Postitused: 88
Teemad: 26
Liitus: Apr 2002
Keegi oskab öelda, miks ei lähe õli siis oliradikasse, kui ta teatud temperatuurini soojeneb? Autoks ikka Omega 2.3 TD. Kas kuskil on mingi õli termaostaat or smth? Nimelt on mul õli radikas kogu aeg külm, sõida palju tahad...
Postitused: 3,669
Teemad: 114
Liitus: Jan 2003
Maine:
36
õlifiltri juures - kust radika-torud peaksid alguse saama, pidi jah termostaat olema (vähemasti bensiini-ooplitel). Ise pole näinud, aga olemas ta on

minu õliradikas on kah praeguste ilmadega külm.
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 88
Teemad: 26
Liitus: Apr 2002
mul on ta igasuguste ilmadega külm, olgu suvi või talv... aga mis kraadide pealt ta avanema siis peaks?
Postitused: 3,669
Teemad: 114
Liitus: Jan 2003
Maine:
36
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: vjatka
Autoks ikka Omega 2.3 TD.
võib-olla tähekombinatsioon \"TD\" takistab avanemist (eriti just see
D-täht)

ok, nali naljaks - enda tehnika seda poolt soojemate ilmadega ei uurinud, niiet ei tea. Eks kui teinekord pikemalt kohapeal tiksun, siis uurin! Muide, õliradikas peaks olema kõigil (vähemalt 2.0) GSI-del - ka ühe nukkvõlliga motodel. Sama mootoriga non-GSIdel (ehk siis 8V Kadett sedaan+caravan, lisaks 8V OmegaA-VectraA) aga seda radikat pole.
...eks ta üks mõttetu \"vile\" ole vast.
kui järele mõelda, siis mootoripesu tegemisel (kui moto juba oma masinal oli, augustis) olin unustanud õliradika toru pingutada - tulemuseks oli liitrike pesuõli maas. Külma mootoriga - ning õhutemp. kah eriti kõrge polnud, aga \"klapp\" pidi ometi lahti olema... Hmm - hakkasin ise alles nüüd asja üle mõtlema.
noh, GAZ-UAZ-mehed - kuidas teil selle asjaga on? Pidevalt õliradikas taga?
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 203
Teemad: 10
Liitus: Oct 2002
Maine:
1
Vähemalt osadel masinatel toimib see termostaat õlisurve kaudu. Kuumal mootoril õlisurve langeb ega jaksa enam seda klappi kinni hoida, kustkaudu õli radikasse lastakse. Arvestatud on nii, et klapp avaneks nii 80 kraadi juures.
Postitused: 88
Teemad: 26
Liitus: Apr 2002
krt, mul põhiprobleem selles ongi, et kui mootor soojaks läheb, tahab surve kuidagi ära kaduda (punane tuluke hakkab madalatel pööretel ca 600p/min vaikselt virvendama). Teine õliga seotud jama on selles, et vahepeal siis kui ppikemad sõidud on, hakkab see kollane tuli vilkuma, kus on õlikann ja all lainetus. Ise kahtlustan vaikselt õlipumpa.
Mis te arvate?