Minsk M104 paagiembleem
#1

Tere,

Natuke googeldasin, mis tulemust ei andnud. Ei ole Minskitega niiväga kursis, kuid tahaks teada kas antud paagiembleem on midagi vähem levinumat? Antud embleemi on paljudel M104 minskitel, kuid minu jaoks on võõras see teksti osa punase lipu peal, mida ma ei ole kohanud- olen näinud vaid sama embleemi ilma kirjadeta. Asjatundjad äkki oskavad kommenteerida. Aitäh
[Pilt: IMG_20220919_192438.jpg]

Otsin Türil olnud jalgratta poest ,,Raidaru,, pilte ja jutustusi!

Tulihingeline asjaarmastaja retro ralli teemal !
Vasta
#2

Leidsin sellise pildi.

[Pilt: asdasfas.png]
Vasta
#3

Tere!
Ei ole asjatundja ega M 104 spetsialist ammugi, aga kindlasti on antud embleem "midagi vähemlevinumat". Kui M 104 tootmine algas 1964 keskel ja lõppes millalgi 1967, siis vähemalt millalgi 1966 oli kasutusel veel vana MMVZ "Maico" - tüüpi silt nagu oli M 103-l ja hilisema variandi M1M-l. Millal tuli valge kurega embleem, jällegi ei tea, ilmselt millalgi 1966 - 67, aga 1967 oli kasutusel ka see "valgekure" embleem ilma juubelijutu lisadeta. Seega ilmselt tehti mingi partii suure oktoobri mäsu 50-nda aastapäeva tähistamiseks ja ilmselt kusagil sügisel novembrikuu paiku. Palju üldse M 104 tehti ei tea, palju neist oli sellise juubelijutu embleemiga, jällegi ei tea ... aga eks ikka üldmassist väga väike osa.
Vasta
#4

1967 lõpuotsas tuli juba M 105 vähemalt algselt ka selle 50 juubelijutu embleemiga, kuidas selle mudeli tootmise ajal kuni 1971 embleem muutus, ma jälle ei tea, ei mäleta  Toungue
Vasta
#5

(19-09-2022, 23:05 PM)kass Kirjutas:  1967 lõpuotsas tuli juba M 105 vähemalt algselt ka selle 50 juubelijutu embleemiga, kuidas selle mudeli tootmise ajal kuni 1971 embleem muutus, ma jälle ei tea, ei mäleta  Toungue

Või tulid M 105 ikkagi kohe ilma selle 50 juubelijutu embleemita, ainult punalipuga üleval...  Rolleyes ?
Vasta
#6

M104 oli sama paagi embleem, mis pildil oleval M103 paagil: 
[Pilt: file.php?id=3293&mode=view]

Need prinditud vesiembleemid sai ukrainast tellitud mõned aastad tagasi. Kahjuks siiditrükis embleeme ei õnnestu saada - siiditrüki vormide valmistamine on kah mõnus toimetamine...

M105 oli kurega embleem ehk sai ka M105 sellised tellitud:
[Pilt: file.php?id=3292&mode=view]

Mäletamist mööda oli seal ka mingi muu kurega embleem ka... kas oli see juubeli oma või mitte, enam ei mäleta ning sinna tellimise lehele ei pääse ka.
Kuhu neid kurega juubeli asju topiti - kindlalt ei oska väita, endal ei ole õnnestunud ühtegi M104 kure embleemiga näha. Kui isegi on kurega embleemiga paak M104, siis milline on paagi kork, kas metallist või plastist?
Minu teada tuli helesinine värv minsk m105. M104 olid mustad, rohelised, tumesinised. 
Pildil suhteliselt originaalkomplektsuses sinine M104:
[Pilt: 1463156211743_default]

Oleks hea kui keegi viitaks, et ka helesinine värv oli M104 - st tahaks näha tehese sätes masinat. 
Minu teada tuli 1967 M105 juba välja aga jällegi, mis oli alguse kuupäevaks....

M1M oli sarnane embleem, mis M103/M104, kuid ülemine punane osa oli kollast värvi.

Paakide osas saab eristada neid nii:, 
stansitud "minsk" kiri + põlvekummide paagi kinnitus on polditav + metallist kroomitud paagikork = M1M paak
"M" embleem + põlvekummide paagi kinnitus on polditav + metallist kroomitud paagikork = M1M paak
"M" embleem + põlvekummide kinnitus on paagile keevitatud + metallist kroomitud paagikork= M103 paak. 
"M" embleem + põlvekummide kinnitus on paagile keevitatud + paagikork plastikust = M104 paak
Kure embleem + põlvekummide kinnitus on paagile keevitatud + paagikork plastikust = M105 paak

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta
#7

Helesinine ilma liputa kurega 1967 aasta M104
https://www.youtube.com/watch?v=pI02dW1a6mw
Vasta
#8

(20-09-2022, 10:00 AM)kass Kirjutas:  Helesinine ilma liputa kurega 1967 aasta M104
https://www.youtube.com/watch?v=pI02dW1a6mw
Väga hea, tänud. ehk üks viimaseid M104, millele veel laos juppe jätkus, kuid värvigamma ning visuaal juba uuem.
Siit võib ka järeldada, et kui oktoobris 1967 oli 50a. juubel, võis ka mingi ports neid spetskleepse lõpuotsas komplekteeritavatele M104 sattuda küll.

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta
#9

Mul on 1968 aasta M105, millel kure embleem ilma liputa. See ka helesinine tehase värvi.
Vasta
#10

Suured tänud vastajatele, asi natuke jälle selgem. Ma lisan lähiajal enda masinast rohkem detailsemaid pilte aruteluks, hetkel aga veidi kiired päevad. Kui kellelgi on pakkuda kolme käigulist M1M tähisega mootorit antud rattale siis oleksin huvitatud. Sain mootori pulkadena kastis kaasa ja sellel on karter katki, ilmselt on käigukast kokku jooksnud. Mootor võiks olla komplektne, kuid võib olla ka kokkujooksnud, peaasi, et karterid oleks terved, siis saaks ühe korraliku mootori koostada. Nagu lipul kirjas siis võiks ikka oktoobriks sõitma ta saada ju.. Big Grin Big Grin

Otsin Türil olnud jalgratta poest ,,Raidaru,, pilte ja jutustusi!

Tulihingeline asjaarmastaja retro ralli teemal !
Vasta
#11

Mul on üks selline M1A mootor laua all.



http://erinevadpildid.blogspot.com/2022/...4.html?m=1


Aga sellest loobumine pole lihtne.


Võin jagada ka kontakti, ühel mehel on riiulis tutt-uus karter, mille hinnaks ütles ta mulle 300eur.

https://blogger.googleusercontent.com/im...134452.jpg

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#12

Otsi FBs ülesse Heino Korb. Tema on 125-ste osas kibe käsi, ehk mootorgi olemas.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#13

(20-09-2022, 20:48 PM)vilkar. Kirjutas:  ... Sain mootori pulkadena kastis kaasa ja sellel on karter katki,... Big Grin Big Grin

Kohati on lihtsam olemas olevat karterit parandada, kui rämakas teine soetada. Pane pilt, mis tal katki on.
Nende karterite üks oluline asi on see, et väntvõlli pesad oleks koos töödeldud. Tõenäolisema suuna sellest tööst annab see, kui karterile on löödud samad nr. M1M karteril peaksid need numbrid olema karpaall... Kovrovi tehase karteritel jällegi eesmise alumise raamikinnituse juures.
Kui nr pole samad, siis oleks hea lasta karterid koordinaatpingis kontrollida. Asi lihtsalt selles, et kõik kolmekäiguliste karterite pooled hakkavad omavahel tööle, kuid hakkavad painutama/pingestama jne seal sees olevaid detaile, mis ei taha väga pikalt vastu pidada.
Tüütu on kogu aeg mingite väikeste probleemidega tegeleda nt laagreid, kepsu või väntvõlle vahetada.
Teine jama lugu on nendel see, et laagreid on külmast karterist välja ja sisse pekstud ehk teisisõnu laagripesad ise kahjustanud ning laager ei istu piisavalt tihedalt oma pesas. 
Kahjuks M1M karteritega sind aidata ei saa...

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta
#14

Eixosanud varem märgata, kuid kas mitte ühel unicmoto tegelasel (naisterahval) on sellise logoga minsk m104, millega sõideti lõuna poole. See masin jõudis vist Poolani välja kuniks minsk keeldus edasi sõitmast.
Üks pildike fb pärnus motohooaja lõpetamime 22sept 2018 unic moto lehelt
   

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne