(04-11-2013, 11:09 AM)jurkman Kirjutas: Gaasiga sõitmine rikub mootorit, siin ei aita ka lisaõlituse panemine. Mootori silindrid kuluvad lihtsalt rutem ellipsisse, kuna gaas kuivatab silindripindu, lisaks põleb gaas ka aeglasemalt, mis nõuab süüte varasemaks keeramist, kui seda aga käsitsi teha ei saa, on see jälle lisakoormus mootorile ja kütusekulule.
Gaasi ´kulub rohkem, kuna kütteväärtus on väiksem, seda eriti 2. põlvkonna seade (monopritse) puhul. 4. põlvkonnal on vahe väiksem, 5. põlvkonnal küttekulus vahet ei ole.
Gaas on bensiinist odavam ja seega suurte läbisõitude korral on rahaline kokkuhoid üsna suur, seda muidugi teatud tingimustel.
Öelda et gaas rikub mootorit on õige ja ei ole kah.
Kulutab gaasiga sõitmine kiiremini klapisääri-juhtpukse ja ka väljalaskeklappide tööpind muutub krobelisemaks aga mitte gaasi enda vaid selle põlemise puhtuse tõttu ei ole tahma, mis täidab mikrokonarusi.
Ühesõnaga see vahe klapisäärte kulumises on väga väikene ja kui on veel selline klapimehhanism, kus nukkvõll tõukab otse hüdrotõukurit ja tõukur ei tekita klapile külgjõudu pole mingit vahet kulumises näha.
Silindriseinad-rõngad kestavad igatahes gaasiga kordi kauem, kuna kütus ei pese õli silindriseintelt maha ega tee seda vedelamaks ja mootoriõli kestab kauem ja määrib paremini kui ei sisalda kütusejääke.
Seega säilib alumine pool paremini kui vedelkütusel käies veel ka seepärast, et mootori võimsus on pisut väiksem ja koormused vähemad.
Süüdet tahaks gaasiga käiv mootor kindlasti varasemat ja kui süütesüsteem sisaldab detonatsiooniandurit hoitaksegi süüdet varasemana ja pole mõtet leiutada süütenurga muutmist.
Miks aga tundub mootor kiiresti kuluvat on seepärast et käivitamine külmaga on reeglina bensiiniga ja pahatihti on ka bensiinisüsteemil mingid vead, millega bensiinil ei saaks sõita aga kuna minnakse gaasile üle need ei sega sõitmist ja ei tegelda probleemiga.
Kütusekulu oleneb reduktoriga seadme puhul otseselt selle keerukusest ja läbimõeldusest.
Ühe membraaniga ilma lisasüsteemideta on paraku pooltel mootori reziimidel segu vale.
Hoolas tuleb olla ka peenreguleerimisega vastavast kruvist ja kui kõik klapib pole kütusekulus uuemate süsteemidega nähtavat vahet peale linnasõidu, kus mootor töötab väga muutlikes oludes.
Gaasi hind aga on niivõrd odav et 4+liitrit mootoriga auto sõidab sama km hinnaga mis diiselauto, läheb kiiresti soojaks ja on vaikne ning parema minekuga.