1920ndate meesteratta jäänused (Opel '24/25?)
#1

Olemas on raam koos esikahvli, väntade ja ketirattaga. Tugevalt roostes ja vanarauas veidi kõveraks painutet, aga hea tahtmise korral siiski taastatav.

Raam on üsna jämedatoruline, sisemuhvidega. Vändad ümara profiiliga, kinnitus teljele trapetsistuga. Kinnituse ümbrused väntadel rihveldatud (vt fotod). Ketiratas 5/8" ketile, 44 hammast. Ketiratta mustriks ringikujulised väljalõiked, kaheksa suuremat, 16 väiksemat. Ketiratta kinnitus vändale nelja poldiga. Silt on kadunud, auke esmapilgul ei paista (pole ka roostest puhtaks nühkinud).

Tagakahvel roostest pea olematuks puretud. Pumbaklambrid alumisel kaldtorul. Leistangi laagri ülemine, keermega torule kinnituv koonus kausjas (a la 1930ndate lõpu rootslased).

Raaminumber 779281, sadulaalusel muhvil.

Millega on tegu? Selge see, et 1920ndate aastate (või vanemagi?) rattaga, millele viitab 5/8" kett. Tegumood saksalik, aga kes tootjatest jõudis tollal juba 800 tuhande alla? Seepärast pakun Tilmani baasi ette võttes, et tegu võiks olla Opeliga 1924/25. aastast?

[Pilt: opel25_1.jpg]

[Pilt: opel25_2.jpg]

[Pilt: opel25_3.jpg]

[Pilt: opel25_4.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#2

Kui antud raaminumber sobiks Opeli toodangule 1924/25, siis on ka see ainus põhjus, mis võimaldaks antud raami Opelile omistada. Mina ei näe selle asja juures ühtegi Opelile viitavat detaili, vähemalt 20-ndate keskel väljalastuile.
Ketiratas on ka üsna naljakas, kas on 1/8 laia ketile (ilmselt laiemale)?
Sobiks sinna kanti ksf! Illi12345 praegu identifitseerinises oleva raamiga, robustne ja suure nr-ga. (mingi külasepa toode, eriti kui sildiauke välja ei tule)?
Vasta
#3

kas raaminumbri viimane number ei tundu kahtlane?
Vasta
#4

.. ja säärast juustumotiiviga ketiratast olla näidatud saksa velolehel (http://www.altesrad.net), kinnitus ja ketirant küll erinevad käesolevast. ehk oli kombekas ketirattamuster ja kasutati teatud ja teadmata tehaste toodanguil variatsioone?

margiks pakutud mars, raaminumbriga 96057 ja aastaarvuks 1908

   
Vasta
#5

et igaksjuhuks oleks olemas veel info sarnasest juustumotiivist Hammonia ketiratta näol
   
Vasta
#6

Andke andeks, aga ei saa viimase pildi tekitatud vaimustust jagamata jätta:
Herren-Touren-Maschine No. 49.
Kõlab ikka hästi!

andke mulle ratas ja ma veeren minema
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne