Tere.
Kas keegi on puutunud kokku Urali mootori kolvigrupi jm (ma mõtlen silindrid, kolvid, rõngad, sõrmed) vahetusega?
Ise hakkasin vahetama, kuna vanad lihtsalt liialt läbi. Nagu liivase bensiiniga oleks sõidetud.
Küsimus on pigem selles, et vanadel detailidel on erinevad märgistused, kas siis silindritel või kolbidel, on migid erilised \"kreekaeed\" või puuduvad need üldse. Uutel on silindite peal kari numbreid ja kolvidel on äratuntavalt \"C\" peale löödud.
Kui on kellelgi kogemusi missugusedi tähiseid peaks jälgima või kustkohast neid otsima, on abi teretulnud. Samas kas eelpoolnimetatud mootori kolbidel on teatavaid iseärasusi, mida silmaga ei erista ja misstõttu just tähiseid jälgima peaks?
Prijuhin@püstihädas
Postitused: 1,296
Teemad: 69
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Alumiiniumisulamist detailidele ei jätnud vanasti numbrivormid kvaliteetselt numbreid peale, sestap tunduvad need kreeka e-dena. Üldiselt peaks nõukogude tehnika olema üks maailma paremini dokumenteeritud tehnika oma numeratsiooni poolest. Puuduvad ju nö b-kategooria varuosatootjad. Leida tuleks ka Urali varuosade kataloog, kus on piltide ja numbritega näidatud milline jupp kuskile sobib.
Üldine soovitus mootori kokkupanekul on selline, et kõik vedrudeta liikuvad detailid peaksid ka inimjõul eelnevalt liigutatavad olema. Uus kolb peaks ilma rõngasteta uude silindrisse mõnusalt aeglase vuhinaga horisontaalasendis sisse vajuma. Kui mootorit annab kokku panna, siis on ilmselt õiged detailid.
Tõnu Piibur
5116265
Minu kogemus on et, olgi üks kõik milline tähis vene juppid tuleb ikka kokku sobitada. Kui võimalik võta silinder ja kolb ilma rõngasteta aseta silinder raamatu peale nii et alt enam vähem õhutihe on. Lased kolvi nüüd silindrisse-kolb peab vaikselt allavajuma omalraskusel. Seejärel paned kolvid kaalule ja viid ühte kaalu(mul on lihvija millega freesisin kolvi seest rauda vähemaks), sõrmed sama otsi ühest kaalust kui võimalik. Nii egin mina oma urrrriga.
Muidugi kui on uued jubinad on nad konservandi all ja siis seda teha ei saa.
Siis tuleb mõõdud võtta. 1 silindri läbimõõt ülevalt siis risti ja siis alumine ots ning selle järgi vaatad kolvi.
Muidu ural tähistas minuarust A esimene rem. B teine rem. C rem. kolmas. Kolvisõrmel olid värviga tähis must, valge ja roheline(täpselt ei mäleta nii et, ära võta tõsiselt).
Kontrolli ka klapi puksid üle ja väntvõlli lõtk.
Mootor koos ja väikesed (u 10 km) sõidud tehtud ja hakka jälle lammutama.
Siinkohal moraal, et \"Lolli peaga võid sellesamus kah pooleks murda\"
Probleem selles, et tegin käivituse ära ja väikestviisi sõites hakkas kõrva mootori liialt punnitatud käik.
Muud jama ei osanudki leida kui et kokkunakul olid tehasetähised silindritel ja kolbidel ebakorrektsed või olematud. Igatahes kahtlustan seda et silindrid said \"B\" tähise ja kolvid \"C\"
Igatahes jama kuipalju. Kokku ei jooksutanud ja lammautama tuleb hakata niikuinii juba lihtsalt kindlustunde pärast.
tunne kaasa tutav asi jsegi kokkupannud ja laiali tõmmanud uuesti kuid kas sa kolvirõngaste pilu kontrollisid. Panid rõngad silindrisse ja mõõtsid pilu ära?
Nii lahti võetud ja mingid \"tühised\" sajandikud väiksemad kolvid ostetud. Kusjuures sellise päritolumaa toodang nagu Uraal on ei tasu kunagi mingite tähdedele kindel olla. Näiteks \"C\" märgistusega kolbe oli Tallinna motopoodides niivõrd erinevate mõõtudega et kohe jube. Niisuguse asja ostmisel tuleb lihtsalt sobitama hakata. Enamvähem nii tegingi.
Kolvirõngad sai kontrollitud kahtepidi. Nii paisumispilu kui sobivust kolbi endasse. Piinlikult täpselt lihvisin ja sobitasin rõngad kolbidele lehtkaliibreid kasutades.
Saime ratale hääledki sisse aga elektronsüüde on hetke mõistatus. Keera mispidi tahad, töötab. Mitte küll ideaalselt aga siiski.
Kui on kellelgi nõu anda sellel alal liiguks sammu edasi.
priuhin
Ega Uraaliomaniku elust künkaid mättaid puudu tule.
Elektriskeem on hetkeseisuga uue peavalu tekitanud.
Netist ja mujalt kirjandusest on mitmeid elektriskeeme leitud ja omavahel võrreldud. Krt pean ütlema, et igaüks on erinev.
Kas on ehk kellelgi mõni töökorras Ural (12V) Ja oskab siinkohal aidata. Hea meelega tuleks ja vaataks konkreetset tsiklit.
pritjuhin@püstihädas
Postitused: 3,050
Teemad: 203
Liitus: Jan 2004
Maine:
57
Selle elektronsüüte puhul peaks saama kasutada reguleerimisvahendit nagu stroboskooplamp. n kuskil (auto)teenenduses. karteris on sul ju pisuke auk ning hoorattal kriips. strobolambiga saad teada millal süüde toimub.
mis puutub elektriskeemi, siis katsu asi niipalju nende skeemide järgi teha, et akulaadimine tööle hakkab ning ülejäänud juhtmed vea ise vastavalt vajadusele.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
No vahi inimese kärsitust. Shame on me saan vaid ütleda.
Esimene link oli endal olemas ja viimast sai vihahoos mingiaeg sirvitud aga tol korral elektriskeemini ei jõudnud.
Tänan
Postitused: 382
Teemad: 42
Liitus: Mar 2003
Maine:
0
ei tea mina sirvisin neid linke küll huviga ja leidsin teisel lingil el.skeemi ka üles.
ega mt-10 36 manuaali netis pole?
ma arvan et, see elektron süüde mis seal manualis on (ignition peatükk) on sama mis MT-10/36(venelane areneb väga vaevaliselt juuuu oma tehnikaga) ja ka seal soovitatakse kasutata strobot et, süüde paika saada, kuid on ka mingid kraadid antud.