Vene ratta kraan
#1

Kas kas kellelgi on mingi hea võte, kuidas saaks kõige tavalisema vene ratta kraani väga hästi pidama? Ise olen proovinud erinevaid lihvimise, treimise ja muid nippe, kuid rahuldavat tulemust ei ole veel saavutanud.
Võimalus on alati küll uus osta, kuid kuna neid kraane mul ikka leidub, siis ei tahaks kohe uue järele joosta, kuna keegi ei garanteeri, et uus vene jupp ikka korralikult peab.

Usun (ja loodan), et kindalsti keegi vanematest olijatest on antud probleemiga kokku puutund ning oskab midagi head soovitada.
Vasta
#2

Jeesh, tahaks ka teada. Sai motopoest isegi uus "vene kraan" ostetud aga ikka on ratta all bensiinilaik ja 2-3 nädalaga mõned liitrid kütust vähem. Pinguta kinni, peab veidi paremini, käib raskemalt, ei toimi.

Miskis nõuka aegses auto-moto raamatus oli juttu kraani koonuspinna määrimisest mingi massiga, mille nime olen kahjuks unustanud. Ei osanud seda õppejõud koolis meenutada, ega leidnud ise enam üles. Keegi ehk teab mõnda bensiinikindlat määret?

Soovitati mõnest bensiini kindlast plastist treida uus koonus, ehk toimib, ei tea.

vanamotopisiku ohver
Vasta
#3

Tere.

Siin pole muud kui lihvimispasta abiks. Võtad kraani lahti, paned lihvimispastat vahele ja töötled niikaua kuni kokkupuudepind on piisavalt suur.


Lugupidamisega
Marko
Vasta
#4

(07-09-2010, 22:59 PM)Prii Kirjutas:  Kas kas kellelgi on mingi hea võte, kuidas saaks kõige tavalisema vene ratta kraani väga hästi pidama? Ise olen proovinud erinevaid lihvimise, treimise ja muid nippe, kuid rahuldavat tulemust ei ole veel saavutanud.
Võimalus on alati küll uus osta, kuid kuna neid kraane mul ikka leidub, siis ei tahaks kohe uue järele joosta, kuna keegi ei garanteeri, et uus vene jupp ikka korralikult peab.

Usun (ja loodan), et kindalsti keegi vanematest olijatest on antud probleemiga kokku puutund ning oskab midagi head soovitada.

Igas majapidamises leidub klaasi.Vaja võtta klaasitükke ja need peeneks tampida.Sellega tuleb ka ettevaatlik olla,et puru silma ei lendaks.Tuleb klaasitükid riide või mõne muu asja sisse panna.Haamriga peeneks tampida ,et jääks ühtlane peenike puru.Seda on vaja segada vähese õliga.Selleks, et asi koos seisaks.Selle kraamiga tuleb kraane lihvida.Umbes niimoodi nagu klappe lihvitakse.Olen saanud sedaviisi oma vanaauto bensiinikraani pidama. Selle õpetuse sain ühelt vanalt autojuhilt.Kindlasti on poes saadaval igasugu pastasid,kuid milleks kulutada raha,kui klaas vedeleb lausa tänaval maas.
Vasta
#5

Käia kivi puru on võlusõna. Selle lihvimise miinuseks on aga see, et koonuspinna lihvimisel läheb ka kraani sisemine detail peenemaks. lõpuks võib juhtuda aga see,et kraani tila ei pruugi enam normaalselt otsa mahtuda.
Vasta
#6

Tere.

Klaasipuruga ma polegi proovinud. Klaasipuru peab vist eelnevalt läbi peene sõela laskma, sest kui suuremad tükid sisse jäävad, ja kindlasti jäävad, siis tekitavad need kohe sooned sisse. Käiakivi või luisu puru on kindlam varjant, sest tera on ühtlase suurusega. Segada õliga ära ja väga hea vahend. Ise olen kasutanud seda varjanti klappide lihvimisel. Käiakivi või luisu peab ka võtma sellise paraja, et ei oleks liiga jäme tera. Muidu on tulemus hullem kui enne.


Lugupidamisega
Marko
Vasta
#7

Mina soovitaksin poleerimiseks kasutada tavalist tuhka, mis vee või õliga segatud.

(09-09-2010, 09:34 AM)Baracus Kirjutas:  Tere.

Klaasipuruga ma polegi proovinud. Klaasipuru peab vist eelnevalt läbi peene sõela laskma, sest kui suuremad tükid sisse jäävad, ja kindlasti jäävad, siis tekitavad need kohe sooned sisse. Käiakivi või luisu puru on kindlam varjant, sest tera on ühtlase suurusega. Segada õliga ära ja väga hea vahend. Ise olen kasutanud seda varjanti klappide lihvimisel. Käiakivi või luisu peab ka võtma sellise paraja, et ei oleks liiga jäme tera. Muidu on tulemus hullem kui enne.


Lugupidamisega
Marko
Vasta
#8

(09-09-2010, 09:34 AM)Baracus Kirjutas:  Tere.

Klaasipuruga ma polegi proovinud. Klaasipuru peab vist eelnevalt läbi peene sõela laskma, sest kui suuremad tükid sisse jäävad, ja kindlasti jäävad, siis tekitavad need kohe sooned sisse. Käiakivi või luisu puru on kindlam varjant, sest tera on ühtlase suurusega. Segada õliga ära ja väga hea vahend. Ise olen kasutanud seda varjanti klappide lihvimisel. Käiakivi või luisu peab ka võtma sellise paraja, et ei oleks liiga jäme tera. Muidu on tulemus hullem kui enne.


Lugupidamisega
Marko

Klaasipuru ei pea sõeluma.Mingeid sooni ei teki.Ka vanasti oli käiapuru ja õli saada,kuid pronkskraanide puhul seda varianti ei kasutatud .Ju siis oli asjal mingi konks man.
Klappide lihvimisel käiapuru asendamatu materjal,kuid käia alt võttes tuleb rauast puhtaks saada.Vanemad mehed olid seda käia alt korjatud puru veega leotanud,kuid ise pole viitsinud nii peene alaga tegeleda.Olen lihtsalt käia teise käiaga käianud.Sedamoodi olen puhta käiapuru saanud.
Vasta
#9

(07-09-2010, 23:55 PM)Nobody Kirjutas:  ... 2-3 nädalaga mõned liitrid kütust vähem. ...
See kraan pole vist mõeldudki uunikumide küttetaseme säilitamiseks, kui tegemist on pidevalt sõitva masinaga, siis ei ole ka kolm päeva seismist mingi probleem (isiklik kogemus ca 20 aasta tagant).
Vasta
#10

(10-09-2010, 22:44 PM)Potsataja103 Kirjutas:  See kraan pole vist mõeldudki uunikumide küttetaseme säilitamiseks,

On ikka, mul seisab IZ talv läbi täis paagiga ja kevadel ikka kõik alles.
Eks ta ole nagu vene küünaldega, et kui 10tk ostad, saad äkki mõne sellise mis töötab.

Ise soovitaks eri kraanide korpuseid ja koonuseid kokku sobitada - endal oli jama, et filtrikambri servast ajas läbi. Lõpuks leidsin ka sellise kopsiku, millega läbi ei ajanud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne