Targemate nõu vaja mootoriõli osas
#1

Ostsin omale auto - Subaru L-series ´89. Aga lugu selline, et mootoriõli tase on nibin-nabin mõõtevarda alumise kriipsu peal. Peaks juurde valama. Aga... eelmine omanik mäletas vaid seda, et õli seal mootoris on mingi 20W50 sj/cf high quality engine oil. Mis firma oma ja kas täis- või poolsünt (või hoopis mineraal, mida ma küll eriti ei usu), seda ei tea. Ja kui ma nüüd sinna mingit suvalist samade parameetritega (20W50) poolsünti juurde valan, mis juhtub? Või kui lisada näiteks täissündile poolsünti? Või ühe tootja õlile teise oma? Ma olen kuulnud arvamusi seinast seina. Mõni arvab, et ei juhtu midagi, teine jälle, et hakkab vahutama ja võib hullemal juhul mootori kokkugi lasta. Kellel on kogemusi? Mida soovitate? Kas riskida lihtsalt mingi samade näitajatega õli juurdevalamisega või tuleks ikkagi õli+filter ära vahetada?

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#2

(06-08-2010, 17:18 PM)Mossemees Kirjutas:  ...või tuleks ikkagi õli+filter ära vahetada?
Ise küsid ise vastad.
Et poleks südamevalu, muidugi uus õli ja filter. Nagunii tuleks ju igavene ports juurde valada.
Vasta
#3

Kui see õli seal mootoris kõige värskem välja ei näe, siis mina ka ei hakkaks küll eksperimenteerima(kui peremees ei mäleta, mida ta sisse kallas, siis ei ole ka eriti kindel, et ta mäletab seda täpselt, millal see tehtud sai ehk palju sellega sõidetud on), ja paneks ikka uue õli ja filtri...
Vasta
#4

Ega endine peremees peagi mäletama: siin Austraalias lasevad inimesed õlivahetuse üldjuhul teeninduses teha Big Grin. Minul endal on paraku sellised vana kooli kombed küljes ja eelistan igasugust autoremonti võimalusel ise teha. Lihtsalt, ma pole oma elus sellise probleemiga varem kokku puutunud ja seepärast küsingi. Aga õli mootoris näeb iseenesest suht-koht värske välja. Otsisin kapoti alt hulk aega õlivahetuse kleepsu, aga ei leidnudki. Eks homme valge päevaga vaatan igaks juhuks veel. Timing belt-i e. hammasrihma vahetuse kleepsu leidsin küll. On teine selle järgi vahetatud 2008. aastal. Odomeeter on sellest ajast kõigest ca. 2000 km edasi kerinud...

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#5

(06-08-2010, 17:18 PM)Mossemees Kirjutas:  Ostsin omale auto - Subaru L-series ´89. Aga lugu selline, et mootoriõli tase on nibin-nabin mõõtevarda alumise kriipsu peal. Peaks juurde valama. Aga... eelmine omanik mäletas vaid seda, et õli seal mootoris on mingi 20W50 sj/cf high quality engine oil. Mis firma oma ja kas täis- või poolsünt (või hoopis mineraal, mida ma küll eriti ei usu), seda ei tea. Ja kui ma nüüd sinna mingit suvalist samade parameetritega (20W50) poolsünti juurde valan, mis juhtub? Või kui lisada näiteks täissündile poolsünti? Või ühe tootja õlile teise oma? Ma olen kuulnud arvamusi seinast seina. Mõni arvab, et ei juhtu midagi, teine jälle, et hakkab vahutama ja võib hullemal juhul mootori kokkugi lasta. Kellel on kogemusi? Mida soovitate? Kas riskida lihtsalt mingi samade näitajatega õli juurdevalamisega või tuleks ikkagi õli+filter ära vahetada?


20W50 on mineraalõli ... üldjuhul kasutatakse seda vanemates autodes suveperioodil kui mootor hakkab juba väsimuse märke näitama ja madalama viskoossusega õli puhul kipub õlisurve madalaks jääma ...
kui mootoris olev õli on veel läbipaistev siis võid julgelt samade numbritega õli juurde valada ... tootjafirma pole oluline ...
Vasta
#6

muuseas on kaubandusvõrgus müüa ka nn pealevalamisõli, ju ta siis on neutraalne kõigi suhtes
Vasta
#7

(06-08-2010, 19:12 PM)Mossemees Kirjutas:  Ega endine peremees peagi mäletama: siin Austraalias lasevad inimesed õlivahetuse üldjuhul teeninduses teha Big Grin. Minul endal on paraku sellised vana kooli kombed küljes ja eelistan igasugust autoremonti võimalusel ise teha.

Mis nu õlivahetuse hinna sääl aussimaal ka ommava?
Pagan, pean juba kuu aega kodus garaazhi ehitama, a nä ei saa mette asjale pihta. Aastake sai kodost ää olduss, frangimaal, ja vot hakkasingi mõtlema, et mida kuradit ma tast siia ehitan...? Läen franki tagasi ja teen hoopiselt sinna ning saan päevapäält rikkass Big Grin.
Kui ühe rehvi ringilöömise eest küsitakse juba 20 eurut (312.-eeku, jolki-palki!), no mida siis õlivahetuse eest nõutavast summast arvata?
Eih, hääoluriik, mis muud ja egas meil om ka varste hääoluriik. Ainult hindade poolest Big Grin. Las tu euru tulep, siis nakava kõik ägisema ja euruupan ommi autusi remontman käima - odavamp ku kodumaaal ju!
Vasta
#8

(06-08-2010, 23:05 PM)Janka Kirjutas:  Mis nu õlivahetuse hinna sääl aussimaal ka ommava?
Pagan, pean juba kuu aega kodus garaazhi ehitama, a nä ei saa mette asjale pihta. Aastake sai kodost ää olduss, frangimaal, ja vot hakkasingi mõtlema, et mida kuradit ma tast siia ehitan...? Läen franki tagasi ja teen hoopiselt sinna ning saan päevapäält rikkass Big Grin.
Kui ühe rehvi ringilöömise eest küsitakse juba 20 eurut (312.-eeku, jolki-palki!), no mida siis õlivahetuse eest nõutavast summast arvata?
Eih, hääoluriik, mis muud ja egas meil om ka varste hääoluriik. Ainult hindade poolest Big Grin. Las tu euru tulep, siis nakava kõik ägisema ja euruupan ommi autusi remontman käima - odavamp ku kodumaaal ju!
No kost ma noid õlivahetuse hindu tiä? Olõ'i ma viil õli vahetanu'. Ma siin tõistõ miistega kah aruti eilä õllõputli takan asja ja leidsemi, et olõ'i hättä midagid kut säänest sarnast õli juurde kallata. Paremb iks kui mitte midagi. No ma kävegi täämbä bensujaaman ja ostse paagi kõrimulguni täüs ja võtse üte plännergatäüe õli (5L masse' kuskil 30$) ja jahutusvedelikku kah. Käruti tükk aiga müüda seda Perthi liina niisama ringi kah. Vaja ju natuke oppi' tuud tõistpidist liiklust ja hüvapuulse rooliga autuga sõitmist. Aga olõ'i hullu midagi. Väega hää olli. Ma ju enne seda oma katessa kuud autujuhtimispaastu pidanu'. Eestis vei' oma Þiguli jo eelmise aasta novembrin enne reisi ää maale saisma ja siin kah es oleki olnu' ennemb vajadust autu järgi.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#9

Jätkaks siis seda teemat natuke. Tehnika ikka seesama:
[Pilt: 10254869_UJ52Eq.jpeg]
Täna sain siis õlivahetuse hinna kah teada: 35AUD (uus filter sealhulgas). Õli oli mul endal varem valmis ostetud. Natuke sai kunagi sellest plännergast peale valatud ka, nii et nüüd oli ca 4 liitrit järgi. Ma algul kartsin, et äkki jääb sellest väheks. Noh, töökojas valati see kõik rõõmsalt sisse ja tulemus sai selline:
[Pilt: 10254867_IHk3Xg.jpeg]. Ehk siis tubli poolteist normi (peale õlivahetust sõitsin ca. 3 km koju, seega peaks nagu kogu süsteemi ja filtri selle ajaga kenasti ära täitma). Paljuvõitu vist nagu? Vähemalt minu arvates? Või kui palju on liiga palju? Aga loeks targemate arvamusi ka enne kui peenikest voolikut ja suurt süstalt hankima hakkan...

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#10

Kui mootor õli kiirelt vähemaks ei joo, siis nats palju jehh on teda sääl mootoris.
A säärane teenuse hind + includ.filter polegi ju mingi hind tegelikult.
Imedemaa Smile. Meeldivat jätku enne suurt suve!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne