ZIT-i mootor
#1

Mul on maal üks isetehtud traktori moodi asi, millel on peal vana ZIT-i mootor. Mootor on omadega üsna läbi, kas oskaks keegi öelda, mis selle ZIT-i mootori parameetrid (võimsus, pöörded) on ja millega teda oleks sobiv asendada.
Vasta
#2

Двигатель ЗИД-4,5 карбюраторный, четырехтактный, одноцилиндровый, с воздушным охлаждением и рабочим объемом цилиндра 520 см3; ход поршня 90 мм; диаметр цилиндра 86 мм; степень сжатия — 5,3; номинальная мощность — 4,5 л. с.; число оборотов коленчатого вала при этой мощности не более 2000 об/мин; ЗИД-4,5 оснащен встроенным редуктором, вал которого вращается со скоростью 333 об/мин на первой передаче и со скоростью 687 об/мин — на второй. Расход топлива 1,5 кг/ч. Система зажигания с маховичным магнето, запуск — шнуром или пусковой рукояткой, габаритные размеры: 615X490X678 мм; вес сухого двигателя 65 кг.
Vasta
#3

Tänud info eest !
Vasta
#4

Isetehtud traktorid valmistati juppidest, mida leidis. Tavaliselt võeti tugevusvaruga. Tavaline ja väga õnnestunud komplekt töökindluselt sisaldas Gaz-51 tagasillda ja mõne Gaz-ilise käigukasti. Zid mootori jõud on liialt lahja, et selliseid agregaate ära tappa. Muidugi tegid meistrid ka muudest ja palju nõrgematest tükkidest traktoreid, tugevuse paneb paika kõige nõrgem detail. Kogu eelnev jutt selleks, et Zid-i parameetreid ei peagi võib-olla väga täpselt taga ajama. Äkki on sellist mootorit isegi palju? Äkki sobiks vana Datsun paremini? Või mis iganes.
Muideks oli ZID 4,5 väga levinud ja suht lollikindel mootor. Äkki oleks kõige parem mootor ZID-i asemele ZID. Seda zitta ikka liigub aeg-ajalt, vahel isegi päris uusi. Näiteks ZIIN , või siis ZIIN

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#5

See konkreetne riist on ka Gaz-51 tagasilla ja käigukastiga ja miskit teerulli sidur on ka. Eks ma ise plaanin ka esialgu ZID-i juurde jääda, iseenesest suht lihtne ja lollikindel asi.
Vasta
#6

Veel selline küsimus. Kas on head mõtet kuidas sellel ZID-il süüde õigeks sättida. Seal ju selline ehitus, et süüdet saab regullida ainult mahavõetud hoorattaga.
Vasta
#7

(01-06-2012, 08:12 AM)Sassu Kirjutas:  Veel selline küsimus. Kas on head mõtet kuidas sellel ZID-il süüde õigeks sättida. Seal ju selline ehitus, et süüdet saab regullida ainult mahavõetud hoorattaga.
Miks tunned vajadust süüdet reguleerida?
Enda vanal Zidil saab muuta ainult kontaktivahet, mitte aga otseselt nurka.
Kui tagasi tõmbamise pärast käivitamise ajal kahtlustad, siis enda kogemustel pakuks välja kaks võimalikku põhjust- kas liiga lahja segu käivituse ajal või nõrk tõmme...
Vasta
#8

Eks need mootorid käivituvad igaüks natuke erinevalt, aga minu ZID tuleb esmalt keerata natuke üle survetakti lõpu ja siis tõmmata. Seega siis töötakt - väljalase - sisselase - ja siis survetakti lõpus peaks tööle minema ja ei löö ka tagasi. Kui aga üritada panna nii, nagu teisi mootoreid, et keerad survetakti poole peale ja siis annad vänta (või tõmbad nöörist), siis lööb kindlasti tagasi. Aga noh, iga mootor käivitub omamoodi, kuldset reeglit pole kunagi kõigi mootorite jaoks korraga.
Vasta
#9

Tegelikult tagasilöögi probleemi mul polegi. Lihtsalt oli vaja süüde õigeks seada. Aga täna tähelepanelikumal vaatlusel leidsin hooratta võllilt kaks märget: üks 0 mis näitab kolvi ülemist surnud seisu ja teine, tähega 3 (zažiganije) peaks siis olema koht, kus kontaktid lahutuvad. Seadsin selle kriipsu järgi kontakti paika ja sain mootori töö päris sujuvaks. Ainult käivitamine on endiselt probleemne. Säde on ilus, aga ikka läheb jupp aega, et ta käima saada. Ju siis kütusesegu ikka tahab timmimist või on siis mingi "kala"veel kuskil.
Vasta
#10

Küünal, ikka küünal ka kontrollida ja võimalusel mõne lääne analoogi vastu vahetada.
Vasta
#11

Vene masiale soovitan ikka vene küünalt näit.A-11u on viis pluss sinna
Vasta
#12

Tänapäevaseid A-11U ei soovita osta, viimane p*sk. Endale on sattunud poest ostes ,mitmeid kordi sellised,mis võib peale mõnda aega töötamist. Visata pika kaarega prügikasti.
Veneaegne(sdelano v USSR) A11U on tunduvalt parem aga ka nende hulgas esineb praaki. Mina pooldan sama hõõgarvuga lääne analoog küünalt, vastupidavuselt ja kvaliteedilt teine tera.



Vasta
#13

(10-06-2012, 10:48 AM)Armex Kirjutas:  Vene masiale soovitan ikka vene küünalt näit.A-11u on viis pluss sinna

Millel see soovitus põhineb?

Minu kogemus näitab, et vaid 12,5 % neist kõlbab kasutada (ostsin kunagi mossele kaks komplekti. 1 küünal töötas aasta täis, teised loobusid riburada varemToungue). Peale lääne analoogile üleminekut mu masinatel (mossed, MF, traktori käivitusmootor) enam süüteprobleeme ei ole esinenud...
Vasta
#14

(31-05-2012, 14:35 PM)Wiki432 Kirjutas:  Isetehtud traktorid valmistati juppidest, mida leidis. Tavaliselt võeti tugevusvaruga. Tavaline ja väga õnnestunud komplekt töökindluselt sisaldas Gaz-51 tagasillda ja mõne Gaz-ilise käigukasti. Zid mootori jõud on liialt lahja, et selliseid agregaate ära tappa. Muidugi tegid meistrid ka muudest ja palju nõrgematest tükkidest traktoreid, tugevuse paneb paika kõige nõrgem detail. Kogu eelnev jutt selleks, et Zid-i parameetreid ei peagi võib-olla väga täpselt taga ajama. Äkki on sellist mootorit isegi palju? Äkki sobiks vana Datsun paremini? Või mis iganes.

ZID-i mootor on isegi kõige parajam sellistele väiksematele kökatsitele, hea aeglase käiguga alaforseeritud mootor, sööb kõike, mis põleb ja hobuseid on ka nii vähe, et lollusi teha ei kannata.
Just sel põhjusel vahetasin 250-se ATV omavalmistatud preparaadi vastu, läpsed nimelt keerasid kõvasti ATV rutskat ja nüüd on vaja papal jälle ehitustöödega tegelda Sad ... samas olen ma veel õnnega koos, et lapsed ise viga ei saanud ja sarnase jama vältimiseks läks ATV hoiule ning asemele tuli ZID-i käkats.

Dad.
Vasta
#15

(11-06-2012, 20:15 PM)dad Kirjutas:  
(31-05-2012, 14:35 PM)Wiki432 Kirjutas:  Isetehtud traktorid valmistati juppidest, mida leidis. Tavaliselt võeti tugevusvaruga. Tavaline ja väga õnnestunud komplekt töökindluselt sisaldas Gaz-51 tagasillda ja mõne Gaz-ilise käigukasti. Zid mootori jõud on liialt lahja, et selliseid agregaate ära tappa. Muidugi tegid meistrid ka muudest ja palju nõrgematest tükkidest traktoreid, tugevuse paneb paika kõige nõrgem detail. Kogu eelnev jutt selleks, et Zid-i parameetreid ei peagi võib-olla väga täpselt taga ajama. Äkki on sellist mootorit isegi palju? Äkki sobiks vana Datsun paremini? Või mis iganes.

ZID-i mootor on isegi kõige parajam sellistele väiksematele kökatsitele, hea aeglase käiguga alaforseeritud mootor, sööb kõike, mis põleb ja hobuseid on ka nii vähe, et lollusi teha ei kannata.
Just sel põhjusel vahetasin 250-se ATV omavalmistatud preparaadi vastu, läpsed nimelt keerasid kõvasti ATV rutskat ja nüüd on vaja papal jälle ehitustöödega tegelda Sad ... samas olen ma veel õnnega koos, et lapsed ise viga ei saanud ja sarnase jama vältimiseks läks ATV hoiule ning asemele tuli ZID-i käkats.

Dad.

Atv tuleb rutskast kõvasti ära piirata tehnikaspordikklubis tuleb ka vahel kruvi välja ja siis annavad nii et jube minna.

Vasta
#16

(11-06-2012, 20:19 PM)lauren Kirjutas:  Atv tuleb rutskast kõvasti ära piirata tehnikaspordikklubis tuleb ka vahel kruvi välja ja siis annavad nii et jube minna.

Arvad, et kutid ei oska seda maha võtta??? EKSID!

Kui pill korras ka veel on ja esimese starteri vajutusega käima läheb, siis ei jõua nii kiiresti reageerida, et natisti kinni saada ... siis ... siis vahid nukralt pealt ja PALVETAD ... et jobud enne kuhugi mülkasse kinni jääks, kui ennast surnuks sõita jõuavad. Si*ane 50-ne läheb ka tänapäeval edasi nagu omal ajal zapikas ... suurematest ei tasu rääkidagi.

Dad.

P.S. Tegelt teemasse kah ... palju ZID-i mootorisse õli käib?
Vasta
#17

Tsitaat:P.S. Tegelt teemasse kah ... palju ZID-i mootorisse õli käib?

Ei anna pead aga u 2 liitrit (pole ammu zidiga kokku puutunud)
Vasta
#18

Selline küsimus, et mida tasuks nüüd, kui need biolisandiga kütused on turu vallutanud, sellele vanale ZID-ile paaki valada ? 95 biolisandiga vist ei ole talle hea ? Või mingit lisandit ...?
Vasta
#19

Pane  98.see on parem
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne