Haagise valik

Tavainimene kasutab sõiduauto haagist mõned korrad aastas. Määrid seda kuuli või mitte, ei jõua keegi ära oodata millal see ära peaks ära kuluma.
Vasta

(08-07-2025, 09:57 AM)aavu Kirjutas:  On ju peidetavad veopead. Kas need peidavad end ka muda ja liivapilve eest või jäävad ikka sodi pilve sisse?

   

Niimoodi on end saba alla kokku käänanud Orise konks Mercedesel.

Pasapilves täielikultSad
Vasta

(11-07-2025, 09:24 AM)Peeter2 Kirjutas:  Tavainimene kasutab sõiduauto haagist mõned korrad aastas. Määrid seda kuuli või mitte, ei jõua keegi ära oodata millal see ära peaks ära kuluma.
Ma ka harva kasutan käru,aga mullu ülevaatusel kodustatud vaataja tegi märkuse ja panin uue veopea,äkki 10 aastat võibolla.Vanasti olid mul juudiplekist 750kg veopead ja neid läks küll kui leiba,1400 hetkel ja need kestavad.
Vasta

Respol müügis selline platvorm haagis.
https://www.respo.ee/et/haagised/kastihaagised/22710
Omab keegi kasutuskogemust? Mulle meeldib lehtvedru lahendus, aga kuidas antud haagisel see on? Torsioon lahendus kipub olema põrkepall.
Samas, ega see lehtvedru vist veel heaks asja tee, kui 10 tollised pisirattad all.
Eemaldatavd nurgapostid võiks muidugi koos portedega ka olla, ainult plate veits nadi.
Viimasel ajal kuidagi kole palju on sellist kahveltõstukiga tõstetavat kaupa ja vahetaks praeguse klassikalise kastiga asja välja.
Tagant ikka 3,5m kastile nadi tõstukiga laadida ja küljelt vea kastis euroaluseid kõrgenduseks.
   
Vasta

Võta rokla kaasa, sellega liigutad aluse edasi.
Vasta

Tavalise kerghaagise põhjast vajub rokla läbi, kui kaalu rohkem on, talade vahe on liiga suur.
Vasta

(02-08-2025, 02:38 AM)USSR V4 Kirjutas:  Tavalise kerghaagise põhjast vajub rokla läbi, kui kaalu rohkem on, talade vahe on liiga suur.
Hea tähelepanek!! 

450 kg, lubatud koorma puhul, mina ei usu et läbi vajub. Samas proovinud ei ole. Kõnniteekivialusega ilmselt jah, asi kahtlane. Kodutingimustes siis lihtsam siiski täiendav põhja plaat kohandada ja rokla ikkagi. kodus on ju mugav ka alus maha tirida. Kui tõstmine kodus probleemiks pole, võib ju ehituspoes ka need 25 tsemendi kotti üle porte visata ja hiljem uuesti maha.
Vasta

(02-08-2025, 02:38 AM)USSR V4 Kirjutas:  Tavalise kerghaagise põhjast vajub rokla läbi, kui kaalu rohkem on, talade vahe on liiga suur.

Küsijal on piduritega isend, millel vähe tummisem põhi, mitte tavaline äkknäkk. Aga poolest tonnist enam rokleerimisel läbi kipub sellegipoolest vajuma, kui täiendavalt vineeri vms. alla ei pane.

Piduritega erimitel peaks kõigil olema 4 vedru. Tühjalt ikka hüppavad veidi, koormaga rahunevad maha. Väike ratas teeb asja hullemaks - leiab rohkem aukeSmile

Varuratta pead hankima - sobivas mõõdus asendust enamustes rehvipunktides ei ole.

Eks pead ise kaaluma, ons rohkem platevedu või portevajadust. Platehaagisele portede tegemine on lihtne (kuigi mitte odav) ja tugevad ported tõstavad haagise eluskaalu (=lubatud kandevõime väheneb). Lisaks on teoorias võimalik intellektuaalselt huvitav vestlus kindlustusseltsi advokaatidega peale liiklusõnnetust, mille oluliseks komponendiks oli haagiselt läbi/koos portedega lahkunud koorem.
Vasta

(02-08-2025, 08:14 AM)huvi5 Kirjutas:   Kui tõstmine kodus probleemiks pole, võib ju ehituspoes ka need 25 tsemendi kotti üle porte visata ja hiljem uuesti maha.

Poes tahaks juba viisakuse mõttes kiiremini laadida kui kodus.
Vasta

Hetkel ka haagise velikul. Soov on 1,5x3,5 kaanega, ilma piduriteta kerghaagis. Kõigil põhitootjatel on omad plussid teiste ees.
 
Respol on kõige tihedamlat ristittalasid vineeri all (+1 võrreldes teistega), kuigi need ei ole nelikant torud vaid üsana õhukesed C profiilist. Üldiselt kõige parem maine. Kandiline poritiib, kuhu hea peale astuda.

Tiki pakub kõige tugevamat sillalahendust + C klassi rehvid samas hinnaklasis teistega. Põhi on ilusti sile, konksud külgedel ja vineeri kinnitused uputatult. Otsaluugi tugevdus vineer nägi üsna õhuke ja naljaks välja võrreldes teistega. Metall poritiib, mis kannatab küll raskust, aga ümar - kehvem asutda peale.

Brentexil on põhi ja otsaluugid ilusti ühes tasapinnas kui alla lasta, ei ole mingit lollakat kõrguste erinevust. Kinnitus aasad nagu tikil külgedel ja põhi seega ilus sile. Ristitalad  nelikanttorust ei olnud neil täisringis keevitatud põhiraami külge, ainult küljed. Kandilised plekist poritiivad. C klassi rehvid. Parabool vedrud.

Pm on kõik sisuliselt sama hinnaga, varieerub kuni 60eur omavahel, kui Respole ka C rehvid panna siis läheb vähe kallimaks.
Vasta

Läheb siis ülekoormate veoksSmile C-rehv ja kaanealune 5,25 ruutmeetrit pinda tähendab, et kolmveerand tonni koormat peidab ära.

Respol oli mingil hetkel võimalik saada 4 vedrulehte silla peale ka kerghaagisel neile, kel säärased plaanid. Siis oli ka kastiraam piduritega haagise oma. Kas see on endiselt valikus või on ära optimeeritud, ma praegu ei tea. Tasub üle küsida. Kodulehel nagu oleks:
https://www.respo.ee/et/haagised/kastiha.../6281-plus

400 kg lubatud kandevõimet, millest kaas hammustab veel paarkümmend maha.

Igasugu säästumudelid lagunevad nii tõsiste plaanide puhul lihtsalt ära. Sellel on põhjus, miks O1 haagisel on nii "nõrk" ehitus ja tugevad haagised on piduritega...

Brentex on õbluke. Aga kestab minu üllatuseks päris hästi ühes peres märkimisväärset vägivalda.

Tiki on Respoga võrdne sisuliselt, erinevused on vormilised (poritiib, konksude paigutus, luukide paigutus). See kas meeldib või mitte.

EDIT: seina küljes olevad konksud ise on tugevad küll kerghaagisel veetama mandi tarbeks. Ning kui peakski hakkama polti läbi tõmbama arutu pingutamine või sportlik sõit, saab suurem seibiga toetuspinda lisada. Kui nad nüüd ei ole hakanud poltide asemel tõmbneete kasutama... Peamise häda portes olevate konksudega kirjutasid ise ära: nendega ei tõmba madalat koormat põhja külge kinni.
Vasta

(1 tund tagasi)v6sa Kirjutas:  Läheb siis ülekoormate veoksSmile C-rehv ja kaanealune 5,25 ruutmeetrit pinda tähendab, et kolmveerand tonni koormat peidab ära.

Respol oli mingil hetkel võimalik saada 4 vedrulehte silla peale ka kerghaagisel neile, kel säärased plaanid. Siis oli ka kastiraam piduritega haagise oma. Kas see on endiselt valikus või on ära optimeeritud, ma praegu ei tea. Tasub üle küsida. Kodulehel nagu oleks:
https://www.respo.ee/et/haagised/kastiha.../6281-plus

400 kg lubatud kandevõimet, millest kaas hammustab veel paarkümmend maha.

Igasugu säästumudelid lagunevad nii tõsiste plaanide puhul lihtsalt ära. Sellel on põhjus, miks O1 haagisel on nii "nõrk" ehitus ja tugevad haagised on piduritega...

Brentex on õbluke. Aga kestab minu üllatuseks päris hästi ühes peres märkimisväärset vägivalda.

Tiki on Respoga võrdne sisuliselt, erinevused on vormilised (poritiib, konksude paigutus, luukide paigutus). See kas meeldib või mitte.

95% ilmselt on veod normkaalus, aga tenekord kui vaja oleks ka narr hakata rendist võtma - otsi kust saad, siis tood siis viid ja lõpuks maksad veel lisa ka juurde.
Kuidas muidu Tiki seinaküljes olevad konksud on? Ega liiga lödi pole? Madalate asjade kinnitamisega on tiba kehvem küll olukord, aga kui vaja puistematerjali visata siis ei saa needile ja konksuaasadele pihta.
Vasta

Tere!
Küsiks, et miks just 1,5x3,5 haagis ? Olen omanud väga palju haagiseid ja vedanud igasugu kaupa ja viimati müüdud haagis oli just 1,5x3,5 topeltportega ja modifitseeritud Tiki Pro. See 1,5x3,5 on jube pika ja kitsa kastiga ning kogupikkus kisub päris suureks juba. Isiklikult asendasin selle 2x4 meetrit platformiga nüüd hoopis. Aga üldine kastihaagise "lemmikmõõt" on meie riigis 1,5x3 mida kohati pean ma veidi lühikeseks(3m puit/prussid ei mahu alati sisse ja napil 1-2cm jääb puudu) aga eks see ole maitse küsimus ka.
Ise just olen ka jahtimas just uut kerghaagist oma haagiseparki lisaks aga mõõdult seekord vaatan 1,5x3 ja põhjus on see, et tahan jälle topeltportega aga peale soovin madalat Jaxali kaant ning seda on ainult 3m pikkuses saada Eestis. Üldiselt on minu meelest kummaline, et kõik ostavad madala portega haagise ja sinna peale kõrge kaane mis piirab oluliselt kauba ladustamisvõimalust. Porte on ju 40cm ja siis 1m tühjust aga see suht standard lahendus Eestis. Tegelikult on jaxalil jne kaasi veel teisi kõrguseid ning ka küljele avanevaid. Kui võtame topeltportega haagise ja sinna 60cm kõrge kaane, siis kogukõrgus tuleb Täpselt sama nagu 1 porte+kõrge kaas aga praktilisus paraneb kuna ported toetavad veetavat kaupa erinevalt kaanest.
Hea näide kuidas mõni tootja mõtleb kastist välja natuke ja toob vaheldust meie üksluisele haagiseturule. Vaata lisavarustuses pakutava kaane avanemist näiteks ja haagis ise ka teistmoodi ja huvitav.  https://brentex.ee/haagis/platvormhaagis-bren-3015fb-1l

Aga algse küsimuse juurde tulles on minu arvamus, et Respol on jah raam suht hea ja amortide asetus ka võrreldes Tiki ja Brentexiga ning poritiiba saab kiita ka. See on ka kõik, ported vedelamad kui Tikil ja kui teine portering panna peale, siis kisub juba huumoriks ära täitsa, eriti otsaluugid. Täna just vedasin Sellist respot sabas kogu päeva ja just topeltporte otsaluugid tundusid paras jura. No sellel Plus seerial on alumise ringi luugid ehk etemad aga kui teist ringi peale tahta, siis ikka tavaline luuk valikus ainult. Plus seeria Respol on sama sild tehniliselt mis Tiki Pro haagisel ja rehv peaks ka C olema. Ehk siis Respo Plus ja Tiki Pro on raamilt/tugevuselt võrreldavad aga ported jne vägagi erinev.

Brentexit pole väga lähedalt kaua näinud ja tarbinud seega palju rääkida ei oska. Luukide osas sama nagu Respo, et otsaluugid käivad küljeportede vahele ja seega haagis pole nii "tihe" ning vett ja soppa võib sattuda sisse ning peale mõnda jäävihmas sõitu võib olla võimatu esiportet avada kuna vahed on nii jääd täis pakkinud. Tikil luuk katab nii ees kui taga küljeporte ära ja see meeldib mulle ning teise porteringi lahendus ka päris hea. Külastan lähipäevil Brentexit ja uurin nende teise porteringi lahendust ka kuna mulle hetkel see kõige tähtsam, et oleks hea.
Tiki luugid on ka ilma vineerita päris tugevad ja muretsema ei pea kuigi vineer teeb asja paremaks aga ka raskemaks.

Üldist juttu ka kui plaan kerghaagist väärkohelda veidi. Soovitan panna 165 laia C kati rehvi ja kindlasti lamelli. Ise teen alati nii kuna lamell reaalselt peab ka natuke talvel võrreldes selle cargomaxi vms asjaga mis tehasest all on. Kerghaagisel pole rehvinõuded teemaks aga siiski elementaarne turvalisus võiks olla tagatud ka talvel. 165 laia rehviga peab aga veenduma, et seestpoolt vastu portet vms ei käiks kuna reeglina seal vähe ruumi. Plussiks on aga see, et hästi otsides on võimalik saada ka 94 või suurema koormusindeksiga 165r13C rehve ja siis saab juba katsetada muude sõlmede vastupidavust Big Grin  
Vedrude osas ma pole parabooli proovinud ja seega kui keegi omab kogemust näiteks 5lehelise vedrupaki vs parabooli osas, siis väga ootaks tagasisidet. Mina ise lasen alati 3lehelised või 4lehelised  pakid 5leheliste vastu vahetada, kannab rohkem ja samas hoiab kehval teel hädavajalikku kõrgust, et tagapaneel kännu taha kinni ei jääks. On olemas ka 6 lehelised vedrupakid ja äkki nüüd uuel haagisel proovin neid kuigi see võib juba olla overkill.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: aavu, peedu., 2 külali(st)ne