Postitused: 2,679
Teemad: 268
Liitus: Mar 2004
Maine:
30
Oleks vaja häid soovitusi torsiooni õlaku remondiks. Paadihaagisel all torsioonsild ja mõlemad õlakud üsna roostes, augud sees, tuleks ära vahetada. Aga üks ots on ju kummipukside vahetus läheduses ja seal keevitama hakata on üsna kahtlane tegevus. Kas ja kuidas saab torsiooni lahti võtta ja pärast uuesti kinni panna? Kas on mingeid variante seal keevitada ilma lahti võtmata? Kui leiaks sobivate kinnitustega uue silla, siis vist isegi ostaks, aga sobivas mõõdus tala ei ole leidnud.
Tänan!
Raudpats
Postitused: 2,303
Teemad: 11
Liitus: Oct 2008
Maine:
65
Millegi pärast vedeles meil firma töökojas aastaid sarnane õlak. Uus.
Tellitud-ostetud käruvabrikust. Sealtsamast sai tellija kindlasti ka suulist infot, kuidas see juppstükk koduste vahenditega tala sisse käib.
Postitused: 2,679
Teemad: 268
Liitus: Mar 2004
Maine:
30
Ma seda uue telje ostmist olen kaalunud ja plaaninud. No päris õige laiusega ei ole olemas, see ei ole ehk suur probleem, las olla natuke laiem. Kuid kinnitused ei sobi, haagise raami laius on teine. Tuleks midagi juurde keevitada, või tekitada. Aga ei saa ju keevitada, kui selle konstruktsiooni sees on kummist detailid. Vanasti toimis see torsiooni värk kuidagi lehe paindega, nii nagu ZAZ tüüpi autode esisillal. Nüüd tundub, et vedruleht on pandud kummist "tihendite" vahele. Ja kui keevitada, siis see ilmselt rikub kummi ära. Eritellimusena (vastavalt tellija mõõtudele) valmistatud selline telg maksab 400€ + käive. Õlakud on mul olemas ühe vana telje küljest, keevitamine ka ei ole probleem, aga lahti võtta ja uuesti kokku panna ma seda värki ei oska. Ja kummist "tihendi" vahetus läheduses keevitada tundub väga kahtlane tegevus.
Postitused: 3,012
Teemad: 35
Liitus: Jan 2012
Maine:
32
Aga keevita siis haagise raami külge uued kinnitused mitte silla külge. S.t. uue silla järgi.
Vaadates pilte siis seda silda mina küll ei lapiks sest seal pole ju midagi alles.
Postitused: 2,679
Teemad: 268
Liitus: Mar 2004
Maine:
30
Nüüd on siis üht-teist selgunud. Lahti võtta on torsiooni väga keerulune ja tugeva venitamisega läheb midagi ilmselt kõveraks. Koostamise jaoks on vaja spets rakisega pressi, koostamine ilma eelneva kogemuseta pidi olema väga riskantne. Valmis sillatalale lisakinnitusi keevitada ei saa, siis põlevad kummidetailid ära. Sildade valmistajat Eestis ei ole, ostetakse sillad sisse kusagilt mujalt. See kehtib siis selliste sildade kohta, kus sillatala on ruudukujulise ristlõikega. Kui sillatala on toru kujuline, siis seal puuduvad kummist detailid ja tööpõhimõte on teine. Sellist silda saab lahti võtta ja keevitada, kuid neid üldiselt ei liigu Eestis, liiga kallis pidavat olema.
Postitused: 2,323
Teemad: 22
Liitus: Jan 2010
Maine:
27
Miks seda kummijunnidega silda torsioonsillaks on hakatud nimetama?
Postitused: 3,012
Teemad: 35
Liitus: Jan 2012
Maine:
32
Siis ehk mõni sobivam sillatala keskelt pooleks ja siis kas lühemana või pikemaks kokku tagasi
Postitused: 2,679
Teemad: 268
Liitus: Mar 2004
Maine:
30
Ma lootsin , et see ei ole keeruline ettevõtmine. Algselt oli plaan lihtsalt uued õlakud panna.No ei õnnestu. Siis oli plaan leida uus sild, mis sobiks. No see ka ei õnnestu. Nüüd siis tellisin uue tala ja üritan sinna ise uued kinnitused sobivasse kohta keevitada. Parem oleks muidugi kohe ühe jutiga keevitada, aga kuna need kummivoolikud põlevad ära, siis tuleb punktidega panna ja jahutada vahepeal. Oli ka plaan, et panen lihtsalt kammitsa risti üle ja vean kinni, aga laideti maha see plaan, et kipub sillatala väänama ja ei ole stabiilne ja kammitsa kinnivedamine võib takistada selle niinimetatud torsiooni toimimist.