KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4)

Alles mõni päev tagasi vaatasin sellist videot kus seda geomeetriat selgitatakse hästi. Nagu ikka, saab sätetest ka eestikeelsed subtiitrid peale panna, tulemus on täitsa mõistlik.

Vasta

(25-01-2025, 12:20 PM)Raivo Kirjutas:  Sellest võiks aru saada nii, et kurvi sõidetakse vale kiirusega (kurvi geomeetria ei vasta kiirusele).
Kui mina koolis käisin, siis õpetati, et kurvis on sisemise rongiratta kontaktpind rööpaga väiksema läbimõõduga (sest kontaktpind ei ole teatavasti horisontaalne (silinder), vaid kaldega (koonus)). Välimise ratta kontaktpind aga suurema läbimõõduga, võrreldes otsesõidust.

[Pilt: 012profil_oboda_kotaca.jpg]

Oo jaa, põnev teema!
Ei usu, et rataste erineva teepikkuse läbimisel selline kulumine tekib.
Kui kõveriku raadius on 250m ja suund muutub 10 kraadi, siis  selle kõveriku läbimisel on erinevus 13 cm
Pidurdamisel tekib tõenäoliselt palju rohkem soojust kui rataste hõõrdumisest.
Vasta

See, et Partsi porganditel rattapaarid vastu ei pea on vana uudis, see oli teada põhjusmõtteliselt kohe.
Aga meie poliitikutele ja muudele asjasse puutuvatele pulkadele oli tarvis teha teisiti nagu euroopas. 
Vaatamata sellele, et neid hoiatati ette, et R8-st tehtud rattad meil ei kesta.

P.S. Vigade parandus kursiivis

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

(25-01-2025, 11:39 AM)alfredo Kirjutas:  Siinkohal vähe mõtteainet kaaskannatajatele. Teatavasti ühendavad Balti riigid oma raudteevõrgu Veebruarikuu 8-ndamal päeval veremaa omast lahti...

Siin on millestki väga valesti aru saadud. Raudteed kindlasti (veel) keegi läbi ei lõika, küll aga elektriliinid.
Vasta

Desünkroniseerimine

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

(25-01-2025, 13:07 PM)olli Kirjutas:    Nagu ikka, saab sätetest ka eestikeelsed subtiitrid peale panna, tulemus on täitsa mõistlik.
kuda see käib?
Mulle pakub vaid inglisekeelseid Sad
Vasta

(26-01-2025, 18:48 PM)pannkook Kirjutas:  
(25-01-2025, 13:07 PM)olli Kirjutas:    Nagu ikka, saab sätetest ka eestikeelsed subtiitrid peale panna, tulemus on täitsa mõistlik.
kuda see käib?
Mulle pakub vaid inglisekeelseid Sad

seaded - subtiitrid - inglise > ja sealt siis "automaatne tõlkimine" ja valid soovitud keele
Vasta

(25-01-2025, 15:39 PM)M.R. Kirjutas:  See, et Partsi porganditel rattapaarid vastu ei pea on vana uudis, see oli teada põhjusmõtteliselt kohe.
Aga meie poliitikutele ja muudele asjasse puutuvatele pulkadele oli tarvis teha teisiti nagu euroopas. 
Vaatamata sellele, et neid hoiatati ette, et R8-st tehtud rattad meil ei kesta.
P.S. Vigade parandus kursiivis

Khmm - kas tõesti oli porgandite puhul selline kribukrabu "poliitikute & co" töölaual?
Vaikimisi on asi Elroni spetsialisti vastutusvaldkond. Keegi, kes paikneb org struktuuris juh esimehest 3..4 org taseme kaugusel ja nõukogust ning poliitikutest veel kaugemal. Ilmselt peab ta ka arvestama infraomanike ehk EVR ja Edelaraudtee soovitusi, aga vaevalt et too sai uute puhul vanadest erinevaid nõudeid sisse tuua ja saab nii küüniline olla, et nõuda (oma peamiselt kliendilt!) pehmeid rattaid, kuna siis kulub ju tema rööbas vähem.

Rongide rahastusotsus on tõesti raha andja ehk ministeeriumi pädevus. Kui on aga isegi kartus, et mõne teh detaili (nt "ebastandardsete rataste vajadus") tõttu parimad pakkujad ära kukuvad, siis nt mööndused nõudmistes peaks ikka puhtalt Elroni omad olema. Oleks ma poliitik, siis ma ei tahaks ega jõuaks küll selliste asjadega tegeleda. Ei omaks kompetentsigi.

(Ning kuna oluline on tervikpilt, siis kesiganes ja miksiganes nii otsustas - küllap tal oli selleks põhjus. Kõrvalt ainult pisikese pildi nägijad ja õpetajad seda üldiselt ei tea. Võimalik nt, et tootja näeb rattametalli kogu oma ülejäänud inseneeria alustalana, mida ta ei hakka mingil pisikesel hankel osalemiseks ümber arvutama või lausa prototüüp-testima)

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

13piisab, nii naiivne ei maksa olla, loomulikult on selline kribu-krabu "poliitikute & Co" töölaual. Labane toiduahela loomine.
R8-st rattad pandi tellija soovil. Rattamaterjal sõltub sellest kuhu kliimasse asi läheb, meie kliimasse R8 ei sobi.
See käis ka omal ajal meediast läbi.
Vandenõuteooria
Paneme algatuseks tiba valed rattad alla ja siis kui tekib probleem/aga ta tekib, me hoolitseme selle eest/ siis paneme õiged rattad.
Aga õigete rataste tarnija saab olla ainult selline ettevõte kellel MTR-is on sobiv märge. Tehtud, ettevõte loodud ja märge tehtud ajaliselt
nii aasta enne rongide saabumist. Nüüd teeme riigihanke kus on täpselt kirjeldatud nõuded ratta tarnijale
Ja ongi toiduahel loodud.
Täna kust tulevad uued sobiva koostisega rattad, Stadlerist? Ei, Venemaalt tulevad.
Kuidas see ütelus oligi, Sealt kust algab raudtee, lõpeb mõistus.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

Standard ratastele kah, juhul kui kedagi huvitab. EN-13262

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

Tulekustutuspallidest teab keegi midagi rääkida?
Vajalik töömasina mootoriruumi midagi.
Vasta

Masinal säde puudu. Kuidas kontrollida süütepoolile voolu pealetulekut. Poolile tuleb 2 juhet peale - testriga mõõtes, kas ja mida peaks näitama?. Masina vool 24volti. Vähemalt käivitus 24v.

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta

Mis pingele on süütepool mõeldud? Kas on mingeid lisaahelaid (variaator vms)?

Voolu (just piisava voolu, mitte udupeene pinge) olemasolu saab lihtsalt ja kiiresti kontrollida pirniga. Kui 24 V süsteem, siis 24 V pirniga. Peale peab tulema pardapinge ja teine ots peab minema läbi kontaktide või süütekommutaatori transistori keresse.

Kui multimeetriga takistust jahtida, siis mõne oomi kandis võiks primaarmähis olla.

Siin on hulk erisusi võimalikudSmile

Vasta

Link sarnasele süütepoolile läks kaduma - nüüd siin

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: VeikoS, 21 külali(st)ne