Postitused: 38
Teemad: 12
Liitus: Oct 2008
Maine:
0
Kuna talv tulekul ja käivitusmootor natuke jõuetu (kipub vahel paukuma jne) tekkis mõte, et ehk pole süüde päris õige. Kuidas selle reguleerimine käia võiks?
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Kolb 2,5-3mm enne ülemist surnud seisu ja seal peab kontakt lahutuma.
Lihtsaim kontrollida nii, et juhe kontaktidelt lahti, tester külge ja keerata magneetot seni kui kontaktid lahutuvad.
Postitused: 2,648
Teemad: 263
Liitus: Mar 2004
Maine:
29
reguleerimiseks on kaks põhilist varianti. Esmalt tuleb kontaktivahe õigeks panna. Kui see on tehtud, siis magneetot on võimalik natuke pöörata ja sellega süütenurka muuta (kinnituspoldid või mutrid tuleb enne lõdvemale lasta). Kui see variant ei anna soovitud tulemust, siis ilmselt peab magneeto maha võtma ja hammasratast kas edasi või tagasi tõstma. Osadel ajamitel saab hammasratta võllilt kätte ilma igasuguse jamata, teistel on mingi stoperdus ka olemas. Paukumise põhjus võib olla muidugi ka mujal, näiteks karburaatoris.
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Ma küll täpselt ei tea palju kirjandus annab käivitusmootorile, kuid kui võtta niimoodi, et Iz tüüpi rattal on antud 3mm enne üss ja käivitusmootor on samasuguse käigu ja läbimõõduga, siis ma selle järgi oletasin.
Igatahes mina küll ei tahaks sellise eelsüütega mootorit nöörist käivitada vabatahtlikult.
Eriti veel kui kontaktivahet silmajärgi panna võib sinna veel 1mm otsa trehvata.
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Ok kui praktika kinnitab, et 5mm on hea ja ka ette määratud ma vabandan ja tunnistan ome teadmatust sel alal.
Olen Belarusile ikka 3mm pannud ja jõuab vedada ilusti ka -30 juures.
Proovin siis ära, kas 5mm annab suurema jõu sellele vigurile.
Postitused: 2,104
Teemad: 91
Liitus: Sep 2009
Maine:
21
Ise olen Belarussi käivitusmootorit tõmmanud käima tavalise nn heinaplli nöörist kolmekordseks punutud nööriga ja väike puujupp on taga, et hea oleks peos hoida. Pallinöör üldselt sobib selleks päris hästi, kuigi kulub nii paari aastaga ära.
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
05-11-2012, 16:26 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-11-2012, 16:31 PM ja muutjaks oli
Daff.)
On olnud mõned korrad vajadus magneeto maha võtta. Tagasi olen ta pistnud alati märkide järgi ja töötab ideaalselt. Pole tundnud vajadust täpsema reguleeringu järele. Ja käima läheb alati esimesest tõmbest.
Nööriks oli veel hiljuti MTZ originaal nahk rihm, mis hiljuti pooleks läks.
Sellest käepidemest nööri otsas. Isa mul rääkis, kui ta kunagi liiki tõstis, siis oli neile räägitud, et sellist asja ei tohi kasutada. Pidi olema ohtlik nii traktoristile kui ka masinale.
Postitused: 19
Teemad: 0
Liitus: Feb 2012
Maine:
0
Vaatasin , et probleem tuttav.Omal oli hiljuti ka jamasid ,aga peale magneeto ja karbussi puhastamisi-kuivatamisi-reguleerimisi jamas vahel edasi.Aitas tihendite vahetus.Silmnähtavalt oli läbi vaid starteripoolne vändaotsa simmer.Poes ,,PD,,tihendikomplekt ca5-6euri.Kahe mehega u.4tundi tööd ´+kerged õlled ja asi korras.Pärast seda pole vaja olnud akut laadida ,ja bensiinikulu olematu. Tagantjärele tundub et tasus ette võtta ,ehkki ennem oli raske põhjust uskuda.
Postitused: 699
Teemad: 26
Liitus: May 2004
Maine:
10
Võid panna selle süüte võimalikult hiliseks,kui muud asjad töötavad töötab see mootor ka.Ja ei tõmba tagasi,kui see kartus on.