(21-10-2016, 01:09 AM)spitfire Kirjutas: Mind paneb imestama kui hõre see sapika mootori ruum on, moto ja kere vahel ei ole neil mingit tihendit.
Omades 150Hj õhkjahutusega motot pagassis, ütleb minu kogemus, et see ruum peaks olema piisavalt tihendatud, et tekiks alarõhk moto ruumis siis imeb õhku nagu tolmuimeja, muidu jahvatab ventikas ju tühja. A ega seda lennukit tuuletunnelis ei testitud ka.
Nendele lekkivatele õlitorudele pannakse Viton rõngad tänapäeval ja need on põhimõtteliselt igavesed.
Zaparellol nüüd küll see mootoriruumi tihendamine kasuks polnud.
Õhuvahetus mootoriruumis oli probleem. Tehase õhuavad erilist õhku standardsena külgedelt ja ülalt eriti sisse ei lasknud, alt ja tagant välja ka nagu eriti ei saanud. Ventikas keerutas suht sama kuuma õhku ringi ja nii ta kuumaks minema kippus kui palavam ilm oli.
Eriti hull oli see õhuvahetus vanematel masinatel. 968M-il olid tehasemehed miski õhukanali kokku kombiininud, mis kapoti õhuavast välisõhu pidi ventilaatori juurde toimetama.
Nutikamad omanikud tegid igasugu suunajaid lisaks, vähem nutikad loopisid tehase omadki minema.
Näiteks ühel enda küla käsitsijuhtimisega 968M-il(peremees oli vaatamatta puuduvale jalale väga asjalik sell, elukutselt elektrik, tegi küla peal elektritöid, parandas kodumasinaid ja telekaid, jalgrattaid ja külameeste masinaid) oli kapotil lisaõhusuunaja, mis tõhusamalt õhku väljast sisse haaras. Selle all kapoti all õhukanalisse oli elektriventikas paigaldatud ja kapoti all õhukäigu ja kapoti vahe hoolikalt tihendatud.
Kõhu alla rataste vahele oli transportöörilindist midagi põlle taolist tekitatud. Siis imes sõidutuul alt kuuma õhu välja.
Selle sapikaga käidi suviti/sügiseti tihti Paides turul ja Tallinnas sugulaste juures, haagis aiasaadustega sabas.
Ja üle see loom ei kuumenenud. Suuremal kiirusel kippus õli rohkem hävitama...