
#12

(11-05-2010, 21:45 PM)ando4 Kirjutas:  Võtsin nüüd mootori uuesti maha.Katki on käigukasti võlli ümber olev metallrõngas.See asub siis sidurikoja ja käigukasti seinas.(Loodan,et saate aru).
Kas seda saab/tasub parandada,või pean uue käigukasti muretsema.

Vana tüübi kast käis pooleks, pump ja kast ise on lahus ja nüüd on sul pumba osa konkreetselt puruks ning ka pead vähemalt pumba ära vahetama ... iseenesest saad uue pumba ainult teise kasti küljest ja vahetuseks pead kasti nagunii maha võtma ... kokku võtvalt on sul kasti vahetus ees.

Dad.

Idiootidega ei ole mõtet vaielda, nad tõmbavad su oma tasemele ja siis löövad kogemusega.
Vasta
#13

(11-05-2010, 21:45 PM)ando4 Kirjutas:  Võtsin nüüd mootori uuesti maha.Katki on käigukasti võlli ümber olev metallrõngas.See asub siis sidurikoja ja käigukasti seinas.(Loodan,et saate aru).
Kas seda saab/tasub parandada,või pean uue käigukasti muretsema.

Mis metallrõngas see on? Kas liuglaager, mis hüdromuhvi tsentreerib? Selle saab ära vahetada, ka treialil teha lasta, kui mõni kastide remontija seda sulle ei anna. Kui on pumba sisemine hammasratas, siis tuleb pump lahti võtta. Poleks paha mõni pilt, siis saaks rohkem aidata...

Do'nt panic
Vasta
#14

[Pilt: mb16bolt3.gif]

Pole küll sama käigukast aga peaks olema põhimõtteliselt sama sugune.Katki on tetail nr.80.(Noolega on näidatud ratas mille peale ta läheb).Asub sidurikojas.
Kas ma võin/tasub käiguksatil selle otsa kaane maha keerata kust võll läbi tuleb.
Loodan,et on pildist kasu.
Ando.
Vasta
#15

Kaane pead maha keerama. Kahtlustan siiski, et see rõngas katki ei ole, seda pole ilma kasti avamata lihtsalt näha... Siin pildil pole pumpa üldse näha. Tee foto.

Do'nt panic
Vasta
#16

Sain lõpuks ka mingid pildid tehtud.Loodan,et nendest ka midagi abi.
[Pilt: kigukast003.jpg]

Uploaded with ImageShack.us
[Pilt: kigukast004.jpg]

Uploaded with ImageShack.us

Katki olev rõngas on noolega näidatud!

[Pilt: kigukast008a.jpg]

Uploaded with ImageShack.us
[Pilt: kigukast009.jpg]

Uploaded with ImageShack.us
Vasta
#17

Nüüd pead pumba lahti võtma, poldid on "seespool". Keerad natuke lahti ja surud või koputad vaikselt poltide pihta, kuni pump liikuma hakkab, lõpuks keerad poldid täitsa välja ja pump ongi laiali. Kui oled lahti võtnud, näed täpsemalt, mis katki on.

Ahjah, pumba poltideni pääsemiseks pead välja võtma suure "kolvi" pumba tagant, selleks tuleb suruda alla seib, millele väiksed vedrud toetuvad ja stopper lahti lasta ning seib vaikselt vabastada. Kolvi saab kätte ühtlaselt ülespoole sikutades ja samal ajal pöörates ümber telje, pöördub ta ainult mõne mm-i. Tagasi pannes peab tähelepanelik olema, et kolvi tihendeid ära ei rikuks, välimise saab oma kohale nt lehtkaliibri lehega vaikselt aidates, sisemise panekuks olen kasutanud kiletükki ümber võlli, et tihendi serv ei jääks seal olevate soonte taha, teip hästi ei sobi, seda on pärast raskem kätte saada.

Do'nt panic
Vasta
#18

Nüüdseks on selge,et õlipump on katki.Hetkel oleks võimalus osta töökorras käigukast 1500.- Tekib küsimus,kas on mõtekam osta uus,kui vana korda lasta teha?
Ando.
Vasta
#19

(12-06-2010, 21:21 PM)ando4 Kirjutas:  Nüüdseks on selge,et õlipump on katki.Hetkel oleks võimalus osta töökorras käigukast 1500.- Tekib küsimus,kas on mõtekam osta uus,kui vana korda lasta teha?
Ando.

Ilmselt oled juba otsuse teinud, aga kui mingi garantii ka müüja poolt on, siis pane töökorras kast külge. Kui saad pumba odavamalt remonditud (ilmselt mitte), siis võid seda ka kaaluda.

Do'nt panic
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne