Kovrovets K-175 (v2)
#1

Siin on võrri teemad suht unarusse jäänud aga natuke infot ka.
Põhiline toimetamine on mul ikkagi teises kohas, kuid ehk saab ka siit mingit infot juurde

Olen selle 175ste maailmas natuke olnud ning kokku puutunud Voshod1, Voshod2, Voshod3 ja ka K175 versioon3 ga.
Mulle meeldivad 125sed, eriti minsk M103 ja Kovrovets K58...
Viimati sai hooldatud K175 ver3 (mitte veel A, esiporikas traaversi küljes, neljakäiguline mootor) 1960 andis sellise positiivse tunde nendest masinatest.

Nägin K175 versioon2 müügis ning pidasin seda hinda minu jaoks suht OK-ks
Põhjus selles, et masinat väga palju pole liikvel olnud ning küljes olid suhteliselt rahuldavas korras mõned haruldased detailid

Natuke juttu: http://moto-kovrov.ru/bez-rubriki/k-175-variant-2/
Lisaks sama aasta ning enam vähem sama kooslusega musta nr masin: https://register.evkl.ee/apex/f?p=888:30...UK_ID:2403
Minu hinnangul on seda masinat väga hoolega ning hästi renoveeritud, kuid mõned detailid:
1. sidurikoja kaanel puudub K175 kiri... ülejäänutel on seal kirjad olemas kuid muud kaaned K58, neljakäiguliste 175ste kovrovetsite/voshodide omad sinna ei hakka ka...
2. silindripea nõks uuem e. suurem, kuid varajastel väiksel silindril oli väiksem silkupea... suuremale üle minekul ka silku hüls - selles osas vajan veel selgust. 
3. Tuleümberlüliti kinnitus lenksu ümber on uuem.
4. bensiinikraani link vale pinnakattega, peab olema tsink aga on kroomitud
5. Lenksu käepidemed kaasaegsed koopiad

Ehk siis minu masin on 1958a K-175 (birkal tüübi versioon on numbriraudadega löödud, mitte prinditud).
Raam on peaaegu sama, mis K58-l, kuid lisana on paigaldatud relee asukoht "sadula" püstitoru juures.
Elekter on alalisvoolu genekal, akuga.

Masinaga endaga oli kaasas karpa K55 20mm lõõriga, ilma lisa tähtedeta ja tooresiibriga. Silku hüls ülevalt kitsa randiga, mis ühildub silindri peaga - ehk saate tuua pilte, milline on väikese silindri pea põlemiskambri poolt ja kas väikse peaga on ka silindri hüls teistsugune.
Kahjuks on hülsi alumises osas pragu...

Beezhid katted sain ka masinast eraldi, kuid sobivad just selle aastakäigu masinaga - siledad e. ilma valtsideta küljekastide kaaned ja esiporikas. Eks hiljem värvingi masina pigem beezhiks, kui rohekaks. Rohekas K175 ja enam vähem samade raaminr (samad tähed, kuid raami nr on +7200 ja mootori nr 5700 võrra suuremad) on juba olemas Vana-Kolga tsiklitallis ( http://tsiklitall.ee/galerii/thumbnails.php?album=39Wink
masinal oli küljes numbrimärk lõpuga 17-xx ЭСД mis siinsetel andmetel väljastati mootorratastele aastatel 1963-1965; vanakolga masinal ЭСМ (1969-1973). Lisaks on vanakolga masinal küljekarpidel juba valtsitud triibud...

Õiget istet masinal kahjuks pole, pildi jaoks lisasin silmale parema pildi tekitamiseks voshod2 mingisuguse istmevahu...

[Pilt: file.php?id=6663&mode=view]

[Pilt: file.php?id=6664&mode=view]
Kolmekäiguline mootor - silku oli 125 edasiarendus, leegikate kinnitus nagu 125sel, kuid silkumaht suurem..., käigukast nagu 125sel, kuid võllid pikemad ning "äärmised" hammakad laiemad. käiguvahetuse kahvli küljes hammakad 1:1 samad, mis 125sel.

Väntvõll on huvitav... Võllid ja keps ühtivad 4käiguliste masina omadega, kuid põsed on suurema läbimõõduga e. ühtivad 125 kolmekäiguliste omadega. 
Saab ju panna ka voshodi vända aga siis jääb karterisse mõtetu tühimik väntvõlli ümber. Keps vajab kindlasti vahetust.


Juhtmestik on masinal olemas, muid elektroonika elemente polnud.

Ostmise hetkel mootorit masina juures polnud, selle sain Viimsist Veikolt - oli teine seal olnud päris kaua. Kahjuks mootoril on puudu siduripoolne kaan.
Mootori võtsin pulkadeks, puhastasin, inspekteerisin ja paning kesta kokku tagasi - ülejäänud asjad pakendasin. 
Mootori karterite nr klapivad

Mis ma masinaga peale hakkan, no eks ta jääb selliseks vaikselt kokkupandavaks isendiks. Liikuma panen ta igaljuhul.


Vaja on:
iste
Genekapoolset mootorikaant
Silindripea - VÄIKEST...
Ühte tagumist jalatuge.
Süütepooli ja süütelukku.

Õiget keskharki
No nipet-Näpet asjakesi veel nt pingerelee...

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta
#2

Siia pole ammu kribanud aga K175 on liikumise võimeline aga mitte sõidukorras.
Ehk siis detailsem kajastus on motokuuri teemas: https://foorum.motokuur.ee/viewtopic.php?t=25511

See rohelise raamil olev K175 on nüüd varuks e. teiseks rattaks ja saadud beezhi komplekt kõrvale. Mõlemate aastaarv on 1958, kuid beez on aasta alguse poolne, ning rohekas hilisem. Raaminr on mõnusalt erinevad ning istmeall olev releekarbi alus teise kujuga. Beezhil on kandiline ja rohekal hulknurk... nagu iz56 bakeliidist releealuse kujuga.
Eks kunagi komplekteerib ka selle roheka.

Beezhi ratta osad on saadud motokrossi Raudmehelt.
[Pilt: file.php?id=7434&mode=view]

Kroomist osad juurdehangitud, originaalid on küll olemas aga kroom oli mahavõetud ja asjad seisma jäänud. Rattad, iste, esituli ja summutid samuti juurde hangitud.  Vaja veel tagumine sadulakäepide ja amordid paremad saada/kroomida.

Sõidust liikuvad pildid:
 

Sõit: 


Nüüd valmib poisi käeläbi loovtöö raames mootor.
Läheb küll vaevaliselt aga vähemalt liigub. 
Kõik detailid soodapirtsiga puhtaks tehtud, väntvõll käinud kontrollis (öeldi, et pole vaja veel kepsu vahetada), silku puurimises ülejärgmisesse (2.remonti)
Loomulikult kõik laagrid vahetusse (geneka alla läks rulllaager, et karterit lihtsam avada/sulgeda)
Vaja veel silku peale panna, sidurikoda kokku ning värv peale.
Seejärel aistevahele.

Mida ma veel mootori juures otsin on silinder väiksese silindripeaga... st silku pea on sama läbimõõduga, mis silindergi. 
Lisaks otsiks ka vanemat versiooni istet - pikk iste, millel pole svammi sees vaid on vedrud.
Ahjaa see plekist kattega kandilise põhjaga pingerelee. 

Ratastel vaja rummud vahetada, sest laagrid liiga lõdvalt pesas. Rehvid on samast ajastust, kuigi aastaarvudeks 1958 ja 1959. Teine paar rattaid vaja komplekteerida tänapäevaste rehvidega.
Hetkel veel värvimise aega ei tea/planeeri. 

Juhtmestik ajastukohane ehk teiselt rattalt, kuid komplektne ning õigete materjalide ning värvidega.
Hetkel on probleem laadimise süsteemi tööle saamisega - kuid punnitan edasi (kogu genekas vahetatud, kompunnitud nii harjasid, ankruid, genekakorpusi jne, tavaline relee digitaalse vastu vahetatud - proovitud mitut tüüpi releesid ka.. aga eks tuleb tehniliselt hakata lähenema, mitte katsetustega)

Samas oleks mul ülimalt hea meel, kui saaks kaks teemat kokku panna: https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=67252
Mingi afekti seisundis olen kaks teemat suutnud vorpida  Sad

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne