07-07-2016, 17:49 PM
Eesti 1930. aastate lõpu suurimas jalgrattatehases, Saare jalgrattatehases., valmistati toona palju detaile ise.
Kohapeal valmistati nii porilaudu, velgi, kodaraid, esirumme, pedaale jpm. Ning 1940. aastal, kui tehas oli natsionaliseeritud ja kandis juba Säde nime, evitati samas ka Säde tagarummu tootmine, oli sisuliselt Saksa masslevikuga Torpedo koopia.
Kuivõrd meie loodud Eesti Jalgrattamuuseumi missioon on kajastada süstemaatiliselt nii Eestis sõitnud kui eelkõige Eestis valmistatud jalgrattaid, on meie muuseumi Rohelise Toa vitriinis väljas nii Säde tagarumm kui ka Saare tehase originaalpakendis pedaalid.
Pedaalid:
[img=800x800]www.mois.ee/tmp/s_pedaalid.jpg[/img]
Säde tagarumm:
Kohapeal valmistati nii porilaudu, velgi, kodaraid, esirumme, pedaale jpm. Ning 1940. aastal, kui tehas oli natsionaliseeritud ja kandis juba Säde nime, evitati samas ka Säde tagarummu tootmine, oli sisuliselt Saksa masslevikuga Torpedo koopia.
Kuivõrd meie loodud Eesti Jalgrattamuuseumi missioon on kajastada süstemaatiliselt nii Eestis sõitnud kui eelkõige Eestis valmistatud jalgrattaid, on meie muuseumi Rohelise Toa vitriinis väljas nii Säde tagarumm kui ka Saare tehase originaalpakendis pedaalid.
Pedaalid:
![[Pilt: s_pedaalid.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/s_pedaalid.jpg)
Säde tagarumm:
![[Pilt: sade_rumm.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/sade_rumm.jpg)
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel