Vana võrr
#1

Rääkisin juba oldmopediga, kuid ta ei näinud neid pilte korralikult. Niisiis otsustasingi need üles panna. Äkki oskab keegi jagada asjakohast informatsiooni?

pildid siin:
pilt1
pilt2
pilt3
pilt4
pilt5

Ette tänades Lauri
Vasta
#2

Pakuks, et see on mõni Lvovi võrritehase vaimusünnitus. Justkui oleks kusagil selle massina tehaseraamatut mitte väga ammu näinud..

Asp
Vasta
#3

see unic peaks olema tähisega MB 08*
Kuskil oli sarnase masina pilti ka võimalik vaadata.Renoveerid ära või müüd maha?
Oleks esiharki vaja
Vasta
#4

Jään oma juurde ka peale piltide nägemist, tegu on Livljankaga (MV-042). Lvovi tehas.

Aga muidugi pead ei anna, kuna need venelaste markeeringud tunduvad vahest ka suvaliselt muutunud ja laes võetud olevat

Kindlalt originaalosad ei ole: ees on gauja esihark, ratas ja porilaud, taga on riga5\'e tagaratas. Puudu on mootori kaitseplekid.

Tõime samasuguse masina eksemplari, mis oli 90% komplektne ja ideaalne restaureerimistoorik, kasutaja samuel\'iga paar kuud tagasi valgast. Ei mäeleta, mis seisus selle \"pilka\" oli aga ehk ta viitsib õhtul kodus vaadata, äkki on seal andmed loetavad.
Vasta
#5

Mul jah samasugune, ilma mootoriplekkideta, ainult paremas seisus, õiged rattad ja esihark.
Tegema pole jõudnud veel hakata, nähtavasti kunagi tulevikus. Mis küsimused päevakorras on, äkki midagi tean.
Vasta
#6

mis asjad on mootoriplekid, kas mingid plekist nn. tükid mis kinnituvad moori ümber?
Kas mootor on originaal, milline oleks õige tagaratas ja kas äkki oleks kellelgi pakkuda seda esiharki koos porika ja veljega.

Esialgu on plaan siiski säilitada ja taastada, maal, ei mäleta kus nägin aasta, paar tagasi üht samasugust raami vedelemas, peaks üles otsima, kui vaid meenuks kus.

Esialgu kõik
Vasta
#7

Plekkide kohapealt oled õieti aru saanud. Sellel masinal on mootor küljepealt täielikult kaetud ja need plekid ulatuvad ka taha umbes tagakiige keskohani välja ja on ka ketikaitseks.
Mootor peaks sellel mudelil olema d5 (mitte d5m) st sileda silindripeaga aga on võimalik, et tehti ka juba selle uuema silindriga (neid venelasi ei tea kunagi, võeti seda, mis parajasti riiulis oli). Tagaratas on nagu jalgrattal (ainult 26\") ja ketiratas kinnitub kodarate külge. Selle konkreetse mudeli tagaratta kodaramõõtu ei mäleta aga vist oli 2,8mm. Summuti tundub sul ka vale olevat. Selle masina esiratas on analoogne kui Gaujal, aga oli vist kroomitud rummuga (gaujadel enamusel tsingitud) ja pidurikorpus on Gaujal plekist ja pika kõrvaga, mis esihargile kinnitub, sellel masinal peaks aga olema valatud ja kahe kõrvaga, mis ümber hargi kinni hoiavad. Esihark on kitsam teleskoophark, all otstes pilud võllile (nagu jalgrattal. Uuematel Rigadel käib võll läbi augu), ülemised prillid on ainult keskmise auguga ja Y kujuga (prillidest vedrude otsad läbi ei tule).

P.S. sul on sellel masinal ka vändad valetpidi külgepandud kuna originaaltagarattal oli väntade ketiratas teisel pool kui mootori oma.

Loodan, et väga udujuttu ei ajanud... nende masinate kohta on ametlike tehaseandmete hankimine väga väga keeruline... vähemalt ei ole minul see siiani õnnestunud.
Vasta
#8

Esimene porilaud on veidi teistsugune kui tavaliselt kuna katab ratast ka külgedelt see tähendab on sügavam..
Vasta
#9

ainukesed keerulised hankimised on küljeplekid ja esiporilaud. Kõik muu on lihtsasti saadav. Ka hullematest käkkidest õnnestub asja saada!
Sellel masinal on veel üks nõrk koht - raami sees asuv plastikpaak. Sinna on kraani jaoks sisse valatud vindiga pronkspuks. Aga need kippusid imelihtsasti, kraani natukene liiga kinni pingutada püüdes, seal ennast plastiku küljest lahti keerama ja lekkima hakkama. Ja kuna see paak on imelikust \"rasvasest\" mustast plastmassist siis on selle liimimine suhteliselt probleemne...
Vasta
#10

need siduri vidinad ja kaaned on kõik olemas, samuti peaks olemas olema ka gaasirull, puudu on süütemäng ja see kaaneta silinder seisab ka riiulis, kuigi on vääääääääga roostes ja oksüdeerunud ilmselt. Kas tagarattaks kõlbab naiste raamiga jalgratast meenutava võrri ratas? Sel oli minu mäletamist mööda küll väntade kett teisel pool, võin ka eksida.

Kuna see masin asub maal, siis taastamine lähituleviku plaanidesse ei mahu, sest maakoht Värskas ja ei käi seal ka eriti tihti. Võib- olla võtan ette küll mootori, selle linna vedades, kuid tühju lubadusi ei tahaks anda
Vasta
#11

Kui sellel tagarattadoonoril on kõvera toruga raam siis on gauja ja kui on sirgete torudega siis B-902 / verhovina-1. Tagaratas on muidu sama, mis sul vaja, ainult kodarad on pool mm peenemad. Silinder vaata üle - kui silindri alumine äär on sirge, siis on d4ja oma ja kui on väikese jõnksuga siis d5.
Vasta
#12

aga sellest sumbutist teab keegi midagi, et milline on see õige?
Vasta
#13

\"lühike kroompaun\", nagu gaujal, aga leegitoru on natuke teistsuguse paindega (aga seda ei pane eriti keegi tähele).
Vasta
#14

labe Kirjutas:...kaaneta silinder seisab ka riiulis, kuigi on vääääääääga roostes ja oksüdeerunud ilmselt...

Siis sul tarvis liivapaberit ja tahet mässata. Seest kui silinder roostes siis kõige õhema liivapaberiga, on proovitud ja väljast nats paksemaga töö edeneb siis kiiremini, see lame silinder ikka palju etem.
Vasta
#15

liivapaberiga hülsi kallale ei minda.Selleks on teised vahendid
Vasta
#16

Teeks nüüd oldmopedi viimase postituse juurest restardi!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne