Riga meestekas
#1

Jagan huvitatutega pilte parajast ilmaimest ning küsin ka ühtlasi - miks nii!? Pean silmas esiharki ja tagumiste kodarate külge kinnitatud ketiratast. Mootorikinnitustest pole haisugi, samuti pole märke paagi kasutamisest, gaasirutskast rääkimata. Minu silmad pole veel amortidega Riga jalgratast näinud, kas Sina oled?

[Pilt: p1la.jpg]
[Pilt: kew2.jpg]
[Pilt: pupk.jpg]
[Pilt: 99n2.jpg]
[Pilt: zzs4.jpg]
[Pilt: 5wwe.jpg]
[Pilt: b5ko.jpg]
[Pilt: mgtv.jpg]
[Pilt: 1u1e.jpg]

Turvaline sõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
Vasta
#2

Tänan jagamast! Olen näinud, pildi peal ja siinsamas foorumis (Riga 18). Mis siin ikka imelikku on, loodud on valmidus, lisaks lisaketirattale ja vedruhargile on ka jõnksudega vändad. Ja mootori kinnituseks pole ju raami külge miskit lisavärki vaja.
Aga alustaks hoopis sellest, mis mudeliga tegu on? Oleks nagu hiline Riga 10?
Vasta
#3

tundub , et gauja on elundidoonoriks tehtud, vändad ilmselt samast allikast.
ketiratas naistekatel selline ,kuid vändad ilma jõnksuta , gaujal just sellised ,nagu pildil
Vasta
#4

Valmiduse osas tekkiski küsimus, et kas valmidus oli juba tehasest väljudes või on keegi ise midagi torkinud. Kui tehasest, siis ehitan ratta üles. Kui hilisem samkompunn, pole enam nii põnev.

Turvaline sõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
Vasta
#5

minu silm ütleks justkui ,et esiots ja raam eri värvi .
Vasta
#6

http://mopedmuseum.ru/sz-riga1858.html

Enamus võib seal ju ollagi sellelt Riga 18-lt aga raam ja sadul kindlasti pole, raam Riga 10 sadul mulle tundmatult vene rattalt. Taastamisel pole need iseenesest probleemiks muu komplektsus ju väga hea, raami pead leidma mootoriketi süvendiga Riga-16 ja sadula ka Riga-16-lt, D 4 vahele ja ongi Gauja eelkäija valmis.
Vasta
#7

(15-02-2014, 15:23 PM)Rimsi Kirjutas:  Valmiduse osas tekkiski küsimus, et kas valmidus oli juba tehasest väljudes või on keegi ise midagi torkinud. Kui tehasest, siis ehitan ratta üles. Kui hilisem samkompunn, pole enam nii põnev.

Nagu ma aru saan, siis tegu on 1955 aasta Riga 10-ga. Sellise kodardusega ketiratas, nagu teema rattal küljes on, ilmus Riga 16-le vististi 1959... Seega ei saanud see tehasest antud ratta küljes olla. Vedruhark ja painutatud vändad on ilmselt kusagil Riga 18 ilmumise ajast. Mis hetkel see Riga 18 mudel välja ilmus, mina ei tea. Väidetavalt tehti neid väga vähe ja komplektseid eriti säilinud polegi (vt. Ksf! Indreku Riga 18 teemasid). Samas neid 28" jalgrattarattale sobivaid vedruharke justkui säilinud ja liikvel on. Kas müüdi eraldi lisavarustusena? Ka antud ratta esihark paistab olevat jalgratta, mitte Gauja oma (hetkel ei saa olemasoleva arvutusmasinaga eriti pildist aru), vändad võivad küll ka Gauja varustusest olla.
Vasta
#8

Seisavad kuuris riga16 1957aastast ja riga16 1959aastast,mõlemal ketiratas sama mis,teemas oleval jalgrattal.1959 aasta jalgratas abimootori variant, esihark tavaline(jalgratta oma),seda muidugi ei tea kas jupid algsed.Ilmselt 57 aasta jalgratas kompott.Tegelikult mida mina ka tean.
Vasta
#9

Ju Sa tead nii mõndagi ja mina pole ka mingi Riia jalgrataste ekspert... aga esimesed Riga 16-ned ilmusidki 1957 (pole ka vist eriti "masslevinud") ja algselt oli neil veel hulk nn hiliste Riga 10 detaile, näiteks ka vedav ketiratas "lumehelbe" ehk "lillekese" kodardusega, põhiline erinevus on 10 ja 16 vahel ikkagi raamis.
Vasta
#10

ei julgeks kuidagi väita ,et ma midagi tean , see kõlaks nagu liiga absoluutselt. mõnda asja olen näinud ja mõnest kuulnud , kuid prooviks ettevaatlikult väita ,et sellise vedruotsaga jalgrattaga puudub igasugune kogemus ,milest võiks järeldada tehasetööd . gauja tükke suva ratastel on ette tulnud mõnikord .
Vasta
#11

Gaujal ja Riga jalgrattal (Riga 18 ja vb ja eraldi müüdud) kasutatud vedruhargid on erinevad. Kas harude pikkused erinevad, seda ei julge väita (26" versus 28" rattad) aga Gauja hargil on porilaua traatkinnituse "kõrvad" hargi harudel, jalgratta vedrukahvlil neid ei ole.
Täpsustan siis veel, et jutt ülemisest ehk ehk eesmisest traatkinnitusest.
Vasta
#12

On olnud mul kunagi vedrudega riga jalgratta esihark,ei osanud siis teda palju uurida ja mõõta.Igastahes sellel hargil olid vedrud tunduvalt lühemad kui gauja esihargil,samuti olid sees suhteliselt peenikesed junnid (otstes avad,ilmselt käis polt läbi),üks oli murdunud (junni materjal mingi pura,nagu oleks malmist olnud,.ei mäleta kuidas gaujal see süsteem oli ).Samuti oli eespool esipiduri kronstein ,mida antud piltidel pole.Aga mida mina ka mäletan.
Õige esihark peaks selline olema.
http://galerii.tsiklitall.ee/displayimag...m=47&pos=4
Vasta
#13

Mul siin ka mingi tuleviku plaan selline Riga taastada ja selline kahvel on täiesti olemas, Gaujaga võrreldas on see kindlasti täiesti teine asi.
Pikkused, kinnitused kõik on erinevad.

[Pilt: RR11.jpg]
Vasta
#14

Kaasfoorumlase käest soetatud Riga 18 (1960) Mis hetkel veel tegemisel.
Esikahvel jah teise ehitusega ja Väntadel on väga väiksed jõnksud sees, erinevalt Gauja väntadega!
Vasta
#15

Eelmise postituse piltidel kujutatu on muidugi hoopis teine ooper, lausa maasikas kui nii võib öelda!

Kui ma algul arvasin, et teema kangelane ehk "Riga meestekas" on huvitav kooslus, siis nüüd on kõik kaardid segi löödud. Saabus raskekahurvägi:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
           

Turvaline sõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne